همه چیز درباره موزه آینده دبی ، سازه عجیب دنیا (تور دبی)

به گزارش زرین گراف، موزه آینده دبی، بر خلاف تمامی موزه هایی که تابه حال در عمرتان دیده اید، شما را به سفری به گذشته دعوت نمی کند؛ بلکه تمامی اجزای تشکیل دهنده آن نشان از آینده دارند؛ آینده ای که دبی با تمام قوا در کوشش برای تسخیر آن است. دبی که در چند سال اخیر پیشرفت خارق العاده ای در تبدیل شدن به یک شهر مدرن داشته، با ساخت موزه آینده افق جدیدی از شگفتی و اعجاب را به دنیا عرضه نموده است. این موزه که در حال حاضر یکی از مهمترین جاهای دیدنی دبی محسوب می گردد، به وسیله مجله نشنال جئوگرافیک در لیست 14 موزه زیبای دنیا قرار گرفته است. برای آنکه با این اعجوبه قرن بیشتر آشنا شوید، تا انتهای مطلب حاضر با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

همه چیز درباره موزه آینده دبی ، سازه عجیب دنیا (تور دبی)

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

خرید بلیط هواپیما دبی

موزه آینده دبی در یک نگاه

اگر ویزای دبی را گرفتید و راهی این شهر شدید، در کنار تمام جاذبه ها و تفریحات آن حتما بازدید از این موزه را در برنامه سفر خود قرار دهید. برترین تعریفی که از موزه آینده دبی می توان ارائه داد، انعکاس جاه طلبی های دبی در یک معجزه مهندسی است. تنها با یک نگاه به عکس موزه آینده در دبی می توان این مسئله را درک کرد.

موزه آینده دبی که بیش از هر چیزی یک شگفتی معماری در قلب دبی محسوب می گردد که به نقطه عطفی برای این شهر تبدیل شده است. این موزه بیش از هر چیزی خانه ای برای الهام گرفتن محسوب می گردد و سازندگان هدف از طراحی این موزه را آوردن نور به عصر تاریک ما دانسته اند: در زمانه ای که عصر اضطراب و بدبینی نسبت به آینده است، ما ثابت خواهیم کرد که همه چیز می تواند و باید پیشرفت کند.

موزه آینده همان طور که از نام آن پیداست، دریچه ای به سوی آینده است و نمایشگاه ها، نشریات، فیلم ها و رویدادهای عمومی آن نشان خواهد داد چگونه می توان از مسائل زمان حال به عنوان مبنایی برای ساخت جهانیی بهتر استفاده کرد. از این رو، هنگام بازدید از این بنا، تمام تصوراتتان از موزه را دور بریزید. در موزه آینده دبی، آثار باستانی پشت طناب های مخملی قرار گرفته اند تا موزه به معنای واقعی کلمه دروازه ای رو به آینده باشد. بعلاوه، هر طبقه از موزه آینده مثل یک مجموعه فیلم از آینده است که می توانید در آن زندگی کنید، درباره آینده کاوش کنید و با آن تعامل داشته باشید. هیجان انگیز است، اینطور نیست؟

معماری موزه آینده دبی

ساخت موزه آینده دبی در سال 2016 و به دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم - معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی - آغاز شد. معمار موزه آینده دبی، مطر بن لاحج است؛ البته برای طراحی و ساخت این بنای منحصربه فرد، طراحان و شرکت های زیادی داوطلب شدند، اما در نهایت طرح این فرد پذیرفته شد. ریسک پذیری، چابکی و آینده نگری، از اصلی ترین ویژگی های معماری موزه آینده دبی هستند.

موزه آینده دبی در زمینی با مساحت بالغ بر 50 هزار متر مربع ساخته شده است. حتی از لحاظ معماری و روش ساخت نیز این موزه از عجایب عصر حاضر به شمار میرود. نمای بیضی شکل موزه که 77 متر ارتفاع دارد، نماد آینده دبی است و از فولاد ضد زنگ و با استفاده از جدیدترین الگوریتم های ساختمانی و ابزارهای پارامتریک با یاری ربات ساخته شده است. بعلاوه، 1024 قطعه برای ساخت موزه آینده استفاده شده که هر یک از آن ها 4 لایه دارند و هر لایه برای آنکه به فرم دلخواه برسد، 16 فرایند را پشت سر گذاشته است.

از دیگر ویژگی های معماری موزه آینده دبی که آن را از سایر بناهای شگفت انگیز جهان متمایز می نماید، استفاده خلاقانه از خط عربی روی بدنه بنا است. جالب است بدانید که این حروف به عنوان پنجره هم عمل می نمایند و متار بن لاهج - هنرمند اماراتی - آن ها را طراحی نموده است. نوشته روی موزه آینده دبی تصادفی انتخاب نشده و سخنان محمد بن راشد درباره آینده دبی را دربرمی گیرد.

موزه آینده دبی، بنایی سازگار با محیط زیست است. این موزه ایستگاهی دارد که با همکاری با اداره آب و برق دبی، 4 هزار مگاوات انرژی خورشیدی برای بنا فراوری می نماید. بعلاوه، این موزه با طراحی خاص خود توانسته گواهینامه پلاتینیوم و بالاترین امتیاز برای ساختمان های سبز در جهان را دریافت کند. در اطراف این موزه نیز بیش از 100 گونه گیاهی وجود دارد که به سیستم آبیاری هوشمند و اتوماتیک مجهز هستند. در ادامه مطلب درباره معماری داخلی و بخش های مختلف موزه بیشتر صحبت شده است.

معرفی بخش های مختلف موزه آینده دبی

معرفی بخش های موزه را با منظره بیرونی آن آغاز می کنیم. منظره بیرونی موزه آینده دبی از سه بخش تشکیل می گردد؛ تپه اطراف موزه که نشان از سرسبزی و طراوت دارد، ساختمان موزه که نماد نوع بشر و انسانیت و فضای خالی آن نماد نوآوری و خلاقیت انسان است.

داخل موزه آینده دبی 7 طبقه دارد که دو طبقه از آن به بخش VIP و امور اداری اختصاص پیدا نموده و بازدید از 5 طبقه دیگر آن برای عموم آزاد است.

بازدید از بخش های مختلف موزه آینده دبی از طبقه پنجم و از بالا به پایین انجام می گردد. هر یک از این بخش ها به موضوعات گوناگونی اختصاص پیدا نموده اند و از این رو، نمای داخل موزه آینده دبی در هر طبقه متفاوت از دیگری است. آنچه در هر یک از طبقات این موزه تجربه و مشاهده خواهید کرد، در ادامه به تفصیل شرح داده شده ست:

  • طبقه پنجم، ایستگاه فضایی هوپ: در این ایستگاه، یک تور دو ساعته برای مشاهده شرایط پیشرفت دبی در سال 2070 برگزار خواهد شد. در این تور، یک راهنما خواهید داشت که شما را همراه با یک آواتر مجازی به ایستگاه فضایی هوپ و یک فضاپیما می برد. با شبیه سازی پرواز فضاپیما، خط افق دبی آینده را دیدن خواهید کرد.
  • طبقه چهارم، موسسه شفا: پس از تجربه فضا در طبقه پنجم، در طبقه اول به زمین بازخواهید گشت. این بخش از موزه به شناخت بیشتر بوم شناسی و محیط زیست اختصاص پیدا نموده تا مردم درک بهتری از تغییرات آب وهوایی پیدا نمایند و از این طریق، در آینده بتوانند جهانی بهتر و پایدارتری را خلق نمایند.
  • طبقه سوم، واحه: با رفتن به طبقه سوم، وارد فضای آرامش بخشی خواهید شد که واحه نام گرفته و با درگیرکردن حواس مختلف بازدیدنمایندگان، آن ها را به ارتباط بیشتر با جسم و ذهنشان دعوت می نماید. حرکت درمانی، احساس درمانی، مدیتیشن، ارتباط درمانی و زمین درمانی، از برنامه های مختلف این بخش از موزه هستند.
  • طبقه دوم، آینده در زمان حال: یکی از اهداف اصلی ساخت موزه آینده، نشان دادن نقش تکنولوژی در بهبود زندگی انسان است و این مسئله در طبقه دوم موزه به روشنی قابل مشاهده است. اگر شیفته تکنولوژی هستید، قطعا از بازدید از این بخش موزه بی نهایت لذت خواهید برد. انواع وسایل نقلیه آینده نگر، تکنولوژی هایپرلوپ، دستگاه های تحویل اتوماتیک، جت الکترونیکی و… از جمله موارد شگفت انگیزی هستند که در این موزه دیدن خواهید کرد.
  • طبقه اول، قهرمانان آینده: این طبقه به بچه ها اختصاص پیدا نموده است و آن ها در این بخش می توانند تخیلات خود در جهانی واقعی را کشف نمایند. بچه ها زیر 10 سال اجازه بهره بردن از تفریح های این بخش را دارند.

اطلاعات ضروری برای بازدید از موزه آینده دبی

برای بازدید از موزه آینده، به اطلاعات زیر احتیاج خواهید داشت:

  • قیمت بلیط موزه آینده دبی: 145 درهم
  • ساعت کار موزه آینده دبی: همه روزه از ساعت 10 صبح تا 6 عصر
  • آدرس موزه آینده دبی: جاده شیخ زاید، ترید سنتر 2، موزه آینده
  • نحوه دسترسی به موزه آینده: برای بازدید از موزه دبی، باید به مترو خط قرمز و در ایستگاه مترو برج امارات پیاده شوید. از این ایستگاه مترو تا موزه تنها به مقدار 5 دقیقه پیاده روی فاصله است.
  • وب سایت رسمی موزه آینده دبی: www.dubaifuture.ae
  • شماره تلفن موزه: 009718002071

قوانین بازدید از موزه:

  • بلیط موزه برای بچه ها زیر 3 سال رایگان است.
  • هر چند امکان استفاده از پارکینگ برای بازدیدنمایندگان موزه وجود دارد، اما از آنجایی که موزه آینده بنایی پایدار و دوستدار محیط زیست به شمار می رود، بهتر است با وسایل حمل ونقل عمومی به این موزه بروید.
  • در این موزه مکان های مشخصی برای نگهداری اسکوتر برقی و دوچرخه بازدیدنمایندگان در نظر گرفته شده است.
  • در صورتی که پس از خرید بلیط موزه از بازدید از آن منصرف شوید، کل مبلغ پرداختی به عنوان جریمه کسر خواهد شد و هیچ مبلغی به شما بازگردانده نمی گردد.
  • آخرین ورودی به موزه، یک ساعت پیش از بسته شدن درهای موزه انجام می گردد (یعنی ساعت 5)

آدرس موزه آینده دبی روی نقشه گوگل

دبی سرزمین عجایب خاورمیانه

دبی سرزمین عجایب خاورمیانه

تا همین چند دهه پیش، دبی شهری کویری و بیابانی بود و کمتر گردشگری رغبت می کرد برای سفر به این شهر برنامه ریزی کند. اما در حال حاضر، این شهر میزبان اعجاب انگیزترین ساختمان های جهان است و گردشگری در این شهر حسابی رونق دارد. موزه آینده دبی یکی از این ساختمان ها است که در فوریه 2022 (اسفند 1401) به بهره برداری رسید و از آن موقع تا به امروز به یکی از برترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل شده است. در مطلب حاضر با شما درباره این اعجاب معماری صحبت کردیم و اطلاعات لازم برای بازدید از آن را در اختیار شما قرار دادیم.

با توجه به آنچه در مطلب حاضر برای موزه آینده گفته شد، به نظر شما هیجان انگیزترین بخش این بنا کدام است؟

سوالات متداول درباره موزه آینده دبی

1. ورودی موزه آینده دبی چقدر است؟

هزینه بازدید از این موزه برای هر نفر از 145 درهم آغاز می گردد.

2. موزه آینده دبی کجاست؟

این موزه در حاشیه بزرگراه شیخ زاید، ترید سنتر 2 واقع شده است.

3. طراح موزه آینده دبی کیست؟

مطر بن لاحج - از طراحان شرکت کیلا - طراح و سازنده این بنای شگفت انگیز و خارق العاده است.

4. موزه آینده دبی در چند طبقه ساخته شده است؟

این موزه در مجموع هفت طبقه دارد که تنها پنج طبقه از آن برای عموم در دسترس است. هر یک از این طبقات به موضوعات خاصی مانند آینده سفر فضایی، تغییرات آب وهوا، معنویت و… اختصاص پیدا نموده اند.

سارا صالحی

بسم رب لوح و القلم!

کلمات پناه اند، شکوه اند، شعراند، شوق اند… کلمات اگر نباشند چگونه می توان تاب آورد رنج هستی را؟ من آنم که زاده شده برای زیباترکردن جهان با کلمات. باشد که آیندگان با خواندن نوشتک هایم بگویند: کس چو حافظ نگشاد از رخ اندیشه نقاب، تا سر زلف سخن را به قلم شانه زدند…

منبع: فلای تودی
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1351

به "همه چیز درباره موزه آینده دبی ، سازه عجیب دنیا (تور دبی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره موزه آینده دبی ، سازه عجیب دنیا (تور دبی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید