تور روسیه ارزان: 9 روز تعطیل عمومی در روسیه برای مقابله با کرونا

به گزارش زرین گراف، 9 روز تعطیل عمومی در روسیه که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای مقابله و متوقف کردن سیر تصاعدی همه گیری کرونا اعلام نموده بود، از امروز شنبه شروع و تا یکشنه هفته آینده ادامه دارد.

تور روسیه ارزان: 9 روز تعطیل عمومی در روسیه برای مقابله با کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تعطیلات عمومی روسیه که از امروز شنبه 30 اکتبر در این کشور شروع شد تا روز نهم اکتبر ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته در پی سیر تصاعدی شمار بیماران کرونایی و افرادی که بر اثر این بیماری در روسیه جان خود را از دست می دهند این تعطیل عمومی در روسیه را خاطرنشان کرد.

این تصمیم در پی پیشنهاد تاتیانا گولیکووا رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه گرفته شد که شرایط همه گیری کرونا در بسیاری از منطقه ها این کشور را خطرناک خوانده و به رئیس جمهوری روسیه توصیه نموده بود تا باتوجه به ناکافی بودن تدابیر برای مقابله با کرونا، تدابیر تازه اعمال کند.

اعلام این تعطیلی عمومی در روسیه، مهم ترین این تدابیر بود که پوتین در پیغام تلویزیونی خطاب به مردم روسیه آن را خاطرنشان کرد و از مردم این کشور خواست تا کسانی که واکسن کرونا نزده اند حتما در این مورد اقدام نمایند.

پوتین به سران منطقه های که شرایط همه گیری کرونا سخت بود اجازه داد تا از روز 23 ماه اکتبر تعطیل عمومی را اعلام نمایند.

به همین علت 13 منطقه روسیه و در راس آن ها مسکو و استان مسکو و استان وارونژ که دارای بیشترین آمار مرگ و میر و ابتلای به کرونا بودند قبل از 30 ماه اکتبر تعطیل عمومی را خاطرنشان کردند.

در این روزها، همه مدارس و کودکستان ها در روسیه تعطیل شده است و فقط در بعضی دبستان ها و کودکستان ها در صورت احتیاج فوری گروهی بصورت کشیک حضور خواهند داشت تا به بچه ها یاری نمایند.

تمام مراکز تفریحی و آموزش ورزشی در روز های تعطیل عمومی تعطیل خواهند بود.

مراکز تجاری و فروشگاه های کفش و لباس و لوازم تزیینی، آرایشگاه ها؛ پاساژ ها، تئاتر ها و سینما ها در روز های تعطیل کرونا بسته خواهند بود و فروشگاه هایی که مایحتاج عمومی و مواد غذایی عرضه می نمایند با رعایت تدابیر پیشگیری به فعالیت تجاری خود ادامه می دهند.

دانشگاه ها و کالج ها در روسیه هم موظف شده اند تا دروس را به وسیله آموزش مجازی تدریس نمایند، اما با این وجود در بعضی منطقه ها ازجمله استان مسکو، دانشگاه ها بطور کامل تعطیل شده اند.

در یک هفته آینده علاوه بر فروشگاه های مواد غذایی، مراکز درمانی و پزشکی، مراکز امنیتی و پلیس به کار خود ادامه می دهند و در اماکن عمومی بر تردد مردم نظارت خواهد شد و افراد بالای 60 سال محدودیت تردد خواهند داشت.

این طبقه از مردم حتما باید برای خروج از خانه کد های ویژه در گوشی های همراه خود داشته باشند و افرادی که واکسن زده باشند یا فاقد بیماری های مزمن باشند چنین کد هایی را که به کیوآر-کد معروف است می توانند دریافت نمایند.

به گزارش ستاد کرونای روسیه در 24 ساعت گذشته 39 هزار و 849 نفر به این بیماری مبتلا شدند که در مجموع تعداد بیماران کرونایی در این کشور به هشت میلیون و 432 هزار و 546 نفر رسیده است.

یکهزار و 163 نفر نیز در 24 ساعت گذشته جان خود را در اثر ابتلا به کووید-19 از دست دادند و مجموع جان باختگان نیز به 236 هزار و 220 نفر رسیده است.

در همین حال واکسیناسیون کرونا در روسیه جریان دارد هرچند که مقام های این کشور از آهنگ واکسن زدن مردم این کشور رضایت ندارند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی در این رابطه خاطرنشان کرد که آهنگ واکسیناسیون کرونا در روسیه کندتر از کشور های اروپایی است و این مساله با سطح آگاهی مردم ارتباط دارد.

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا در روسیه، 47 میلیون و 441 هزار نفر دو دز واکسن کرونا را زده و 55 میلیون و 148 هزار نفر هم یک دز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1059

به "تور روسیه ارزان: 9 روز تعطیل عمومی در روسیه برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: 9 روز تعطیل عمومی در روسیه برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید