12 تفریح مجذوب کننده در خانه برای گذراندن شب های طولانی زمستان

به گزارش زرین گراف، شب های بلند زمستان فرصت خوبی برای دور هم جمع شدن و لذت بردن از اوقات خوش در کنار خانواده است. در این فصل ممکن است بیشتر وقت خود را در خانه بگذرانیم و کمتر برای بیرون رفتن و لذت بردن از فضای باز و طبیعت، فرصت داشته باشیم. به جای تفریحات فضای باز، می توانید انواع تفریح در خانه را امتحان کنید. با خبرنگاران مگ همراه باشید و چند ایده برای تفریح در شب های زمستان را بخوانید.

12 تفریح مجذوب کننده در خانه برای گذراندن شب های طولانی زمستان

1. غذای تازه بپزید

آشپزی کردن یکی از مجذوب نماینده ترین سرگرمی ها است که معمولا نتیجه خوب و لذیذی هم دارد. در خصوص آشپزی کردن، افراد دو دیدگاه مختلف دارند. عده ای فقط غذا می پزند و می خورند تا زنده بمانند و عده ای زندگی می نمایند تا غذا بپزند.

کسانی که فقط برای سیر شدن غذا می پزند و می خورند، یکی از لذت های بزرگ زندگی را از دست می دهند. اگر تا به حال به آشپزی به عنوان یک سرگرمی مجذوب نماینده فکر نکرده اید، شاید این شب های بلند فرصت خوبی باشد تا کمی بیشتر با نگاهی متفاوت آشپزی کنید.

اگر هیچ غذایی بلد نیستید، از آموزش غذاهای ساده آغاز کنید. این روزها در اینترنت هزاران پیج اینستاگرام و کانال یوتیوب وجود دارد که فوت و فن پخت غذاهای عالی را به همه یاد می دهند. اگر کمی آشپزی بلدید، می توانید دستورهای غذایی تازه را امتحان کنید. غذاهای مشهور کشورهای مختلف جهان را تهیه کنید و از این سفر غذایی به گوشه و کنار جهان لذت ببرید. در اینترنت می توانید اصیل ترین و دقیق ترین دستور تهیه غذاهای سنتی گوشه و کنار جهان را پیدا کنید.

شاید در همین آشپزی ها، یک غذای تازه پیدا کردید که به رژیم غذایی شما اضافه شد و آن را متنوع تر و لذیذتر کرد.

2. یوگا تمرین کنید

شاید از آن دسته افرادی باشید که ورزش های هوازی شدید یا وزنه زدن در باشگاه را به یوگا ترجیح می دهید. این بار به یوگا به عنوان یک فعالیت آرامش بخش برای کاهش استرس نگاه کنید. البته یوگا فواید متعددی برای سلامت جسمانی شما هم دارد ولی این بار با دید دیگری یوگا را برای کاهش استرس تمرین کنید.

تمریناتی مثل یوگا می توانند اضطراب را تا حد زیادی کاهش دهند و تاثیرات نشستن طولانی مدت پشت میز را به حداقل برسانند. اگر در تمام مدت کار خود، پشت میز در حال تایپ کردن هستید، بهتر است که در ساعات استراحت خود در منزل، به شکل دیگری بنشینید و حرکاتی برای افزایش انعطاف پذیری خود تمرین کنید.

برای تمرین یوگا لازم نیست پایتان را از خانه بیرون بگذارید یا هزینه ای بپردازید. در اینترنت می توانید مربیان زیادی را پیدا کنید که ویدیوهای آموزشی می گذارند. با ویدیوهای مبتدی آغاز کنید و کم کم سطح خود را بالا ببرید. شاید یوگا به مهم ترین سرگرمی و سرگرمی زندگی تان تبدیل شد.

3. زبان تازه یاد بگیرید

یاد گرفتن یک زبان تازه، جهانیی از فرصت های تازه را به روی شما می گشاید. هر زبان تازهی که یاد می گیرید باعث می گردد به منابع علمی و آموزشی بیشتری دست پیدا کنید. فلیم ها و سریال های بیشتری را می توانید ببینید و کتاب های بیشتری را می توانید به زبان تازه بخوانید.

یاد گرفتن زبان تازه به افزایش قدرت تمرکز و حافظه شما هم یاری می نماید. علاوه براین، با روش های آموزشی تازه، یاد گرفتن زبان کار سخت و حوصله سربری نیست؛ بلکه به فرایندی مجذوب نماینده تبدیل شده است.

اگر غیر از زبان مادری خود زبان دیگری بلدید، مثلا انگلیسی، می توانید همان را ادامه دهید و سطح خود را بالا ببرید. در غیر این صورت می توانید یک زبان کاملا تازه را انتخاب کنید. برای یادگیری به خودتان سخت نگیرید. در واقع هدف شما علاوه بر آموزش، نوعی سرگرمی است. قرار نیست به خاطر یادگیری زبان، استرس شما بیشتر گردد. فقط سعی کنید با خواندن مطالب جالب، تماشا ویدیوهای مجذوب نماینده و گوش دادن به موسیقی ها، زبان یاد بگیرید. در واقع این فرایند باید برای شما مجذوب نماینده باشد و به نوعی شکل سرگرمی را داشته باشد.

برای آغاز می توانید از اپلیکیشن های موبایل بهره ببرید. در این اپلیکیشن ها با محتواهای مختلف آموزشی، فیلم و انیمیشن، موسیقی و حتی گروهی برای تعامل، می توانید زبان تازه را در حد فهم عبارت های ساده یاد بگیرید.

4. بافتنی ببافید

یکی از سرگرمی های مجذوب نماینده زمستانی، بافتنی و قلاب بافی است. اینکه بتوانید با میل یا قلاب، چند کلاف کاموا را به یک لباس زیبا تبدیل کنید، مهارت فوق العاده ای است که می توانید در شب های بلند زمستان کسب کنید.

بافتنی بافتن مخصوص زنان نیست. در سراسر جهان مردم برای سرگرمی در خانه و کاهش استرس و حتی کسب عایدی بافتنی می بافند. این مهارت را یاد بگیرید و از بافتن چیزهای کوچک آغاز کنید. می توانید بافته های خود را به عنوان هدیه به عزیزان تان بدهید و آن ها را هم در این لذت رنگارنگ شریک کنید.

برای یاد گرفتن بافتنی و قلاب بافی هم غیر از خرید وسایل، لازم نیست هزینه کنید. این روزها در اینترنت آموزش رایگان برای یادگیری این مهارت وجود دارد. حتی می توانید از دوستان و عزیزان خود که این مهارت را بلدند، کار را یاد بگیرید. برای قدردانی می توانید یک هدیه زیبا برایشان ببافید.

5. بازی کنید

بازی کردن یکی از برترین و مجذوب نماینده ترین سرگرمی هایی است که می توانید تجربه کنید. این روزها به لطف پیشرفت زندگی و وجود اینترنت، انواع بازی در اختیار ما است. از بازی های رومیزی گرفته تا بازی های ویدیویی که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن لذت می برند.

یکی از مهم ترین مزیت های بازی های رومیزی این است که برای انجام آن به اینترنت وابسته نیستید. در مدتی که بازی می کنید، گوشی و اینترنت را کنار می گذارید و از جهانی دیجیتال فاصله می گیرید. مزیت دیگری بازی های رومیزی یا بردگیم ها این است که برخی از آن ها را می توانید خانوادگی و با هم انجام دهید و همگی از آن لذت ببرید. این روزها بازی های رومیزی تنوع زیادی دارند. موضوع آن ها با هم فرق دارد و هرکدام برای تقویتی یکی از مهارت های ذهنی، فایده دارند.

بازی های ویدیویی هم برای پر کردن اوقات فراغت، یک گزینه دیگر است. اما اگر در طول روز دائما چشمتان را به صفحات نمایش می اندازید، شاید بد نباشد که در ساعات استراحت، سعی کنید از تکنولوژی فاصله بگیرید و وقت تان را بیشتر با خانواده بگذرانید. در مطلب زیر می توانید در خصوص فواید و ضررهای بازی های ویدیویی بیشتر بخوانید.

6. برای تناسب اندام خود برنامه ریزی کنید

برخی از افراد ورزش کردن در شب را بیشتر دوست دارند. اگر شما هم از این دسته هستید، از همین ابتدای زمستانی برای داشتن اندام متناسب و سالم برنامه ریزی کنید و ورزش را آغاز کنید. تا روز عید مطمئن باشید تغییرات قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

شاید با خودتان بگویید ورزش که سرگرمی در خانه نیست! مطمئن باشید اگر از انجام آن لذت ببرید و نتیجه آن را در زندگی مشاهده کنید، درست مثل بازی و سرگرمی از آن لذت می برید. پس در ابتدای راستا، از فعالیت های بدنی که دوست دارید آغاز کنید. مثلا اگر طناب زدن را دوست دارید، به جای ورزش هوازی دیگر، طناب بزنید. اگر دوچرخه سواری دوست دارید، می توانید دوچرخه ثابت تهیه کنید.

برای اینکه انگیزه ورزش کردن را از دست ندهید می توانید به شکل آنلاین و گروهی با عده دیگری از دوستان خود ورزش کنید. یا در خانه، همراه با سایر اعضای خانواده تمرین کنید.

7. از گل و گیاه نگهداری کنید

یکی از آرامش بخش ترین کارهایی که می توانید داخل فضای خانه انجام دهید، پرورش گل و گیاه و نگهداری از گیاهان آپارتمانی است. اگر قبلا هم تجربه خوبی از نگهداری گل و گیاه نداشته اید، آن را فراموش کنید و دوباره این سرگرمی در خانه را آغاز کنید.

برای آغاز، گیاهانی را پیدا کنید که به مراقبت کمی احتیاج دارند. در لیست زیر می توانید با چند مورد از گیاهان سرسخت آشنا شوید که برای تازه کارها، کم دردسر هستند.

به مرور می توانید مهارت های خود را بیشتر کنید و کارهایی مثل قلمه زدن را هم یاد بگیرید. در مطلب زیر می توانید در خصوص فوت و فن قلمه زدن گیاهان آپارتمانی بیشتر بخوانید.

بعد از مدتی که قلق نگهداری از گیاهان آپارتمانی دستتان آمد، می توانید برای عزیزان خود گلدان های زیبا درست کنید.

8. ساخت محصولات سفالی و سرامیکی را یاد بگیرید

یکی از مجذوب نماینده ترین و محبوب ترین محصولات این روزها، محصولات سرامیکی است. با شرکت در دوره های کوتاه مدت می توانید این مهارت را یاد بگیرید و محصولات خلاقانه درست کنید. حتی می توانید دامنه فعالیت خود را از یک سرگرمی ساده فراتر ببرید و محصولات خود را بفروشید.

داشتن یک صفحه در شبکه های اجتماعی و کوشش برای فروش محصولات، خودش به تنهایی یک سرگرمی در خانه است که می تواند جهانیی از مهارت های دیگر را هم به شما بیاموزد. شاید همین سرگرمی به شغل اصلی شما تبدیل شد و در نهایت همان شغلی را که همواره دوست داشتید، با این روش پیدا کردید.

9. نقاشی و رنگ آمیزی را امتحان کنید

یکی از سرگرمی های آرامش بخش و مجذوب نماینده، نقاشی و رنگ آمیزی است. بسیاری از ما در کودکی برای نشان دادن عواطف و احساسات خودمان به نقاشی پناه می بردیم. همین الان هم می توانید رنگ و قلم دست بگیرید و نقاشی بکشید. لازم نیست حرفه ای باشید. همین که بتوانید احساسات خود را روی کاغذ بیاورید و رنگ کنید، تجربه جالبی است.

با این حال اگر دوست دارید کار حرفه ای انجام دهید، این شب ها فرصت خوبی برای یادگیری و سرگرمی در خانه است. از کلاس های آنلاین بهره ببرید و طراحی و نقاشی را یاد بگیرید. اگر نقاشی دوست ندارید، کتاب های رنگ آمیزی خریداری کنید و آن را رنگ کنید. رنگ آمیزی کردن به کاهش استرس یاری می نماید. کتاب های متعددی برای رنگ آمیزی بزرگسالان طراحی و چاپ شده است که موضوعات مختلفی دارند. یکی از آن ها را خریداری کنید و شب های بلند زمستان با رنگ ها سر و کله بزنید.

10. خطاطی کنید و تذهیب یاد بگیرید

خطاطی یکی از هنرهای زیبای ایرانی است. یاد گرفتن خطاطی به صبر و تحمل زیادی احتیاج دارد. باید ساعت ها وقت بگذارید و تمرین کنید. اگر وقت آزاد دارید، یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید آغاز آموزش خوش نویسی است. شاید در ابتدا کار سختی به نظر برسد ولی با تمرین و تکرار، می توانید استاد شوید.

به این فکر کنید که با یاد گرفتن این هنر، می توانید هر شعر زیبایی که دوست داشتید، با خط خوش بنویسید و به عزیزان خود هدیه کنید. تذهیب هم یکی دیگر از هنرهای زیبا و اصیل است. پرداخت به این هنر هم آرامش خاصی به شما می دهد و می تواند مکمل خطاطی باشد.

11. کتاب بنویسید

هر کسی جهانی متفاوتی دارد و چیزهای مختلفی را در زندگی تجربه می نماید. زندگی هر کدام از ما پر از داستان و ماجرا است که شاید شنیدن آن ها برای بسیاری از مردم مجذوب نماینده باشد. اگر دستی بر نویسندگی دارید، قلم به دست بگیرید و تجربه های زندگی خود را بنویسید. اگر تخیل خوبی ندارید، می توانید از ماجراهای واقعی زندگی خود برای نوشتن یک داستان الهام بگیرید.

حتی اگر توانایی چندانی برای نویسندگی نداشته باشید، باز هم می توانید به این گزینه فکر کنید. با همکاری یک نویسنده آشنا یا یک ویراستار می توانید سروسامانی به نوشته های خود بدهید تا برای چاپ آماده شوند.

اگر نمی خواهید یا نمی توانید مطالب خود را چاپ کنید، نگران نباشید. در شبکه های اجتماعی و در اینترنت به شکل وبلاگ و قسمت به قسمت می توانید آن را منتشر کنید و مخاطبان زیادی پیدا کنید. مطمئن باشید که مردم عاشق شنیدن تجربه ها و داستان های واقعی هستند و از نوشته های شما استقبال می نمایند.

12. کارهای داوطلبانه انجام دهید

از وقت آزاد خود بهره ببرید و در کارهای اوطلبانه و خیر شرکت کنید. مثلا یکی از این کارها می تواند مدیریت شبکه های اجتماعی برای یک خیریه محلی باشد. اگر کمی فتوشاپ بلد باشید، می توانید محتوای شبکه های اجتماعی خیریه را تهیه کنید و از این طریق در خصوص کارهای مجموعه به دیگران اطلاعات بدهید یا برای یاری به خیریه، دیگران را تشویق کنید.

کارهای دیگری مثل بسته بندی اقلام و مواد غذایی، آماده کردن کارت تبریک و… از دیگر کارهایی است که برای خیریه ها ضروری است و می توانید در خانه انجام دهید.

یکی دیگر از کارهای داوطلبانه که به عنوان سرگرمی در خانه می توانید انجام دهید، تدریس رایگان است. اگر فکر می کنید کسی در گوشه ای از جهان به یادگیری مهارت های شما احتیاج دارد، آن را به وسیله اینترنت به دیگران بیاموزید. شاید همین مهارت، روزی گره ای از کار کسی باز کرد.

جمع بندی

زمستان ها شاید فرصت بیشتری برای سرگرمی در خانه داشته باشید و بیشتر اوقات را در خانه بگذرانید. لازم نیست این ساعت های بیکاری را به بطالت بگذرانید یا کارهای تکراری مثل تماشای تلویزیون انجام دهید. با کارهای متفاوت و سرگرمی های تازه می توانید آرامش بیشتری به زندگی خود بدهید و از وقت خود به برترین شکل بهره ببرید.

منبع: Theeverygirl

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1137

به "12 تفریح مجذوب کننده در خانه برای گذراندن شب های طولانی زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 تفریح مجذوب کننده در خانه برای گذراندن شب های طولانی زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید