12 فیلم مارول که بعد از جاودانگان منتشر می شوند (با تاریخ اکران )

به گزارش زرین گراف، مارول به تازگی یک گروه کاملا نو از قهرمانان را به دنیای سینمایی خود معرفی نموده است اما باید گفت که تعداد بیشتری از این ابرقهرمانان به واسطه فیلم های بعدی دنیای سینمایی مارول که بعد از جاودانگان منتشر می شوند، در آینده معرفی خواهند شد.

12 فیلم مارول که بعد از جاودانگان منتشر می شوند (با تاریخ اکران )

استودیوی مارول پس از منتشر نکردن آثار خود در سال 2020 به علت همه گیری (اولین سال بعد از سال 2008 که در آن، فیلمی از مارول اکران نشد) در سال 2021 انبوهی از فیلم ها و مجموعه های نو را در راستای برنامه های آینده این فرنچایز، پس از حماسه بی نهایت، پخش کرد.

سال 2021 با انتشار وانداویژن آغاز شد و استودیو به سرعت با چندین سریال پرمخاطب دیگر از جمله لوکی و شاهین و سرباز زمستان به فرایند خود ادامه داد. البته آثار سینمایی بودند که سرعت کار را افزایش دادند. بیوه سیاه به طور هم زمان در دیزنی پلاس و سینماها اکران شد و جنگ حقوقی چند ماهه بین اسکارلت جوهانسون و دیزنی را برانگیخت. اکنون که مجادلات بر سر بیوه سیاه و تأثیرات آن بر دیزنی و هالیوود به سرانجام رسیده است، مارول به امید فراوری محتوایی بیشتر از همواره، در حال برنامه ریزی برای آینده خود است.

استودیو علاوه بر بیوه سیاه، فیلم های دیگری مانند شانگ چی و افسانه ده حلقه و جاودانگان را هم منتشر نموده است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت آن ها دیده نمی گردد. از طرف دیگر، مارول در آینده، سریال هاوک آی را هم منتشر خواهد نمود، سریالی که در آن، کلینت بارتون احتمالا لباس خود را به کیت بیشاپ (هیلی استاینفلد) بدهد. اوضاع سینمایی مارول، گرم و گرم تر خواهد شد، زیرا مارول در چند سال آینده 12 فیلم دیگر از دنیای سینمایی مارول را اکران خواهد نمود و فرایند ساخت چندین فیلم دیگر را هم آغاز می کند.

1. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

  • کارگردان: جان واتس
  • بازیگران: تام هالند، زندایا، آلفرد مولینا
  • تاریخ انتشار: 17 دسامبر 2021 (26 آذر 1400)

احتمالا فیلم دنیای سینمایی مارول پس از انتقام جویان: بازی سرانجامی و سومین فیلم اختصاصی تام هالند در نقش تار انداز نیویورکی، قرار است کمی بیش از یک ماه پس از انتشار جاودانگان در سینماها اکران گردد. تب و تاب در سال 2021 به اوج خود رسیده است و همه منتظرند تا بدانند که پس از افشای هویت پیتر پارکر به وسیله جی جونا جیمز با بازی جی کی سیمونز در سرانجام فیلم دور از خانه، چه چیزی در انتظار پیتر پارکر است. شایعه هایی در این رابطه مطرح شد که بعضی از آن ها از جمله حضور دکتر اختاپوس با بازی آلفرد مولینا، شخصیت شرور مرد عنکبوتی توبی مگوایر و بعلاوه بازگشت الکترو با بازی جیمی فاکس تایید شده اند.

با این حال، بسیاری از جیزها نامعلوم به جای مانده اند. به نظر می رسد که مگوایر و اندرو گارفیلد هر دو به عنوان نسخه هایی از پیتر پارکر در یک ماجراجویی چند وجهی که با دخالت دکتر استرنج در جادو آغاز می گردد، ظاهر می شوند. گفته می گردد که مدت زمان فیلم، بیش از دو ساعت و نیم است. پس مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، زمان زیادی برای کاوش در همه این مسائل و فراهم کردن مقدمات فیلم بعدی دنیای سینمایی مارول دارد که حتی می تواند پروژه ای بزرگ تر باشد.

2. دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی (Doctor Strange In The Multiverse Of Madness)

  • کارگردان: سم ریمی
  • بازیگران: بندیکت کامبربچ، الیزابت اولسن، زوچیتل گومز
  • تاریخ انتشار: 6 مه 2022 (16 اردیبهشت 1401)

دکتر استرنج پس از بر عهده گرفتن نقش مربی و مشاور پیتر پارکر در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، دومین فیلم اختصاصی خود را هم در سال 2022 تجربه خواهد نمود. مانند بسیاری از فیلم های آینده دنیای سینمایی مارول، تعدادی از قهرمانان آشنا و بعلاوه نو، در این فیلم ظاهر خواهند شد. الیزابت اولسن در نقش اسکارلت ویچ در این فیلم حضور دارد. اگرچه هنوز مشخص نیست که او در این فیلم، دوست جادوگر عالی رتبه خواهد بود یا دشمن او. بندیکت وانگ، چیوتل اجیوفور و ریچل مک آدامز هم دیگر بازیگران این فیلم هستند و ژوچیتل گومز هم اولین حضور خود در دنیای سینمایی مارول را به عنوان قهرمان پرشور، آمریکا چاوز، تجربه خواهد نمود.

جزئیات داستان دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی خیلی مشخص نیست اما با حضور متخصص ژانر ترسناک و کارگردان سابق مرد عنکبوتی، سم ریمی، مطمئنا یکی از هیجان انگیزترین فیلم های مارول خواهد بود. بعلاوه قرار است که چندجهانی در این فیلم، بیشتر مورد آنالیز قرار بگیرد. این مفهوم در آثاری مانند لوکی مورد اشاره قرار گرفته بود و در فیلم مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست هم مطرح خواهد شد اما فیلم دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی، مفصل تر به آن می پردازد.

3. ثور: عشق و تندر (Thor: Love & Thunder)

  • کارگردان: تایکا وایتیتی
  • بازیگران: کریس همسورث، کریستین بیل، ناتالی پورتمن
  • تاریخ انتشار: 8 جولای 2022 (17 تیر 1401)

کریس همسورث با بازی در چهارمین فیلم اختصاصی خود در نقش خدای تندر، از قالب سه گانه خارج خواهد شد. تایکا وایتیتی پس از شگفت زده کردن تماشاگران با فیلم مجذوب نماینده و غیرمعمول ثور: رگناروک، در یک ماجراجویی ثور دیگر بر جایگاه کارگردانی می نشیند. ثور را آخرین بار در سرانجام فیلم انتقام جویان: بازی سرانجامی دیدیم که به همراه نگهبانان کهکشان، زمین را ترک کرد و آن ها در پی گامورا رفتند. نگهبانان هم قرار است در فیلم عشق و تندر ظاهر شوند.

جین فاستر هم در نقش مایتی ثور بازخواهد گشت و خود را برای استفاده از میولنیر آماده خواهد نمود. بعلاوه لیدی سیف با بازی جیمی الکساندر و والکری با بازی تسا تامپسون هم در این فیلم حضور دارند. همه آن ها باید با گور، خدای قصاب با بازی کریستین بیل روبه رو شوند. اگرچه هنوز مشخص نیست که این شرور چگونه خودش را در این داستان می گنجاند. راسل کرو هم نقش زئوس را بازی می کند و خدایان المپین را به دنیای سینمایی مارول معرفی می کند و بدین ترتیب، ماجراهای کیهانی ثور با داستان های اساطیری ترکیب می گردد.

4. پلنگ سیاه: واکاندا برای همواره (Black Panther: Wakanda Forever)

  • کارگردان: رایان کوگلر
  • بازیگران: لتیتیا رایت، مارتین فریمن، لوپیتا نیونگ
  • تاریخ انتشار: 11 نوامبر 2022 (20 آبان 1401)

دنباله فیلم پلنگ سیاه در سال 2018 (تنها فیلم مارول که نامزد دریافت جایزه اسکار برترین فیلم شد) راهی طولانی برای اکران طی نموده است. داستان واکاندا برای همواره پس از مرگ غم انگیز چادویک بوزمن، بازیگر نقش تی چالا، ساخته شد تا روایت گسترده تری درباره واکاندا تعریف کند و در عین حال، به میراث بوزمن به عنوان پلنگ سیاه نمادین، وفادار بماند. دنباله پلنگ سیاه بر روی شخصیت های مختلف فیلم اول تمرکز خواهد نمود و در کنار آن ها هم آیرون هارت با بازی دومینیک ثورن معرفی خواهد شد.

واکاندا برای همواره مطمئنا یکی از احساسی ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول تا به امروز خواهد بود، زیرا به نبود تی چالا و چگونگی شکل گیری این ملت آفریقایی بر اساس میراث او می پردازد. این فیلم، گسترده تر از همواره خواهد بود و قرار است نیمور شرور و به وسیله او، شهر گمشده آتلانتیس را به دنیای سینمایی مارول بیاورد. اینکه چه کسی لباس پلنگ سیاه را به تن خواهد نمود، هنوز مشخص نیست و منطقی است که واکاندا برای همواره، پاسخ این سؤال را کمی دیر مطرح کند.

5. مارول ها (The Marvels)

  • کارگردان: نیا داکوستا
  • بازیگران: بری لارسون، تیونا پاریس، ایمان ولانی
  • تاریخ انتشار: 17 فوریه 2023 (28 بهمن 1401)

دنباله فیلم کاپیتان مارول در سال 2019، پس از به وجود آمدن تأخیر در اکران چندین فیلم مارول، پروژه های این استودیو در سال 2023 را آغاز خواهد نمود. کارول دانورز با بازی بری لارسون و مونیکا رمبو با بازی تیونا پاریس در این فیلم حضور خواهند داشت تا با هم یک ماجراجویی کیهانی را پشت سر بگذارند. ایمان ولانی هم پس از اولین حضورش در یکی از سریال های اختصاصی دیزنی پلاس در سال 2022، در این فیلم و در نقش خانم مارول ظاهر خواهد شد. مانند سایر فیلم های مارول، اطلاعات کمی درباره طرح داستان مارول ها وجود دارد اما به نظر می رسد که رویدادهای فیلم، ادامه دهنده فرایند دنیای سینمایی مارول باشند.

یکی از صحنه های پس از تیتراژ وانداویژن، اشاره به فیلم مارول ها داشت و در آن، یک اسکرال به مونیکا نزدیک شد و به او گفت که شخصی در فضا مایل است تا با او صحبت کند. مشخص نیست که این اسکرال به خود کارول اشاره می کرد یا نیک فیوری با بازی ساموئل ال جکسون اما به هر حال، مونیکا قرار است در آینده، سفری فراتر از زمین داشته باشد و قدرت های خود را کشف کند. معلوم نیست که کامالا خان چگونه درگیر این ماجرا می گردد اما فیلم مارول ها با کارگردانی نیا داکوستا، این شانس را دارد که جنبه کیهانی دنیای سینمایی مارول را بیشتر توسعه دهد.

6. نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians Of The Galaxy Vol. 3)

  • کارگردان: جیمز گان
  • بازیگران: کریس پرت، دیو باتیستا، کارن گیلان
  • تاریخ انتشار: 5 مه 2023 (15 اردیبهشت 1402)

نگهبانان کهکشان بخش 3 به کارگردانی جیمز گان، تنها فیلم دنیای سینمایی مارول است که به تازگی به تعویق نیافتاده و این مسأله به این علت است که گان از چندین سال قبل، آماده کارگردانی فیلم بوده است. گان پس از اینکه در ابتدا به علت توییت های قدیمی خود، به وسیله دیزنی اخراج شد، دوباره به فرایند کار بازگشت تا سه گانه کیهانی را که خودش آن را آغاز نموده بود، تکمیل کند.

این فیلم علاوه بر اینکه آخرین حضور اعضای اصلی این تیم در دنیای سینمایی مارول است، آدام وارلاک را هم معرفی خواهد نمود که قرار است ویل پولتر، نقش او را بازی کند. گان بعلاوه اشاره نموده است که چندین شخصیت دیگر هم در این فیلم حضور خواهند داشت که به معنای سرانجام نقش آفرینی بعضی از محبوب ترین شخصیت های دیگر دنیای سینمایی مارول است. نگهبانان کهکشان بخش 3 بعلاوه بعد از ثور: عشق و تندر و مارول ها، بخش کیهانی دنیای سینمایی مارول را بیشتر توسعه خواهد داد.

7. مرد مورچه ای و زنبورک: قلمرو کوانتومی (Ant-Man & The Wasp: Quantumania)

  • کارگردان: پیتون رید
  • بازیگران: جاناتان میجرز، کاترین نیوتون، اما فارمن
  • تاریخ انتشار: 28 جولای 2023 (6 مرداد 1402)

فیلم های مرد مورچه ای همواره بیشتر به صورت مماس با دنیای سینمایی مارول، روایت شده اند اما با نقش آفرینی مهم اسکات لنگ با بازی پل راد در فیلم انتقام جویان: بازی سرانجامی، همه چیز تغییر کرد. سومین فیلم مرد مورچه ای از این حد هم فراتر خواهد رفت. کیسی لنگ، دختر اسکات، به یک قهرمان تبدیل می گردد و خانواده لنگ قرار است با کسی که بسیاری تصور می نمایند تانوس بعدی دنیای سینمایی مارول باشد، روبه رو شوند.

کنگ فاتح با بازی جاناتان میجرز در سریال لوکی به عنوان فرد پشت پرده سازمان واریانس زمان معرفی گردید و این ارباب پیش گو، درباره نسخه های خطرناک خود هشدار داد که در صورت نابودی جدول زمانی مقدس، آزاد خواهند شد. اکنون که این رخ داده است، به نظر می رسد اسکات، هوپ ون داین، جانت ون داین و هنک پیم قرار است با یکی از خطرناک ترین شروران دنیای سینمایی مارول مقابله نمایند و مرد مورچه ای و زنبورک: قلمرو کوانتومی تبدیل به یک قسمت جدایی ناپذیر از برنامه های مارول خواهد شد.

8. چهار شگفت انگیز (Fantastic 4)

اولین خانواده مارول بالاخره برای اولین بار در دنیای سینمایی مارول حضور خواهد یافت و این حضور فقط یک مسأله مرتبط با زمان است. حالا دیزنی، مالک فاکس قرن بیستم و بالاخره حق مالکیت چهار شگفت انگیز در دستان استودیو مارول است. کوین فایگی در سال 2030 برنامه های این استودیو را برای ساخت فیلمی درباره این تیم ابرقهرمانی گفت. جان واتس کارگردان مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت. بنابراین واتس پس از اکران سومین فیلم اختصاصی پیتر پارکر، باید کار بر روی این فیلم مورد انتظار را آغاز کند. در حالی که مارول هنوز تاریخ اکران این فیلم را مشخص ننموده است، به نظر می رسد که این اثر در اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 عرضه می گردد.

9. بلید (Blade)

ماهرشالا علی، برنده دو جایزه اسکار، نقش بلید، شکارچی خون آشام را بازی می کند. دنیای سینمایی مارول در پی کاوش در جنبه ترسناک تر افسانه های مارول با شخصیت هایی مانند شوالیه ماه و فیلم ویژه هالووین دیزنی پلاس، گرگینه شب است. این اولین باری نیست که علی در دنیای مارول ظاهر می گردد و این بازیگر قبلا در سریال لوک کیج نتفلیکس، نقش کاتنموث را بازی می کرد اما بلید نشانگر یک تغییر کلی در دنیای سینمایی مارول خواهد بود و هیچ کس برای ایفای این نقش، بهتر از علی نیست. مارول می تواند بلید را در اواخر سال 2023 منتشر کند.

10. ددپول 3 (Deadpool 3)

ددپول معروف رایان رینولدز، رسما در اولین فیلم مناسب رده سنی بالای 17 سال مارول، به دنیای سینمایی مارول راه پیدا می کند. نویسندگان فیلم برگرهای باب، وندی و لیزی مولینکس، فیلم نامه این فیلم را می نویسند و فیلمبرداری پروژه هم در سال 2022 آغاز خواهد شد. در حال حاضر، ددپول اولین شخصیتی است که از فاکس قرن بیستم به دیزنی منتقل می گردد و هیچ کاراکتری هم نسبت به او اولویت ندارد. به نظر می رسد که ددپول 3 با توجه به آغاز فیلمبرداری از سال آینده، در اوایل سال 2024 وارد سینماها گردد.

11. کاپیتان آمریکا 4 (Captain America 4)

سم ویلسون با بازی آنتونی مکی، رسما کاپیتان آمریکای نو دنیای سینمایی مارول است. او در سری دیزنی پلاس، شاهین و سرباز زمستان، این مسؤولیت را بر عهده گرفت. اطلاعات کمی از کاپیتان آمریکا 4 در دسترس است و برای مثال، هنوز مشخص نیست که آیا سباستین استن پس از همکاری باکی بارنز و سم ویلسون در سریال، در این فیلم هم ظاهر خواهد شد یا خیر. با این حال، به نظر می رسد که استن در کنار شارون کارتر با بازی امیلی ون کمپ که در سرانجام آن سریال به عنوان یکی از شخصیت های شرور مارول معرفی گردید، در فیلم کاپیتان آمریکا 4 حضور داشته باشد. نویسنده و کارگردان کاپیتان آمریکا 4 هنوز معلوم نیست و ممکن است مدتی طول بکشد تا فیلم اکران گردد اما کوین فایگی گفته است که آن ها تاریخ اکرانی برای فیلم در نظر گرفته اند.

12. مردان ایکس (X-Men)

جهش یافته های مردان ایکس هم مانند ددپول و چهار شگفت انگیز، رسما جزئی از دنیای سینمایی مارول می شوند. از میان تمام پروژه های آینده مارول، این پروژه که حول محور جهش یافته ها متمرکز است، احتمالا مرموزترین فیلم باشد. مارول می خواهد خود را از مجموعه قدیمی مردان ایکس فاکس قرن بیستم متمایز کند و انجام این کار می تواند به معنای خودداری از معرفی شخصیت های محبوب هواداران مانند ولورین، استورم و سایکلوپ باشد.

با این حال، مطمئنا این فیلم یک رویداد برجسته دیگر برای دنیای سینمایی مارول پس از فیلم جاودانگان خواهد بود اما مدت زیادی طول می کشد تا اکران گردد. البته که استودیو مارول در طی سال های آینده، قطعا زمینه را برای حضور نهایی جهش یافته ها در دنیای خود فراهم خواهد نمود.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1078

به "12 فیلم مارول که بعد از جاودانگان منتشر می شوند (با تاریخ اکران )" امتیاز دهید

6 کاربر به "12 فیلم مارول که بعد از جاودانگان منتشر می شوند (با تاریخ اکران )" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 فیلم مارول که بعد از جاودانگان منتشر می شوند (با تاریخ اکران )"

1 دیدگاه

Parsa 18 اسفند 1400

عالی بود

پاسخ به Parsa
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید