یک خودروساز آسیایی سلطان جاده های اروپا شد

به گزارش زرین گراف، نسل چهارم یاریس که 21 سال از معرفی آن می گذرد با رای هیئت داوران که متشکل از 59 روزنامه نگار است خودروسال اروپا لقب گرفت؛ نسل اول این خودرو در سال 2000 برای اولین بار به عنوان خودرو سال اروپا انتخاب شد و سپس در سال 2005 این خودرو برای بار دوم خودرو سال اروپا شد و حال در سال 2021 این خودرو دوباره توانست لقب خودروی سال را از رقبایش پس بگیرد.

یک خودروساز آسیایی سلطان جاده های اروپا شد

با ما سفر کنید و با اروپا لحظه آخری از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرآنلاین، یکی از دلایل انتخاب یاریس به عنوان خودرو سال 2021 فناوری هیبریدی به کار رفته در آن است که مطابق با استاندارد های زیست محیطی آلودگی بسیار کمتری نسبت به خودرو های بنزینی فراوری می نماید و طبق براورد های انجام شده حدود 80 درصد از خریداران این خودرو نوع هیبریدی آن را انتخاب می نمایند.

دلایل دیگر انتخاب این خودرو به عنوان خودرو سال می توان به طراحی، عملکرد پویا و ایمنی کلاس برتر و همچنین قیمت به صرفه آن اشاره نمود؛ میانگین قیمت این خودرو در بازار های جهانی 36 هزار و 100 تا 41 هزار و 600 دلار است. این خودرو همچنین برای اولین بار توانست در صندلی اول پرفروش ترین خودرو اروپا قرار گیرد.

فولکس واگن آی دی سال جاری رقیب تویوتا یاریس بود که با سه امتیاز اختلاف نتوانست لقب خودرو سال اروپا را ازان خود کند؛ این خودرو تماما الکتریکی است و برای اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس در سپتامبر 2016 معرفی گردید. فراوری یک خودرو بر اساس نمونه اولیه آن در سال 2020 صورت گرفت.

فولکس واگن آی. دی. هاچ بک است و دارای 5 در است. این خودرو یکی از پنج خودروی جدید فولکس واگن است که بر روی پلت فرم ام ئی بی واقع شده است و مخصوص بازار های آسیا و اروپا ساخته شده است و در بازار آمریکا به جای آن خودروی فولکس واگن آی. دی. کروز عرضه می گردد.

خودرو سال 2020 اروپا ساخت کدام کمپانی بود؟

در سال گذشته 7 خودرو بی ام و سری 1، فورد پوما، پژو 208، پورشه تایکان، رنو کلیو، تسلا مدل 3 و تویوتا کورولا به فهرست نهایی برترین خودرو های سال 2020 راه پیدا کردند که در نهایت پژو 208 در مراسم خودرو سال اروپا در ژنو که برای اولین بار بدون حضور رسانه ها و بصورت ویدئو کنفرانس برگزار می شد، خودرو سال اروپا شد.

در حالی پژو 208 خودرو سال اروپا شد که بعضی انتظار داشتند پورشه تایکان بتواند سال جاری خودرو سال اروپا گردد؛ تایکان اولین خودرو تمام برقی پورشه است.

طی کمتر از پنج سال پژو توانست برای دومین بار مقام خودرو سال اروپا را کسب کند و لازم به ذکر است در سال 2019، جگوار آی پیس، در سال 2018 ولوو ایکس سی چهل و در سال 2017 پژو 3008 خودرو های سال اروپا شده بودند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 748

به "یک خودروساز آسیایی سلطان جاده های اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک خودروساز آسیایی سلطان جاده های اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید