دنیا خودرو؛ رونمایی لوکس ترین مدل الکتریکی بنز در شانگهای

به گزارش زرین گراف، مایباخ، زیرمجموعه بسیار لوکس مرسدس-بنز اولین مدل الکتریکی خود را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد. این ماشین که براساس بنز EQS شاسی بلند ساخته شده، قرار است در کارخانه بنز در آمریکا فراوری گردد و زمستان به بازار عرضه می گردد.

دنیا خودرو؛ رونمایی لوکس ترین مدل الکتریکی بنز در شانگهای

ظاهر مایباخ EQS با بدنه دو رنگ، طرح تازه جلوپنجره و رینگ هایی که ویژه مایباخ طراحی شده از شاسی بلند بنز EQS لوکس تر شده است. اما تفاوت اصلی این دو مدل در اتاق است. مایباخ دو صندلی عقب دارد که می توان آن ها را خواباند. دو میز تاشو، یک یخچال و دو گیلاس بین دو صندلی واقع شده است. هوای اتاق به طور مرتب تصفیه می گردد و بنز یک عطر ویژه مایباخ ساخته که اتاق را خوشبو می نماید.

اتاق مایباخ از شاسی بلند معمولی EQS بنز لوکس تر است

برای نمایشگری که سراسر داشبورد را پوشانده، گرافیک متفاوتی از مدل های بنز طراحی شده است. مایباخ EQS به خاطر الکتریکی بودن کاملا بی صدا است، اما برای ماشین صدای ویژه ای طراحی شده که متناسب با سرعت و شتاب تغییر می نماید. این صدا را می توان با سیستم صوتی سه بعدی که پانزده بلندگو دارد برای سرنشینان پخش کرد.

بعلاوه یاری فنرهای مایباخ تغییر داده شده تا سواری ماشین از بنز EQS نرم تر گردد. مایباخ EQS دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع 649 اسب بخار نیرو فراوری می نمایند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.4 ثانیه و حدبیشتر سرعتش 210 کیلومتر در ساعت است. بنز می گوید ماشین با هر بار شارژ تا حدبیشتر 600 کیلومتر حرکت می نماید.

مایباخ EQS از اولین ماشین های بسیار لوکس الکتریکی است که به بازار می آید. رولزرویس قرار است سال جاری یک کوپه الکتریکی رونمایی کند و فروش اولین بنتلی الکتریکی از سال 2026 شروع خواهد شد.

مایباخ EQS سومین مدل مایباخ است. بنز می گوید فروش مایباخ سال گذشته 41 درصد افزایش داشت و به 23 هزار و 400 دستگاه رسید. نیمی از مدل های مایباخ در چین فروخته می گردد و آمریکا هم از بازارهای بزرگ این مارک است. قیمت مایباخ EQS اعلام نشده، اما پیش بینی می گردد قیمت پایه ماشین بدون امکانات سفارشی 200 هزار دلار باشد.

مایباخ یکی از سه زیرمجموعه محصولات گران بنز است. AMG و کلاس G دو زیرمجموعه دیگر این بخش اند. فروش آنها از مدل های معمولی بنز کمتر است، اما سود بسیار زیادی دارند. بنز به تازگی استراتژی خود را تغییر داده و بر فروش ماشین های گران تر تمرکز نموده است. این کارخانه می گوید در سه ماه اول سال 2023 نزدیک به 92 هزار دستگاه ماشین از این سه زیرمجموعه فروخته است.

پل استار مدل تازهش را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد

ماشین بدون شیشه عقب

پل استار، زیرمجموعه کارخانه ولوو مدل تازهش را بدون شیشه عقب طراحی نموده و می گوید با این کار ایمنی سرنشینان بیشتر می گردد. این خودروساز سوئدی، پل استار 4 را در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرد.

یک دوربین با کیفیت بالا روی سقف است که تصویر پشت ماشین را در نمایشگری نشان می دهد که جای آینه واقع شده است. راننده می تواند با فشار یک دکمه این نمایشگر را به آینه تبدیل کند تا بتواند صندلی عقب را ببیند. پل استار می گوید با این فن آوری دید راننده در شب بسیار بهتر است.

پل استار 4 شیشه عقب ندارد

حذف شیشه عقب دست طراحان را باز گذاشته تا سقف را طوری طراحی نمایند که فضای سرنشینان عقب بیشتر گردد. سقف ماشین سراسر شیشه است و باعث می گردد اتاق بازتر و بزرگ تر به نظر برسد. سقف شیشه ای را می توان مات کرد تا جلوی نور شدید گرفته گردد.

پل استار 4 بر روی پلتفرمی ساخته می گردد که با همکاری ولوو و جیلی، خودروساز چینی ساخته شده است. ولوو و پل استار هر دو زیرمجموعه جیلی هستند. قرار است پل استار 4 در کارخانه جیلی در چین فراوری گردد.

پل استار 4 را می توان با یک موتور یا دو موتور الکتریکی سفارش داد. قوی ترین مدل 544 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. حدبیشتر سرعت ماشین 200 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صدش 3.8 ثانیه است. به گفته کارخانه، پل استار 4 با هر بار شارژ حدبیشتر 560 کیلومتر حرکت می نماید. قدرت مدل ضعیف تر 272 اسب بخار است، اما با هر بار شارژ می تواند تا 600 کیلومتر حرکت کند.

قیمت پایه ماشین 60 هزار دلار است و در بخشی از بازار رقابت می نماید که تسلا مدل Y پرفروش ترین است. علاوه بر تسلا، آئودی Q4 و ب ام و iX3 هم از رقیبان اصلی پل استار هستند.

فولکس واگن ID 7 گران ترین مدل الکتریکی کارخانه است

فولکس لوکس الکتریکی

فولکس واگن یک مدل سدان به محصولات الکتریکی اش اضافه نمود. این ماشین که نامش ID7 است، گران ترین مدل الکتریکی کارخانه است و فولکس واگن امیدوار است با آن بتواند فاصله خود را با تسلا کمتر کند.

ظاهر ID7 شبیه مدل های دیگر الکتریکی فولکس ساده است و ماشین بر روی پلتفرمی مشترک با شاسی بلند ID4 کارخانه ساخته شده است. چون ارتفاع ماشین از شاسی بلند کمتر است، مقاومت کمتری در برابر هوا دارد و در نتیجه با هر بار شارژ مسافت بیشتری حرکت می نماید.

فولکس واگن در واکنش به انتقاد ها از اولین مدل های الکتریکی کارخانه، کیفیت اتاق را بهتر نموده است. نمایشگر بزرگ تر شده و سیستم عامل تازهی دارد که از قبل سریع تر است. این سیستم می تواند دستورهای راننده را به صورت صوتی دریافت کند و مثلا وقتی راننده می گوید سردش است، بخاری را روشن می نماید.

قدرت ماشین 286 اسب بخار است و می تواند با هر بار شارژ تا 700 کیلومتر حرکت کند. فولکس واگن بیشتر امکانات لوکس و فن آوری های تازه را با ID7 ارائه می نماید. از جمله سیستم پارک اتوماتیک که به صورت استاندارد ارائه می گردد.

قیمت پایه ماشین 60 هزار یورو است که از تسلا مدل 3 گران تر و نزدیک به محصولات بنز و ب ام و است. با این حال به نظر نمی رسد فولکس واگن قصد داشته باشد با ID7 به بازار ماشین های لوکس وارد گردد. این کارخانه می گوید ID7با برد700 کیلومتر با هر بار شارژ برای تاکسی ها که هر روز مسافت زیادی رانندگی می نمایند برترین انتخاب است.

JLR بوتیک هایی در محله های ثروتمند باز می نماید

نام تازه جگوار-لندروور

جگوار-لندروور همزمان با اجرای یک استراتژی تازه نامش را به JLR تغییر داد. در استراتژی تازه، کارخانه به چهار زیرمجموعه رنج روور، دیسکاوری، دیفندر و جگوار تقسیم می گردد.

خودروساز انگلیسی سال های گذشته کوشش نموده بود تا مجموعه شاسی بلندهای خود را تا حد امکان از هم جدا کند تا با یکدیگر رقابت ننمایند. با این هدف، رنج روور بر لوکس بودن تاکید می کرد، دیسکاوری قرار بود شاسی بلندی برای خانواده ها باشد و دیفندر ماشینی بود که برای رانندگی خارج از جاده ساخته می شد. حالا JLR این سه بخش را همراه با جگوار به زیرمجموعه های مستقل تر تبدیل نموده تا راحت تر رشد نمایند.

با این دسته بندی تازه، نمایندگی ها بر فروش یک مارک تمرکز خواهند کرد و طراحی داخلی آنها هم لوکس تر خواهد شد. JLR بعلاوه بوتیک هایی در محله های ثروتمند تاسیس می نماید.

JLR همزمان گفت که برای ساخت یک پلتفرم الکتریکی یک میلیارد پوند (بیش از یک میلیارد و 200 میلیون دلار) سرمایه گذاری نموده است. این بخشی از سرمایه گذاری 15 میلیارد پوندی (18 میلیارد و 600 هزار دلاری) کارخانه است تا در نهایت جگوار را به یک خودروساز الکتریکی تبدیل کند.

جگوار سال آینده یک ماشین چهار در اسپرت الکتریکی به بازار عرضه می نماید که قیمت پایه اش صد هزار پوند (124 هزار دلار) است. JLR می گوید این جگوار تازه سریع ترین ماشینی است که در تاریخ کارخانه ساخته شده و می تواند با هر بار شارژ تا 700 کیلومتر حرکت کند. با استراتژی تازه کارخانه، جگوار می خواهد در آینده با خودروسازان لوکسی مانند بنتلی رقابت کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1424

به "دنیا خودرو؛ رونمایی لوکس ترین مدل الکتریکی بنز در شانگهای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا خودرو؛ رونمایی لوکس ترین مدل الکتریکی بنز در شانگهای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید