دستگاه شگفت انگیزی که از هوا آب فراوری می نماید!

به گزارش زرین گراف، شرکت اسپات ونچرز در حال راه اندازی یک مولد آب از جو است که می تواند روزانه تا 2.5 گالن آب آشامیدنی فراوری کند.

دستگاه شگفت انگیزی که از هوا آب فراوری می نماید!

به گزارش ایسنا؛ به نقل از فست کمپانی، دسترسی به آب آشامیدنی در بسیاری از ایالات آمریکا آسان است، اما کمبود آب به علت خشکسالی و تغییرات آب و هوایی به طور فزاینده ای سرعت می گیرد و برای آمریکای شمالی و بسیاری از نقاط دیگر در سراسر دنیا یک مشکل به شمار می رود.

دسترسی به این احتیاج اولیه انسانی همواره یک مشکل است. گزارش سازمان دنیای هواشناسی (WMO) نشان می دهد که در سال 2018، 3.6 میلیارد نفر به آب دسترسی متناقضی داشتند. بنیانگذاران شرکت اسپات ونچرز (Spout Ventures) می خواهند بخشی از راهکار این مشکل باشند.

اسپات ونچرز، مولد های آب جو را طراحی می نماید. این مولدها، ماشین هایی هستند که آب آشامیدنی را از رطوبت هوای اطراف می گیرند و آن را متراکم می نمایند. آن ها در حال حاضر قرار است محصول مصرفی خود را روانه بازار نمایند.

این محصول، یک ژنراتور کوچک است که روی میز قرار می گیرد و برای کار کردن فقط به یک دوشاخه دیواری معمولی احتیاج دارد. به گفته اسپات ونچرز، این دستگاه هر روز می تواند تا 2.5 گالن آب فراوری کند و با توجه به این که 80 درصد خانه های دنیا در آب و هوای دارای رطوبت کافی هستند، دستگاه می تواند در آن ها کار کند.

دستگاه شگفت انگیزی که از هوا آب فراوری می نماید!

روبن وولمر (Reuben Vollmer) بنیانگذار اسپات ونچرز، نخستین بار زمانی پتانسیل آب جوی را درک کرد که خشکسالی مداوم در کالیفرنیا باعث شد این استان، حق آب مزرعه زیتون والدین او را به خطر بیندازد. اندکی بعد، وولمر هنگام پیاده روی، متوجه جمع شدن شبنم روی علف ها شد و فکر کرد که شاید این پدیده روزمره بتواند راهکاری را به والدینش برای حل کردن مشکل دسترسی ناهماهنگ آب ارائه دهد.

پس از تأسیس شرکت دوگود (DewGood) در سال 2014 برای توسعه ژنراتور های آب جو، وولمر به طور گسترده سفر کرد تا دریابد که مردم چگونه آب مورد احتیاج خود را دریافت می نمایند.

در دبی، او پنج گالن خالی را دید که بیرون از آپارتمان ها روی هم انباشته شده بود و می دانست که باید راهکار بهتری وجود داشته باشد. در فلینت میشیگان، وولمر با خانواده هایی صحبت کرد که از آب آلوده محلی آسیب دیده بودند. اگرچه کوشش های دوگود برای راه اندازی یک محصول باخت، اما بسیاری از مردم متوجه این کوشش شدند.

وولمر گفت: من پیغام هایی را از اسپانیا، پرتغال، پورتوریکو، هاوایی، ژاپن و سراسر دنیا دریافت می کردم. مردم می گفتند: ما آب نداریم. آیا می توانیم دستگاه شما را بگیریم؟ بنابراین، من فهمیدم که احتیاج دنیای شدیدی به این فناوری وجود دارد.

وولمر، شرکت اسپات ونچرز را در سال 2019 با همکاری تایلر برتون (Tyler Breton) تأسیس کرد تا بر ابداع نسخه های کوچک تر، مقرون به صرفه تر و بی صداتر سخت افزاری تمرکز کند که سال ها زمان را برای تکمیل آن صرف نموده بود. در سیستم اسپات، خاک رس آب را از هوای فیلتر شده جذب می نماید که سپس، به وسیله یک سیستم گرمایشی گرم می گردد. بخار آب فراوری شده به وسیله گرما متراکم و فیلتر می گردد، مواد معدنی به آب قلیایی اضافه می شوند و سپس، آب قلیایی شده در پارچ دستگاه جمع می گردد که در آنجا نور ماوراءبنفش تعبیه شده روی در آن، از رشد باکتری ها جلوگیری می نماید.

دستگاه شگفت انگیزی که از هوا آب فراوری می نماید!

اسپات برای ایجاد این واحد، با بولد دیزاین (Bould Design) همکاری کرد که یک وسیله خانگی ابتکاری دیگر به نام نست ترموستات (Nest Thermostat) را طراحی نموده بود.

مدل فراوری شده به وسیله این دو شرکت، با قیمت 599 دلار به فروش می رسد و شرکت تخمین می زند که مصرف نمایندگان سالانه 100 دلار اضافی را برای تعویض فیلتر هزینه نمایند. وولمر انتظار دارد که این محصول، نظر افرادی را که از ایمنی آب لوله کشی خود ناراضی هستند و کسانی که به شبکه آب رسانی متصل نیستند، جلب کند.

او می گوید که این شرکت در حال کار کردن روی راهکار هایی برای سایر مسائل دسترسی به آب، به ویژه در کشاورزی است که در حال حاضر حدود 70 درصد مصرف آب شیرین در سراسر دنیا را به خود اختصاص می دهد و در بسیاری از منطقه ها به علت تغییرات آب و هوایی، با شرایط خشکسالی شدید روبه رو است.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1431

به "دستگاه شگفت انگیزی که از هوا آب فراوری می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه شگفت انگیزی که از هوا آب فراوری می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید