محبوب ترین پارک های موضوعی دنیا

به گزارش زرین گراف، پارک های موضوعی دنیا در حال حاضر به عنوان یکی از پدیده های گردشگری در قاره های مختلف شناخته می شوند. امروزه در همه قاره ها شاهد پارک های موضوعی هستیم که با هدف جذب گردشگران طراحی و ساخته شده اند و باید بگوییم که بعضی از آن ها توانسته اند معروفیت دنیای به دست آورند و سود خوبی هم از این طریق کسب نمایند؛ البته بعضی از آن ها با وجود هزینه های کلان باز هم نتوانسته اند در فهرست محبوب ترین و برترین پارک های موضوعی دنیا قرار بگیرند. قرن بیست و یکم را به عنوان عصر طلایی پارک های موضوعی دنیا می دانند و به همین علت کوشش زیادی در راستای معرفی آن ها به مسافران و گردشگران صورت می گیرد. ما نیز در این مقاله قصد داریم به معرفی محبوب ترین پارک های موضوعی دنیا بپردازیم.

محبوب ترین پارک های موضوعی دنیا

پارک موضوعی دیزنی لند در امریکا - پارک های موضوعی دنیا

دیزنی لند یکی از محبوب ترین پارک های موضوعی در دنیا با تم ویژه شخصیت های کارتونی دیزنی است که می توان آن را بی رقیب ترین پارک موضوعی در دنیا قلمداد کرد. بازیگران واقعی در این پارک موظف هستند نقش های مربوط به شخصیت های کارتونی از جمله سیندرلا، زیبای خفته، آلیس در سرزمین عجایب، دیو و دلبر، سفید برفی و … را اجرا نمایند. البته دیزنی لندهای دیگری هم در سایر کشورهای دنیا با الهام از این پارک تفریحی و موضوعی ساخته شد اما به غیر از تعداد معدودی از آن ها، سایر پارک ها نتوانستند جایگاه خوب و مناسبی در این عرصه پیدا نمایند. در این خصوص می توان به دیزنی لند پاریس اشاره نمود که امروزه یکی از کسل نماینده ترین پارک های موضوعی دنیا است.

پارک موضوعی یوروپا در آلمان

یوروپا پارک در اروپای غربی واقع شده و اگر بخواهیم آدرس دقیق تری بدهیم باید بگوییم در منطقه ای به نام Rust در آلمان قرار گرفته است. این پارک بزرگ ترین و محبوب ترین پارک موضوعی اروپاست بدون اینکه نام دیزنی لند و شخصیت آن را یدک بکشد. ترن های هوایی این پارک محبوبیت زیادی دارند و به عنوان برگ برنده این پارک شگفت انگیز شناخته می شوند. سیلور استار، بلو فیر و وودان تیمبور کوستر تنها نام تعداد محدودی از ترن هوایی های این پارک است که می توانند لحظات خوب و هیجان انگیزی را برای شما خلق نمایند.

پارک موضوعی دیزنی لند در توکیو - پارک های موضوعی دنیا

کشور ژاپن یکی از معدود کشورهای آسیایی است که از حیث پارک های موضوعی قابلیت رقابت با کشورهای امریکایی و اروپایی را دارد. ژاپنی ها عاشق این نوع پارک ها هستند و باتوجه به حس فوق العاده ای که در بچه ها و بزرگسالان ایجاد می نماید آن را یکی از سالم ترین و مهیج ترین تفریحات در سراسر ژاپن می دانند. تعداد پارک های موضوعی در ژاپن بسیار زیاد است اما به جرات می توان گفت که دیزنی لند توکیو سرآمد همه آن هاست و برترین گزینه ایست که می توانید در سفر به توکیو تجربه کنید. دیزنی لند توکیو اولین پارک شرکت دیزنی است که در خارج از ایالات متحده امریکا ساخته شده و از همان ابتدا یعنی از سال 1983 تا به امروز با پیشرفت قابل ملاحظه ای همراه بوده است.

پارک موضوعی یونیورسال استودیوز در سنگاپور

شرکت یونیورسال استودیوز از جمله شرکت های پیروز در زمینه طراحی و ساخت پارک موضوعی است که یکی از نمونه های آن در سنگاپور واقع شده و به عنوان یکی از برترین پارک های موضوعی دنیا شناخته می گردد. قرار نیست همه پارک های موضوعی پیروز در دنیا در کشورهای ثروتمند و صنعتی قرار داشته باشند. پارک موضوعی یونیورسال استودیوز در سنگاپور نیز مهر تاییدی بر همین واقعیت است.

پارک موضوعی لاته ورلد در کره جنوبی - پارک های موضوعی دنیا

کشور کره جنوبی طی سالیان اخیر توانسته است در فهرست کشورهایی قرار بگیرد که برترین پارک های موضوعی دنیا را تاسیس نموده اند. این کشور نیز پارک های موضوعی زیادی دارد اما معروف ترین آن ها همین گزینه ایست که معرفی کردیم یعنی پارک موضوعی لاته ورلد! لاته ورلد شامل بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده در دنیا به همراه یک پارک روباز دیگر است که مجیک آیلند یا جزیره جادویی نام دارد و جاذبه های شگفت انگیز زیادی را به نمایش می گذارد.

بخش هایی از این پارک، کپی شده ماجراهای دیزنی لند است که از جمله آن ها می توان به ماجراجویی های سندباد و فاراز فری اشاره نمود. کیفیت مشابه دیزنی لند امریکا در کنار قیمت پایین و کاهش هزینه های ورود به این مجموعه هیجان انگیز دلیل اصلی پیروزیت پارک موضوعی لاته ورلد در کره جنوبی است.

پارک موضوعی واندرلا در هندوستان

یکی دیگر از برترین پارک های موضوعی دنیا در هندوستان قرار گرفته است. مردم هند علاقه زیادی به این نوع تفریح ها دارند و همین باعث شده است تا اندازه پارک های موضوعی در این کشور افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد. در میان پارک های موضوعی هندوستان، پارک واندرلا از اعتبار بیشتری برخوردار است و در صورت مسافرت به کشور هند پیشنهاد می دهیم حتما از این مجموعه تفریحی و گردشگری بازدید کنید. چهار پارک به نام واندرلا در این کشور وجود دارد که هر یک ماجراها و تفریحات سرگرم نماینده زیادی را ارائه می نمایند.

پارک موضوعی تیوولی گاردنز یا باغ های تیوولی در دانمارک

کشور دانمارک که همه ما آن را به عنوان یکی از آرام ترین و برترین کشورهای دنیا جهت مسافرت و اقامت می شناسیم دارای یکی از برترین پارک های موضوعی دنیا است که تیوولی گاردنز یا باغ های تیوولی نام دارد. این پارک در خارج از محدوده کپنهاگ است و دومین پارک قدیمی و فعال کشور دانمارک در سطح دنیا به شمار می رود. گرچه این پارک در ردیف قدیمی ترین پارک های دنیا است اما نباید از تجهیزات مناسب و پیشرفت های اجرا شده در آن غافل شد به گونه ای که از همه استانداردهای حاکم بر پارک های مدرن برخوردار است. دستگاه هایی مانند استار فلایر و دایمنون همچنان از برترین دستگاه های موجود در این پارک به شمار می روند.

پارک موضوعی اونتورا در اسپانیا - پارک های موضوعی دنیا

نکته ای که در مورد این پارک وجود دارد این است که تفاوت بارزی از حیث طراحی و دستگاه های تعبیه شده با سایر پارک های موضوعی دنیا دارد. اغلب پارک هایی که معرفی کردیم شباهت زیادی به یکدیگر دارند و اگر در کشورهای مختلف بخواهید از پارک های موضوعی شان بازدید کنید ممکن است قدری کسل نماینده باشد اما در سفر به اسپانیا می توانید یک تجربه متفاوت را به دست بیاورید و آن هم گشت و گذار در پارک موضوعی اونتورا است. این پارک بخش های جذابی مانند خش های جذابی مانند شامبالا ، توتوکی اسپلش و تامی تامی را رائه می دهد.

پارک موضوعی آلتون تاورز در انگلستان

پارک آلتون تاورز در استافوردشایر انگلستان قرار گرفته است. این پارک بخشی از یک مجموعه تفریحی و اقامتی بزرگ و باشکوه در انگلستان است که شامل بخش های مختلفی از جمله پارک موضوعی، پارک آبی، هتل، مجموعه مینی گلف و اسپا می باشد. آلتون تاورز دستگاه های بازی متعددی دارد اما بیشتر بخاطر ترن های هوایی هیجان انگیزش محبوب شده است. ترن هوایی اسمایلر و ترن هوایی ویکر من Wicker Man محبوب ترین دستگاه های بازی در این پارک موضوعی هستند.

سخن آخر درباره پارک های موضوعی دنیا

معرفی همه پارک های موضوعی دنیا در یک مقاله کوتاه و مختصر امکان پذیر نیست. امروزه پارک های موضوعی زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که به دلیل ماجراجویی های هیجان انگیز و طراحی های مختلف مورد علاقه اغلب گردشگران و جهانگرد ها هستند. از مهمترین پارک های موضوعی دنیا علاوه بر مواردی که معرفی کردیم می توان به موارد ذیل نیز اشاره نمود:

  • پارک بولدوزرها در انگستان
  • پارک سفری در دل طبیعت در امریکا
  • پارک هری پاتر در امریکا
  • بالیوود پارک در امارات
  • پارک چالز دیکنز در انگلستان
  • خانه ای در دل جنگل در ژاپن

به یاد داشته باشید که بعضی از پارک های موضوعی با هدف سرگرم کردن بچه ها طراحی و تاسیس شده اند و بعضی دیگر نیز برای همه گروه های سنی مناسب خواهند بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1510

به "محبوب ترین پارک های موضوعی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین پارک های موضوعی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید