یاربست از ضیاء موسوی شایسته تقدیر شد

به گزارش زرین گراف، سید ضیاء موسوی در همین رابطه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان اظهار کرد: جایزه کتاب سال البرز با ارسال 150 اثر برگزار گردید که پس از طی مراحل اولیه و نهایی یاربست از سوی داوران شایسته تقدیر شناخته شد.

یاربست از ضیاء موسوی شایسته تقدیر شد

وی با اشاره به اینکه کتاب یاریست مجموعه ای شامل 40 غزل آزاد با مضامین عاشقانه و اجتماعی است، اضافه نمود: غزل های این مجموعه در واقع برگزیده ای از غزل های دهه 90 این شاعر است.

موسوی با اشاره به اشعار درون مایه یاربست گفت: غزل های این مجموعه شعر مربوط به 13 سال پیش است که گردآوری شده و در قالب یک کتاب به چاپ رسیده است.

این شاعر زنجانی با بیان اینکه هریک از شاعران بنا به اقتضای جامعه اقدام به سرودن اشعار می نمایند، اضافه نمود: البته پختگی در شعر نیازمند تمرین و ممارست و گذشت زمان است و یک شاعر باید بهای علاقه خود را به این رشته ادبی بپردازد.

موسوی با اشاره به اینکه بنده از همان ابتدای کودکی که شعر می گفتم در پی ارتقای سطح شعرهایم بودم، اضافه نمود: برای ارتقای معلومات و کیفی تر شدن سروده هایم در کلاس های مختلف شرکت نموده و از حضور اساتید بهره مند می شدم.

این شاعر زنجانی با بیان اینکه عصر حاضر دوره آزادی و ترقی شاعران در سرودن شعر است، اظهار کرد: شاعران زنجانی در حوزه شعرهای مناسبتی نیز نبوغ و استعداد بالایی دارند و همیشه در مناسبت های مختلف این نبوغ خود را نشان داده اند.

وی با اشاره به اینکه حمایت از شاعران موجب ارتقای سطح اشعار و بعلاوه شکوفایی استعدادها می گردد، توضیح داد: گاها عدم حمایت از شاعران موجب سرخوردگی آنها شده و باعث می گردد آنها نتوانند آنطور که باید حرفه خود را دنبال نمایند.

موسوی برگزاری جشنواره را هم راهکاری برای محک شعرا و نویسندگان مطرح نمود و گفت: البته باید جشنواره ها به صورت کیفی برگزار گردد تا از این طریق سطح کارهای شعرا نیز ارتقا یابد.

وی در ارتباط با غزل سرایی زنجانی ها گفت: زنجان قطب غزل است و بزرگانی همانند حسین منزوی، غلامرضا طریقی، هادی وحیدی و مصدق آقاجانلو در آن پرورش یافته است، البته زنجان در حوزه شعر آئینی هم زبانزد است و شاعران زنجانی بارها در این حوزه صاحب مقام شده اند.

سیدضیاء موسوی، شاعر زنجانی متولد 1368در شهر زنجان است و در زمینه سرودن غزل به دو زبان فارسی و ترکی فعالیت دارد. وی دارای چند رتبه در جشنواره های کشوری است و در سال 1395 پیروز به کسب عنوان شاعر شایسته استان شده و در جشنواره بین المللی رضوی و کنگره ملی شعر فاطمی هم مقام نخست را کسب نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 خرداد 1402 بروزرسانی: 9 خرداد 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1439

به "یاربست از ضیاء موسوی شایسته تقدیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاربست از ضیاء موسوی شایسته تقدیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید