چگونه دستگاه تنفسی خود را مقابل کرونا مقاوم کنیم؟

به گزارش زرین گراف، فوق تخصص ریه گفت: برای تقویت سیستم تنفسی باید سیستم ایمنی بدن خود را بالا ببریم و مصرف سبزی، میوه های تازه، خواب کافی و دوری از استرس و آلودگی هوا از عوامل تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و دستگاه تنفسی است.

چگونه دستگاه تنفسی خود را مقابل کرونا مقاوم کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، سید علی جواد موسوی، فوق تخصص ریه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در تبادل نظر با فارس درباره اینکه چگونه سیستم تنفسی و ریه خود را تقویت کنیم تا به بیماری کرونا مبتلا نشویم؟، گفت: باید سعی کنیم به ریه و دستگاه تنفسی آسیبی وارد نگردد.

وی با اشاره به عوامل مؤثر در تقویت سیستم تنفسی و ریه، اضافه نمود: یکی از فاکتورهای مهم در آسیب رساندن به سیستم تنفسی و ریه مصرف سیگار، قلیان، مواد مخدر و های آلوده است.

این فوق تخصص ریه اعلام کرد: مصرف میوه و سبزیجات تازه، دانه های روغنی همچون بادام زمینی وماهی می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گردد.

موسوی بیان داشت: کاهش استرس یکی دیگر از عوامل افزایش سیستم ایمنی بدن است و اگر استرس را کاهش ندهیم باعث افزایش شانس ابتلا به کرونا و عفونت ریوی می گردد.

وی با تأکید بر اینکه انجام ورزش منظم سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد، اضافه نمود: خواب منظم و کافی یکی دیگر از فاکتورهای مهم در افزایش سیستم ایمنی بدن است؛ در نتیجه اگر ما بتوانیم با رعایت موارد ذکر شده سیستم ایمنی بدن را افزایش دهیم، می توانیم سیستم تنفسی و ریه خود را تقویت نموده و شانس ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 240

به "چگونه دستگاه تنفسی خود را مقابل کرونا مقاوم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دستگاه تنفسی خود را مقابل کرونا مقاوم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید