پارک جنگلی پردیسان ، تهران Pardisan Park

به گزارش زرین گراف، پارک پردیسان

در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با یکی دیگر از جاهای تفریحی تهران بنام پارک پردیسان آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید تا درباره این پارک جنگلی بیشتر بدانید.

پارک جنگلی پردیسان ، تهران Pardisan Park

پارک طبیعت پردیسان وابسته به سازمان حفاظت محیط زیست، مشهورترین پارک طبیعت ایران که در شهر تهران در محدوده منطقه 2 شهرداری تهران قرار گرفته است.این پارک در شمال غربی تهران واقع شده است، از سمت شمال به بزرگراه همت و محله شهرک غرب، از شرق به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، از غرب به مسیل رودخانه پونک و از سمت جنوب به بزرگراه حکیم و محله بلوار مرزداران محدود می گردد. بزرگراه یادگار امام در راستای شمالی/جنوبی، این بوستان را به دو بخش تقسیم می نماید که پیوند آن ها از طریق دو پل برقرار شده است.

از امکانات این بوستان می توان به موزه تنوع زیستی، موزه آب و باغ وحش اشاره نمود. وجود موزه تنوع زیستی با انواع حیوانات و حشرات تاکسیدرمی شده، و بعضاً زنده، یکی دیگر از جذابیت های این پارک جنگلی است. ساختمان سازمان حفاظت محیط زیست ایران نیز در قسمت جنوبی این بوستان قرار گرفته است.

به دلیل وجود چندین بزرگراه در اطراف پارک پردیسان، استقبال زیادی برای استفاده از این پارک پدید آمده است و بیشتر روزهای هفته و به ویژه روزهای تعطیل مردم برای استفاده از این پارک رهسپار شمال غرب تهران می شوند.در سال 1393 بوستان پردیسان از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست، پارک بدون دخانیات نام گذاری شد.

پل معلق نهج البلاغه

ساخت پل معلق نهج البلاغه از سال 1389، و از طریق بخش خصوصی و در ارتفاع 65 متری آغاز شد، پلی به طول 285متر و 2متر عرض مفید که بوستان نهج البلاغه را به بوستان پردیسان متصل می نماید و به طور همزمان 200 نفر بازدیدنماینده می توانند روی عرشه آن تردد و توقف نمایند، این پل معلق، در نوع خودش در کشور ایران نخستین است و در آن موقع اعلام شد، این پل به همراه پل معلق مشگین شهر، طولانی ترین پل کابلی عابر پیاده در خاورمیانه است؛ شهروندانی که می خواهند از بوستان پردیسان به نهج البلاغه یا بالعکس بروند می توانند از این پل ایجاد شده در حد فاصل دو پارک پردیسان و نهج البلاغه استفاده نمایند. از روی پل معلق نهج البلاغه می توان بخشی از پل طبیعت را هم دید که چند سال قبلتر از پل معلق نهج البلاغه افتتاح شد و با عبور از روی بزرگراه مدرس، دو، بوستان آب و آتش و طالقانی را به هم متصل می نماید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 مهر 1403 بروزرسانی: 17 مهر 1403 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1520

به "پارک جنگلی پردیسان ، تهران Pardisan Park" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی پردیسان ، تهران Pardisan Park"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید