پارک جنگلی سراوان ، جنگلی تماشایی در شهرِ باران های نقره ای

به گزارش زرین گراف، شهر رشت به علت قرارگیری در منطقه ای خوش آب و هوا و معتدل، جاذبه های طبیعی فراوانی دارد. پارک جنگلی سراوان یکی از این جاذبه هاست. تأثیر مثبتی که طبیعت بر جسم و روح انسان می گذارد انکار ناپذیر است؛ بنابراین بازدید از طبیعت، دیدنی و زیبای این پارک جنگلی، لحظات لذت بخش و خوشی را به شما هدیه خواهد نمود. علاوه بر طبیعت بکر و تماشایی، امکانات تفریحی متنوعی نیز در این پارک وجود دارد که این ویژگی بر محبوبیت آن افزوده است. اگر علاقه مندید که اطلاعات بیشتری در خصوص پارک جنگلی سراوان به دست آورید، این مطلب را در خبرنگاران دنبال کنید تا نگاهی نزدیک تر به بخش های مختلف آن داشته باشیم.

پارک جنگلی سراوان ، جنگلی تماشایی در شهرِ باران های نقره ای

پارک جنگلی سراوان ، موقعیت و ویژگی های جغرافیایی

پارک جنگلی سراوان در فاصله 17 کیلومتری از شهر رشت و در غربِ جاده رشت-تهران قرار گرفته است. این پارک وسعتی برابر با 1487 هکتار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا بین 50 تا 250 متر است.

گونه های گیاهی و جانوری

پارک جنگلی سراوان از قدیمی ترین جنگل های گیلان است که گونه های گیاهی و جانوری کم نظیر و متنوعی را در خود جای داده است. وجود گونه های نادر و کمیاب گیاهی، یکی از دلایلی است که موجب شده این منطقه اهمیت و محبوبیتِ بیشتری نسبت به سایر جنگل های گیلان داشته باشد. پارک جنگلی سراوان به لحاظ پوشش درختی از دو بخش تشکیل شده است. بخشی از آن، جنگلِ طبیعی است که در آن درختانی نظیر ممرز، انجیلی، توسکا، بلوط و اوجا یافت می گردد.

بخشِ دیگر، جنگل هاییست که به دست انسان ایجاد شده اند. در این بخش از پارک جنگلی سراوان، درختانی همانند سرو نقره ای، کاج و زربین به چشم می خورد. در بخش شرقی آن نیز جانوران و پرندگانی مانند خرگوش، راسو، کبک، قرقاول، دارکوب، جغد جنگلی و نیز حشرات و خزندگان گوناگونی وجود دارند.

جاذبه ها و امکانات سرگرمیی پارک جنگلی سراوان

در ادامه با جاذبه های این منطقه رویایی آشنا خواهید شد.

مرداب سراوان در دل جنگل

به محض ورود به پارک جنگلی سراوان، در سمتِ چپ آن، مردابی زیبا و تماشای را مشاهده خواهید کرد که سطحِ سبز رنگ آن توجه شما را جلب می نماید. سطحی پوشیده از سبزه ها و گیاهان، که همانند فرشی سبز رنگ بر روی مرداب پهن شده است. در ورودی مرداب یک سکوی چوبی ساخته اند که در کنار آن چند قایق به شکل قو قرار گرفته است. با این قایق ها می توانید به گشت و گذار در داخل مرداب پرداخته و از طبیعت زیبا و سکوت و آرامش بی انتها آن لذت ببرید.

رودخانه زیبای پارک جنگلی

در قسمت شرقی پارک جنگلی سراوان، رودخانه سفیدرود و سیاهرود قرار گرفته است. اطراف این رودخانه یکی از محبوب ترین مکان ها برای کمپ کردن و استراحت است و مکان نسبتاً شلوغی محسوب می گردد.

جاده ای تماشای با درختان سر به فلک کشیده

حرکت در جاده ای زیبا و هیجان انگیز که در هر فصل زیبایی مخصوص به خود را دارد از دیگر امتیازاتی است که پارک جنگلی سراوان در اختیار شما قرار می دهد. اگر به رانندگی در مسیرهای جنگلی و پر درخت علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم که از این پارک تماشا کنید. علاوه بر رانندگی، این جاده زیبا، مکانی فوق العاده برای توقف و عکاسی است.

قایق سواری، پینت بال و موتور سواری در پارک جنگلی سراوان

همانگونه که پیش تر گفتیم، امکان قایق سواری در مرداب سراوان وجود دارد. از دیگر امکانات سرگرمیی این پارک می توان به انجام پینت بال در فضایی جنگلی به مساحت 1200 متر مربع و موتور سواری با موتورهای چهارچرخ در جنگل اشاره کرد که هیجان را چاشنی گردش و سرگرمی شما خواهد نمود.

امکانات رفاهی پارک جنگلی سراوان

برای رفاه هرچه بیشتر مسافران و بازدیدکنندگان، امکاناتی نظیر آلاچیق ها، سکوهایی جهت نصب چادر، میز و نیمکت، کباب پز، سطل های زباله، مکانی برای بازی بچه ها و … فراهم شده است.

موزه میراث روستایی در مجاورت پارک جنگلی سراوان

در مجاورت پارک جنگلی سراوان، موزه میراث روستایی قرار گرفته است. این موزه نخستین موزه میراث روستایی ایران است که در آن نحوه زندگی روستایی و معماری صد ساله بخش های کوهستانی و جلگه ای گیلان بازسازی شده است. در کنار بازدید از پارک جنگلی سراوان می توانید از حضور در این موزه نیز لذت ببرید.

برترین زمان سفر به پارک جنگلی سراوان

این پارک جنگلیِ تماشایی و کم نظیر در هر زمان و هر فصلی زیبایی خاص خود را دارد. چنانچه تماشا جنگل به رنگ سبز و باطراوت برای شما لذت بخش تر است، برترین زمان برای سفرِ شما به این منطقه فصل های بهار و تابستان است. بازدید از پارک جنگلی سراوان در فصل پاییز و تماشا رنگ های چشم نواز زرد و قرمز و نارنجیِ بر روی درختان، برای علاقه مندان به این فصل زیبا نیز تجربه دل انگیزی خواهد بود.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1299

به "پارک جنگلی سراوان ، جنگلی تماشایی در شهرِ باران های نقره ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی سراوان ، جنگلی تماشایی در شهرِ باران های نقره ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید