واکسن کرونا را احتکار نکنید

به گزارش زرین گراف، سازمان دنیای بهداشت به کشور های ثروتمند دنیا هشدار داد تا واکسن کرونا را احتکار نکنند و آن را در اختیار کشور های با عایدی کم قرار دهند.

واکسن کرونا را احتکار نکنید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان دنیای بهداشت به کشور های ثروتمند درباره احتکار واکسن کرونا به منظور تزریق دوز تقویتی (دوز سوم) هشدار داد.

بر این اساس، این سازمان با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد: در حالی که کشور های کم عایدی دنیا به علت توزیع ناعادلانه واکسن کرونا و عدم دسترسی کافی به واکسن درصد کمی از مردم خود را در برابر این ویروس واکسینه نموده اند، کشور های ثروتمند برای جلوگیری از توسعه سویه امیکرون در حال انباشت واکسن به منظور تزریق دوز تقویتی هستند.

سازمان دنیای بهداشت تاکید دارد کشور ها تنها باید دوز تقویتی را به افرادی که از ضعف سیستم ایمنی برخوردارند یا از بیماری های زمینه ای رنج می برند تزریق نمایند. کیت اورین، مدیر بخش واکسیناسیون این سازمان می گوید: در حالی که هنوز آینده همه گیری کرونا در دنیا به علت ظهور سویه امیکرون در هاله ای از ابهام است، دنیا با خطر دیگری به نام احتکار واکسن از سوی کشور های ثروتمند روبرو است.

وی می افزاید: از جنبه همه گیری شناسی این کار کشور های ثروتمند به هیچ عنوان عاقلانه نیست. تنها راه چاره برای انتها بخشید به همه گیری کرونا در اختیار قرار دادن واکسن به تمامی کشور های دنیا است. ظهور سویه های نو کووید 19 به علت عدم واکسیناسیون مناسب دنیای اتفاق افتاده است.

مایک رایان، مدیر بخش اضطراری سازمان دنیای بهداشت نیز می گوید: اطلاعاتی که تا هم اینک درباره سویه امیکرون در دسترس است نشان دهنده قدرت بالای سرایت پذیری آن است، اما باید بدانیم این سویه شکست ناپذیر نیست. ما می توانیم با واکسیناسیون این همه گیری را تحت کنترل درآوریم. این در حالی است که متاسفانه تنها 7.5 درصد از جمعیت بیش از یک میلیارد نفری قاره آفریقا واکسن کرونا دریافت نموده اند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1167

به "واکسن کرونا را احتکار نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا را احتکار نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید