نکته مهم به هنگام خرید عینک آفتابی

به گزارش زرین گراف، چه یک عینک آفتابی 100 دلاری خریداری کنید و چه یک عینک آفتابی 10 دلاری، تنها نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که عینک موردنظر شما، از ورود پرتوهای فرابنفش به چشم 100 درصد جلوگیری کند.

نکته مهم به هنگام خرید عینک آفتابی

یک متخصص چشم در این رابطه می گوید: معمولاً یک برچسب کوچک روی عینک ها وجود دارد که می گوید عینک موردنظر 100 درصد محافظ پرتوهای فرابنفش یا به اصطلاح UV است. شما باید قبل از خرید عینک آفتابی، این برچسب را ببینید. لازم نیست عینک آفتابی گران قیمت باشد تا خوب کار کند؛ اما مطمئن شوید که عینک شما دارای برچسب محافظ UV است. اگر این برچسب را ندیدید، نباید عینک را خریداری کنید؛ زیرا نمی دانید واقعاً محافظ UV است یا خیر.

علاوه بر این، واقعاً اهمیتی ندارد که شیشه عینک آفتابی تیره است یا روشن یا رنگ خاصی دارد. لنزهای زرد مایل به قهوه ای، سبز یا خاکستری ممکن است به افزایش کنتراست در شرایط خاصی یاری کند؛ اما مطمئناً یک رنگ نسبت به رنگ دیگر، محافظت UV بیشتری ندارد. به خاطر داشته باشید، عینک های آفتابی بزرگ تر بهتر هستند؛ زیرا محدوده بیشتری از چشم ها را تحت حفاظت قرار می دهند.

محافظت در برابر UV در عینک های آفتابی لازم است؛ زیرا بدون این قابلیت، چشم ها طی چند ساعت دچار مسائلی می شوند. یکی از این مسائل که در فصل تابستان شایع است، برف کوری است که همان آفتاب سوختگی قرنیه محسوب می گردد. این مشکل بسیار دردناک است و باعث می گردد نسبت به هر نوری، حساس شوید.

آب مروارید، سرطان پلک و چشم و آسیب به شبکیه نیز از دیگر خطراتی است که به علت عدم محافظت از چشم ها به وجود می آیند.

اگرچه لنزهای چشمی تا حدودی در برابر UV محافظت می نمایند؛ اما حائز اهمیت است افرادی که از لنزهای چشمی استفاده می نمایند، عینک آفتابی بزنند. مشکل اینجا است که لنزها تنها بخش کوچکی از جلوی چشم را می پوشانند و تمام بخش های چشم مانند پلک، اطراف چشم و کره چشم را در بر نمی گیرند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1302

به "نکته مهم به هنگام خرید عینک آفتابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته مهم به هنگام خرید عینک آفتابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید