مقاله: بایای شهر زیر آب در تور ایتالیا

به گزارش زرین گراف، اما داستان این شهر مدفون در زیر آب چیست؟ بایا برای قرن ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، در واقع این شهر را باید به نوعی بازآفرینی رویاگون از ثروت و قدرت دانست که به ویژه در میان افراد متشخص و سرشناس روم باستان بسیار مورد توجه بود. این شهر بر روی دهانه های آتشفشانی طبیعی ساخته شده و به خاطر داشتن چشمه های آب معدنی شفا بخش، شهرت خوبی پیدا کرده بود. این چشمه ها در سراسر شهر پخش شده بودند و تنها چیزی که لازم بود ساخت یک اسپای (Spa) جدید بود. برای تجربه یک سفر عالی و پر از جاذبه با تور اروپا همراه شوید.

مقاله: بایای شهر زیر آب در تور ایتالیا

در دوران رونق این شهر بسیاری از شخصیت های مهم و شناخته شده آن دوران به صورت مرتب از این شهر بازدید می کردند و حتی تعدادی از آنها برای اقامت خود ویلاهای شخصی نیز تهیه و تدارک دیده بودند. افرادی همچون نرون، سیسرو (Cicero)، ژولیوس سزار، کالیگولا (Caligula)، مارکوس آنتونیوس (Marcus Antonius) و پمپیوس (Pompeius) و البته فهرست افراد سرشناس آن دوران که گوشه چشمی هم به این شهر داشتند بیش از این ها می باشد.

این شهر به ویژه در اواخر جمهوری روم و نخستین سال های آغاز دوران امپراتوری روم باستان بر شهرهای معروف دیگر آن دوران همچون پمپئی (Pompeii)، هرکولانیوم (Heculaneum) و کاپری (Capri) ارجحیت دارد و از نظر ثروت و شهرت گوی سبقت را از آنان ربوده است.

این شهر سوای این معروفیتی که دارد، به خاطر اشاعه فساد و افکار انحرافی نیز شهرت نه چندان خوبی دارد و به نوعی بدنام است. داستان این شهر همچنان پر زرق و برق نبوده و بخش اعظم آن در طول دوران رنسانس و به واسطه فعالیت های آتشفانی محلی رفته رفته به زیر آب به فرو رفته است.

منبع مقاله: بایای شهر زیر آب در تور ایتالیا

انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1036

به "مقاله: بایای شهر زیر آب در تور ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: بایای شهر زیر آب در تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید