مشهورترین تانک آلمان، پادشاه واقعی جنگ یا قهرمان پوشالی، عکس

به گزارش زرین گراف، در میان تانک های حاضر در جنگ جهانی دوم یکی بیش از دیگران آوازه داشت و شاید بتوان عنوان مخوف ترین تانک جنگ جهانی را به آن داد، تانک تایگر.

مشهورترین تانک آلمان، پادشاه واقعی جنگ یا قهرمان پوشالی، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جنگ جهانی دوم تانک های مشهوری در هر دو طرف نبرد داشت. یک طرف تانک تایگر آلمان نازی و دیگر سو تانک هایی چون ام 4 شرمن آمریکایی و تی 34 شوروی آتش بر سر نیروهای مقابلشان می ریختند.

البته معروفیت تایگر به علت تاب آوری بالا مقابل حملات از دیگران بیشتر بود و ببر آلمان نازی را لایق عنوان مخوف کرد. حال پرسش این است که معروفیت تایگر تا چه مقدار بر مبنای واقعیت بود؟

بدون شک تانک های تایگر ماشین های جنگی مرگباری بودند و هنگامی که سال 1942 برای نخستین بار وارد میدان نبرد شدند نیروهای متفقین را به وحشت انداختند.

زره جلویی تایگر به ضخامت 120 میلی متر تقریبا مقابل مهمات تانک های متفقین غیرقابل نفوذ بود و برای مثال گلوله توپ اصلی 76 میلی متری شرمن فقط از پشت می توانست در زره تایگر نفوذ کند.

در سوی دیگر توپ اصلی تایگر با کالیبر 88 میلی متری به راحتی زره تانک های متفقین را پاره می کرد. به این ترتیب در جنگ تایگر هم شکارچی بود و هم غیرقابل نفوذ.

البته که هر سلاحی نقاط ضعفی هم دارد و تایگر هم از قاعده مستثنی نبود. در کمال تعجب بزرگترین نقطه ضعف تایگر را باید در فرایند ساخت آن دید که در دوران جنگ گران و زمان بر بود و به این ترتیب رساندن سلاح کافی به میدان نبرد با مشکل روبرو می شد. میدانی که انبوه تانک های شرمن و تی 34 چون سیل به آن سرازیر می شد.

نکته دیگر پیچیدگی مکانیکی تایگرها بود که اطمینان پذیری آن ها را در میدان نبرد پایین می آورد و باعث مسائل فراوان می شد.

ناگفته نماند که متفقین نیز بیکار ننشستند در نهایت تانکی که بتواند زره محکم تایگر را بشکافد ساختند و شرمن فایرفلای را به میدان نبرد فرستادند.

منبع: 1945

5885

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1449

به "مشهورترین تانک آلمان، پادشاه واقعی جنگ یا قهرمان پوشالی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین تانک آلمان، پادشاه واقعی جنگ یا قهرمان پوشالی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید