لاوروف: خروج طالبان از فهرست سیاه نیازمند پیشرفت در مذاکرات صلح است

به گزارش زرین گراف، وزیر خارجه روسیه با اظهار اینکه مسکو از بازگشت امارت اسلامی حمایت نمی کند، گفت که خروج طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل نیازمند پیشرفت در مذاکرات صلح است.

لاوروف: خروج طالبان از فهرست سیاه نیازمند پیشرفت در مذاکرات صلح است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مشترک خبری با حنیف اتمر همتای افغان خویش گفت که مسکو از بازگشت امارت اسلامی در افغانستان حمایت نمی نماید و خروج اسامی رهبران طالبان از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل نیازمند پیشرفت های لازم در مذاکرات بین الافغانی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه افغانستان نیز با استقبال از این مواضع روسیه گفت: تا زمانی که طالبان تمام تعهدات خود را درباره صلح عملی نکرده نباید از فهرست تحریم های سازمان ملل خارج گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاورف اضافه کرد: پیغام عمده ما به طالبان همین است که هرچه زودتر مذاکرات با محتوا را شروع کند و با توقف تشدید خشونت ها برای رسیدن به یک نتیجه مثبت کوشش کند و هم چنین به رعایت قطعنامه های شورای امنیت ملزم باشد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه نیز داعش را عامل قابل ملاحظه ای در ناامنی های افغانستان دانست و هشدار داد که این گروه تروریستی برای نفوذ بیشتر در ولایت های شمالی افغانستان کوشش می نماید تا از این طریق فعالیت های خویش را در آسیای مرکزی افزایش دهد.

وی با ابراز نگرانی درباره فراوری و قاچاق موادمخدر در افغانستان نیز گفت: ما علاقه داریم که با مقام های افغان برای از بین بردن این تهدید همکاری کنیم.

اتمر نیز در این باره گفت: نگرانی ها درباره داعش، شرایط امنیت و موادمخدر از جمله نگرانی های مشترک هستند.

وی همچنین توضیح داد: اگر طالبان تعهدات خویش را در ارتباط به آتش بس و یک توافقنامه جامع صلح بر آورده کند، این نگرانی ها به زودی از کشور برطرف خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 693

به "لاوروف: خروج طالبان از فهرست سیاه نیازمند پیشرفت در مذاکرات صلح است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: خروج طالبان از فهرست سیاه نیازمند پیشرفت در مذاکرات صلح است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید