شروع بارش ها همراه با کاهش دما از نیمه غربی کشور

به گزارش زرین گراف، کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز بارش ها از عصر امروز (یکشنبه) در پی ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

شروع بارش ها همراه با کاهش دما از نیمه غربی کشور

به گزارش ایرنا، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط آب وهوا گفت: در روز جاری برای استان خراسان رضوی بارش پراکنده باران را انتظار داریم.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، از بعدازظهر امروز سامانه بارشی تازهی نواحی شمال غرب و غرب را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز غربی بارش باران و برف و تندباد ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر این منطقه ها به ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان هم کشیده خواهد داشت.

رفیعی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی به تدریج سواحل دریای خزر و بخش هایی از مرکز و شمال شرق کشور را دربر خواهد گرفت.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز سه شنبه نیز در نواحی شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده را انتظار داریم.

به گفته رفیعی، از بعدازظهر چهارشنبه مجددا سامانه بارشی تازه نواحی شمال غرب را بارانی خواهد کرد و به تدریج نواحی غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات غربی البرز را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: برای امروز در نواحی جنوب شرق، شرق و دامنه های جنوبی البرز تندباد پیش بینی می شود و خیزش گرد و خاک را برای فردا و روز سه شنبه برای نیمه جنوبی کشور انتظار داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط دمای هوا در کشور نیز خاطرنشان کرد: امروز سواحل دریای خزر بین 8 تا 10 درجه کاهش دما دارند، اما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه افزایش 6 تا 8 درجه ای دما برای سواحل شمالی کشور را انتظار داریم، در شمال غرب کشور نیز کاهش 6 درجه ای دما انتظار می رود.

رفیعی اظهار کرد: تهران از امروز به تدریج سرد می شود، از فردا تا روز چهارشنبه تهران به صورت نیمه ابری و بارانی است و از سه شنبه تا پنجشنبه فرایند مجدد افزایش دما را در مرکز انتظار داریم.

منبع: فرارو
انتشار: 20 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1227

به "شروع بارش ها همراه با کاهش دما از نیمه غربی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بارش ها همراه با کاهش دما از نیمه غربی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید