هشدار کولاک و خطر بهمن در ارتفاعات ، برف و باران در 27 استان

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز (10 بهمن) بارش برف و باران در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، همدان، مرکزی، نیمه غربی اصفهان، شمال فارس، شمال بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش بینی می گردد و در استان های گیلان و مازندران نیز بارش پراکنده باران و در ارتفاعات این استان ها بارش برف رخ می دهد.

هشدار کولاک و خطر بهمن در ارتفاعات ، برف و باران در 27 استان

وی ادامه داد: طی فردا (11 بهمن) بارش در مناطقی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، بوشهر، زنجان، قزوین، البرز، تهران، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی ادامه دارد.

ضیاییان با اشاره به اینکه انتظار می رود از بعد ازظهر فردا از میزان بارش ها در نیمه غربی کشور کاسته گردد، توضیح داد: عمده فعالیت سامانه بارشی طی روز یکشنبه (12 بهمن) در شمال شرق خواهد بود و به تدریج از اواخر وقت این روز از کشور خارج می گردد. طی روز دوشنبه (13 بهمن) نیز در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (10 بهمن) در استان های اردبیل، مناطقی از گیلان، لرستان، ایلام و خوزستان وزش باد شدید رخ می دهد، گفت: طی فردا (11 بهمن) سرعت وزش باد در سطح کشور افزایش می یابد و در استان های البرز، تهران، قم، مرکزی، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان شدید خواهد بود همچنین طی روز یکشنبه (12 بهمن) نیز در استان های تهران به ویژه جنوب استان، البرز، سمنان و خراسان رضوی وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

احتمال کولاک برف و خطر ریزش بهمن در برخی مناطق

ضیاییان اضافه کرد: طی امروز و فردا (10 و 11 بهمن) باتوجه به بارش برف همراه با وزش باد در شمال غرب و غرب به ویژه مناطق مرتفع و کوهستانی همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی احتمال کولاک برف و در مناطق کوهستانی البرز مرکزی خطر ریزش بهمن وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شمال خلیج فارس طی روزهای شنبه و یکشنبه (11 و 12 بهمن) مواج است، توضیح داد: طی روز دوشنبه (13 بهمن) کل خلیج فارس مواج خواهد بود. دمای هوا نیز از امروز تا یکشنبه در استان های ساحلی دریای خزر بین شش تا 10 درجه سانتیگراد و در شمال غرب و غرب بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خاتمه درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (11 بهمن) ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعات بارش باران و وزش باد شدید با حداقل دمای پنج و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (12 بهمن) نیز صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای یک حداکثر دمای 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 661

به "هشدار کولاک و خطر بهمن در ارتفاعات ، برف و باران در 27 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار کولاک و خطر بهمن در ارتفاعات ، برف و باران در 27 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید