سیاست دولت حفظ بافت تاریخی اطراف حرم شاهچراغ است

به گزارش زرین گراف، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، سیاست دولت حفظ بافت تاریخی اطراف حرم شاهچراغ است.

سیاست دولت حفظ بافت تاریخی اطراف حرم شاهچراغ است

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در ملاقات مشترک با شهردار، مدیران شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تشکر از فعالیتها و اقدامات اجرا شده در سال گذشته اظهار کرد: شورای اسلامی شهر شیراز برنامه یکساله خود را با موضوع شعار سال، مهار تورم و رونق فراوری تدوین کند. همه ما به عنوان بخشی از بازوی اجرایی نظام جمهوری اسلامی در راستای تحقق این شعار سهیم هستیم.

او با تاکید بر اینکه تصمیمات محلی می تواند نقش به سزایی در کنترل و کاهش تورم ایجاد کند، اضافه کرد: عوارض شهرداری، بهای استفاده از خدمات شهری از جمله هزینه اتوبوس، مترو و تاکسی نمونه هایی از تصمیمات محلی است که می تواند در کاهش تورم موثر باشد.

استاندار فارس به همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در راه اندازی مراکز عرضه مستقیم مواد غذایی اشاره نمود و این اقدام را بسیار یاری نماینده دانست و گفت: تخفیف به فراوری نمایندگان و برپایی میز خدمت ماهانه برای فراوری نمایندگان و سرمایه گذاران، اشتغال آفرینان با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر نیز در حوزه رشد فراوری موثر خواهد بود.

ایمانیه به اشتغال فراوری نمایندگان خانگی هم اشاره نمود و اضافه کرد: باید برای بانوانی که بیشتر از قشر کم برخوردار هستند و برای امرار معاش خود و افراد تحت تکلفشان به فراوری محصولات خانگی روی می آورند، مکانی مناسب و شایسته برای فروش محصولات آنان ایجاد گردد، چرا که به نوعی در رونق فراوری موثر است.

او با تاکید بر اینکه باید خود را در معرض نظارت رسانه ها و مطالبه گران با اخلاق قرار دهیم، گفت: به تذکر افراد با اخلاق، دلسوز و دارای نیت پاک توجه کنیم؛ نقد همراه با رعایت اخلاق در پیشرفت و ارتقای نظام اداری اثربخش است.

استاندار فارس بر لزوم ایجاد تصفیه خانه های محلی تاکید نمود و اضافه کرد: باید برای پر مصرف ها تعرفه آب افزایش یابد. بخشی از عواید حاصل از ایجاد تصفیه خانه ها در حمایت منابع وقفی آب شیراز هزینه و بخش دیگر برای زیرساختهای منطقه ها کم برخوردار صرف گردد.

ایمانیه به کمربند سبز شیراز و کاشت اولین درخت در این مجموعه اشاره نمود و خواهان تسریع در تکمیل این کمربند شد و ادامه داد: مدیریت استان در تکمیل خطوط مترو خصوصا خطوط آنتنی برای دسترسی به حرم حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه السلام و تامین تجهیزات مورد احتیاج قطار شهری شیراز همکاری خواهد نمود.

او با گلایه از زمان سپری شده برای صدور پروانه ها توضیح داد: در این حوزه می بایست تحولات اساسی انجام گردد. برخی از شهرها در حوزه مجوزهای ساختمانی بصورت مقطعی اقدام می نمایند که این امر باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاران است.

ایمانیه بافت تاریخی و محدوده اطراف حرم حضرت شاهچراغ را هویت دینی و تاریخی مردم دانست و گفت: سیاست دولت سیزدهم و مدیریت استان حفظ بافت تاریخی اطراف حرم است؛ بازسازی، بهسازی و ترمیم این محدوده در دستور کار قرار گیرد.

او با اشاره به تالارهای ابوریحان، حافظ و مرکزی شهر، از آمادگی دستگاه های ذیربط برای شراکت در تکمیل، بهسازی و بهره برداری در قالب تفاهم نامه اطلاع داد و گفت: برای تکمیل این پروژه ها احتیاج به هم افزایی و مشارکت است؛ در صورتی که یک دستگاه به تنهایی اقدام کند، روند تکمیل و بهره برداری از این پروژه ها با تاخیر روبرو خواهد شد.

استاندار فارس به محدوده گویم و مسیر دسترسی به آزاد راه شیراز اصفهان اشاره نمود و اضافه کرد: از تجارب سایر شهرها درس بگیریم؛ اقدامات سهل الوصول را در پیش بگیرید تا مسیر دسترسی به آزادراه شیراز به اصفهان خصوصا در محدوده گویم در کمترین زمان ممکن آزاد گردد. استفاده از آزادراه در کاهش زمان رسیدن به مقصد، کاهش هزینه سوخت و تسهیل در رفت و آمد مردم موثر است. لذا نباید بگونه ای اقدام کرد تا دسترسی مردم به این راه با مشکل روبرو باشد.

ایمانیه بر مطالبه به حق هنرمندان و مشاهیر استان در مورد تسریع در معرفی قبرستان مشاهیر تاکید نمود و ادامه داد: شهرداری شیراز مطالبات خود از سازمانهای مختلف را به شکل تهاتر دریافت کند؛ این اقدام به نفع هر دو مجموعه نیز است. برنامه ریزی کنید و براساس اولویت بندی و مطالبات بیشتر آغاز کنید.

او مردمی سازی امور را یکی از شعارهای دولت عنوان نمود و اضافه کرد: برنامه هایی که در حوزه مردمی سازی امور دارید را اعلام کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 فروردین 1402 بروزرسانی: 16 فروردین 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1416

به "سیاست دولت حفظ بافت تاریخی اطراف حرم شاهچراغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست دولت حفظ بافت تاریخی اطراف حرم شاهچراغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید