سامسونگ درباره سرعت شارژ گلکسی واچ 5 هم دروغ گفته است!

به گزارش زرین گراف، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ درباره سرعت شارژ سری گلکسی واچ 5 هم ادعای اشتباهی مطرح نموده است؛ حداقل آنالیز های اولیه که از چنین موضوعی خبر داده اند.

سامسونگ درباره سرعت شارژ گلکسی واچ 5 هم دروغ گفته است!

اگر به خاطر داشته باشد، چند وقت پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ اطلاعات نادرستی از ابعاد دقیق سری گلکسی واچ 5 منتشر کرد. در آن خبر گفته شده بود که سامسونگ نه تنها ضخامت سنسورهای پشتی بلکه به صورت کامل ابعادی را که پنل پشت ساعت اشغال می کرد در آمار و ارقام به حساب نیاورد. در نتیجه ساعت های شرکت بسیار باریک تر از چیزی که تصور می شد تبلیغات شده بودند. اما در عمل دیدیم که اصلا اینطور نیست و ضخامت آن ها حداقل 40٪ اشتباه (کمتر) بیان شده است.

حالا می بینیم که اتفاقی مشابه در رابطه با سرعت شارژ سری گلکسی واچ 5 اتفاق افتاده است. سامسونگ ظاهرا در تبلیغات این محصول گفته که کاربر می تواند هر دو ساعت را در مدت تنها 30 دقیقه از 0 تا 45٪ شارژ کند. در مقایسه، شرکت کره ای هیچوقت در رابطه با این توانایی در سری گلکسی واچ 4 صحبت نکرد ولی تصمیم گرفت با بیان آن در رابطه با سری واچ 5، توجه کاربران را جلب کند. حالا آنالیز هایی که وب سایت SamMobile صورت داده نشان می ده داین دو محصول در مدت 30 دقیقه فقط 36٪ شارژ می شوند که تقریبا 9٪ کمتر از چیزی است که سامسونگ ادعا نموده بود.

به صورت کلی، سرعت شارژ سری گلکسی واچ 5 در مقایسه با چیزی که سامسونگ گفته بود، حدودا 20٪ کندتر است. حال جالب است بدانید گلکسی واچ 4 در مدل 40 میلی متری خود، تقریبا در مدت 1 ساعت و 45 دقیقه به صورت کامل از 0 تا 100٪ شارژ می گردد. گلکسی واچ 5 علی رغم بهره مندی از یک باتری بزرگ تر، زودتر شارژ می گردد اما باید بدانید تفاوت آن ها فقط 15 دقیقه است! یعنی با این همه تبلیغی که سامسونگ پیرامون ساعت های تازه خود انجام داد، در نهایت فقط 15 دقیقه می توانید زودتر به شارژ 100٪ با آن برسید که کاملا ناچیز است. حال این مقدار برای گلکسی واچ 5 پرو که نمایشگری 45 میلی متری دارد، به بیش از 2 ساعت می رسد که واقعا زمان زیادی است.

در این تست، گلکسی واچ 5 پرو در مدت زمان 1 ساعت، فقط 55٪ شارژ شد در حالی که در این مقدار مدل استاندارد در میزان 40 میلی متری، به شارژر 85٪ رسید. بعلاوه بعد از گذشت تقریبا 90 دقیقه که گلکسی واچ 5 کاملا شارژ شد، شارژ مدل پرو به 78٪ رسید تا در نهایت بعد از 2 ساعت و 9 دقیقه، واچ 5 پرو به طور کامل شارژ شد. اگر تمایل داشته باشید می توانید ویدیوی مربوط به این تست را در زیر مشاهده کنید.

البته سامسونگ توجیهی هم برای این موضوع دارد. شرکت کره ای می گوید این ساعت ها را با شارژر مغناطیسی گلکسی واچ Fast Charging که از کابل USB-C هم بهره می برد و آداپتور 25 واتی اصلی خود شارژ نموده است. حال جالب است بدانید وب سایت SamMobile این تست را با شارژر 45 واتی خود شرکت انجام داده است. اگرچه سرعت شارژ سری گلکسی واچ 5 به 10 وات می رسد و هر شارژری که بهره ببرید در نهایت ساعت با همین سرعت شارژ می گردد اما می خواهیم بگوییم هیچ بهانه ای برای سامسونگ وجود ندارد که دروغی که گفته را توجیه کند.

نکته نگران کننده ماجرا اینجاست که سامسونگ فعلا هرچه که در رابطه با ساعت های تازهش ادعا نموده اشتباه از آب درآمده است. حالا یکی دو ادعای دیگر هم مانده که باید آنالیز گردد. نخست اینکه شرکت مدعی شد، گلکسی واچ 5 پرو می تواند با شارژ کامل، در صورت استفاده معمولی تا 80 ساعت دوام بیاورد در حالی که این مقدار برای مدل استاندارد به تقریبا 50 ساعت می رسد. اگر این ادعاها حقیقت داشته باشند، می گردد با مدت زمان مورد احتیاج برای رسیدن به شارژ کامل کنار آمد. هرچند نمی توان فراموش کرد که سامسونگ در این رابطه دروغ گفته است.

نمی دانیم چرا سامسونگ برای جلب رضایت مشتریان این روزها دارد به دروغ متوسل می گردد اما هرچه که هست، اصلا کار درستی نیست و باید خیلی زود متوقف گردد.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1311

به "سامسونگ درباره سرعت شارژ گلکسی واچ 5 هم دروغ گفته است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ درباره سرعت شارژ گلکسی واچ 5 هم دروغ گفته است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید