رزمایش نظامی آمریکا و مراکش در برابر چشمان زیردریایی سیاه چاله روسیه

به گزارش زرین گراف، نظارت دو جانبه ای بین زیردریایی روسیه و نیروی دریایی آمریکا و مراکش در غرب تنگه جبل طارق در حین رزمایش های مراکش و آمریکا انجام گرفت که مربوط به نظارت بر زیردریایی بود.

رزمایش نظامی آمریکا و مراکش در برابر چشمان زیردریایی سیاه چاله روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، روزنامه القدس العربی به نقل از یک روزنامه پرتغالی نوشت، زیردریایی معروف روسیه به نام سیاه چاله از نزدیکی سواحل پرتغال در جهتش به سمت دریای مدیترانه عبور کرد. نیروی دریایی پرتغال این زیردریایی روسیه را زیر نظر گرفت همانطور که این زیردریایی از سوی اسپانیا، فرانسه، انگلیس، آلمان و کشورهای دیگر اروپایی که از سواحل شان عبور کرد، زیر نظر گرفته شد.

همچنین این زیردریایی از دور از سوی کشتی نجات روسیه به نام نیکولای مورو مورد همراهی نهاده شد.

مساله مربوطه به جهت دریایی است که کشتی های جنگی روسیه عادت به عبور به وسیله آن از دریای شمال به سمت تنگه جبل طارق و سپس خلیج فارس دارند. نیروی دریایی روسیه سطح تحرکات کشتی ها و زیردریایی هایش را افزایش داده از جمله طی ژانویه زمانی که زیردریایی مانورهایی در چند کیلومتری ساحل فرانسه از دریای مانش در نزدیکی منطقه با دو کالی انجام داد.

به نظر می رسد زیردریایی روسیه برنامه ریزی نموده همزمان با مانورهای نظامی آمریکا و مراکش از منطقه تنگه جبل طارق عبور کند و حتی در جنوب غرب تنگه جبل طارق بیش از حد معمول بماند.

به لحاظ عملی به نظر می رسد وجود زیردریایی روسیه سیاه چاله در منطقه نزدیک به صحنه رزمایش نظامی که در جنوب کشور مراکش و شمال جزایر قناری انجام گرفت تحریک آمیز باشد زیرا در چارچوب جاسوسی و نظارت علنی وارد می گردد. به تبع نظارت روسیه بر مانورها با رهگیری تماس ها با نظارت چند جانبه اسپانیا، مراکش، آمریکا بر زیردریایی روسیه روبرو می گردد و به زودی تا رسیدن به سواحل سوریه تحت نظارت نیروی دریایی فرانسه، ایتالیا ویونان نیز قرار خواهد گرفت.

اخیرا جنوب مراکش شاهد رزمایش دریایی آمریکا و نیروی هوایی و دریایی مراکش بود در این رزمایش ناو هواپیمابر آیزنهاور به همراه کشتی ها و زیردریایی هایی حضور داشتند.

فعالیت دریایی روسیه در سال های اخیر در منطقه جبل طارق و سواحل اروپا افزایش یافته است. این مساله در نتیجه حضور نظامی روسیه در مدیترانه به دلیل بحران سوریه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 739

به "رزمایش نظامی آمریکا و مراکش در برابر چشمان زیردریایی سیاه چاله روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش نظامی آمریکا و مراکش در برابر چشمان زیردریایی سیاه چاله روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید