رتبه جهانی ایران در علوم و فناوری های آب

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران، محمد همت سرپرست ستاد توسعه دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: داده های منتشر شده در رتبه بندی سایماگو در سال 2022 که برگرفته از داده های اسکوپوس است؛ نشان می دهد ایران در حوزه علوم و فناوری های حوزه آب در بین تمام کشورهای تولیدکننده علم دنیا، در رتبه چهارم ایستاده است.

رتبه جهانی ایران در علوم و فناوری های آب

وی تاکید نمود: طی 25 سال اخیر ایران توانسته است از نظر علمی بالاتر از کشورهایی همانند انگلستان، آلمان، کانادا، فرانسه، روسیه، ژاپن، هلند، سوئد، سوئیس، نروژ و بسیاری دیگر از کشورها قرار گیرد.

همت با اشاره به اهمیت داده های اسکوپوس در نظام رتبه بندی علم دنیا، گفت: بر اساس داده های این پایگاه معتبر دنیای؛ ایران در حوزه فناوری های حوزه آب در سال 2021 رتبه ششم دنیا و در سال 2022 رتبه چهارم دنیا را کسب نموده است.

سرپرست ستاد توسعه دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، اضافه نمود: قرار گرفتن کشور در بین 5 کشور برتر دنیا در این زمینه، نشان دهنده رشد علمی قابل قبول ایران در این حوزه و همت بالای اساتید، فناوران و دانشجویان برای رشد و تعالی کشور است.

همت با بیان اینکه ایران در حال حاضر در بیشتر حوزه های علمی در دنیا صاحب رتبه های برتر یا خوب است، بیان نمود: با توجه به شرایط موجود و جریان قابل قبول فراوری علم و توسعه فناوری در کشور می توان گفت که از مرحله توانستن عبور کردیم و در بسیاری از حوزه ها، دانشمندان، اساتید، دانشجویان و فناوران در اندیشه فتح قله ها هستند.

وی ادامه داد: نقطه کانونی حرکت کشورها به سمت پیشرفت و اقتدار، فهم توانستن و باور واقعی به آن است. جوانان و اندیشمندان کشوری که توانستن خود در عرصه های علمی و فناوری را باور نمایند، دروازه های پیشرفت را فتح خواهند کرد و افق های روشنی برای خود و کشور خواهند ساخت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1433

به "رتبه جهانی ایران در علوم و فناوری های آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه جهانی ایران در علوم و فناوری های آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید