خبرنگاران 2 هزار میلیارد تومان در بخش فرآوری سنگ ملایر سرمایه گذاری شد

به گزارش زرین گراف، همدان-خبرنگاران- استاندار همدان گفت: با یاری بخش خصوصی 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه فرآوری سنگ شهرستان ملایر اجرا شده است که تا سرانجام دولت بهره برداری می گردد.

خبرنگاران 2 هزار میلیارد تومان در بخش فرآوری سنگ ملایر سرمایه گذاری شد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، سیدسعید شاهرخی عصر چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با موضوع شهرستان های کبودراهنگ و ملایر با اشاره به ارزآوری صنعت فرآوری و استحصال سنگ در ملایر گفت: 2 هزار میلیارد تومان سنگ کیلویی سه هزار تومان بعد از فرآوری به کیلویی 70 هزار تومان تبدیل می گردد.

استاندار همدان با اشاره به اهمیت اجرای تصفیه خانه فاضلاب ملایر گفت: همانند انتقال پساب همدان برای جبران بخشی از آب نیروگاه شهید مفتح کبودراهنگ باید شرکت آب و فاضلاب استان در برنامه ای عملیاتی برای تصفیه 12 میلیون متر مکعب فاضلاب ملایر برای بهره گیری از آب شهر برنامه ریزی کند.

شاهرخی با بیان اینکه شهر ملایر دوران توسعه طلایی را سپری می نماید، یادآور شد: ثبت جهانی انگور و مبل و منبت، دامنه گسترده ای را برای توسعه ایجاد می نماید.

وی از اختصاص 40 میلیارد تومان یاری دولتی برای مشارکت با بخش خصوصی در زمینه جهانی شدن صنعت مبل و منبت اطلاع داد و گفت: تا قبل از دوران کرونا 600 میلیارد تومان فروش مبل و منبت ملایر در یک دهه بود که با همت نماینده مجلس و فرماندار و بستن موافقت نامه با بانک کارآفرین به صورت اقساط در کل کشور فروش داشتند.

استاندار همدان اضافه کرد: 20 هزار خیاط در ملایر به صورت خودجوش پارکینگ خانه را به کارگاه تولیدی تبدیل کردند و گردش اقتصادی بالایی دارند که باید پشتیبانی و حمایت اقتصادی از این افراد انجام گردد.

شاهرخی از اخذ مجوز نیروگاه 500 مگاباتی (نصف نیروگاه شهید مفتح) در ملایر اطلاع داد و اضافه کرد: در هفته آینده این نیروگاه جانمایی می گردد.

2 هزار و 87 فرصت شغلی در کبودراهنگ ایجاد شد

استاندار همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 2 هزار و 87 فرصت شغلی در شهرستان کبودراهنگ ایجاد شده که این تعداد بیشتر از تعهد پیش بینی شده است.

شاهرخی اضافه کرد: در راستای تحقق مفاد سند راهبردی و عملیاتی سه ساله استان، ایجاد یک هزار و 529 شغل در سال دوم این سند برای کبودراهنگ پیش بینی شده بود که تعداد شغل ایجاد شده از تعهد بالاتر است.

وی گفت: در سفر امروز به شهرستان کبودراهنگ 20 میلیارد ریال برای اجرای 2 پروژه نیمه تمام و 10 میلیارد ریال برای یاری به شهرداری این شهر اختصاص یافت.

شاهرخی گفت: از 250 واحد مسکونی درحال ساخت کبودراهنگ، تعدادی اسفند سال جاری و مابقی نیز خرداد سال آینده واگذار می گردد.

به گفته وی شتاب بخشی به طرح مسکن مهر کبودرآهنگ با برطرف موانع پیش روی این طرح، از مطالبات این شهرستان است و تصمیمات لازم برای کارگشایی مباحث مربوط به مسکن مهر اتخاذ شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه راه اجرای راستا بهار - گل تپه - علیصدر کبودرآهنگ تسریع و در قالب ماده 56 به صورت ویژه پیگیری گردد، بیان کرد: جاده اصلی راستا علیصدر با جدیت تمام و مشارکت بخش خصوصی چهار بانده می گردد.

شاهرخی تاکیدکرد: با هر مدیری که توانایی انجام و اجرای برنامه عملیاتی سه ساله توسعه استان را نداشته باشد، قطع همکاری می کنیم.

استاندار همدان گفت: با توجه به وفاق و همدلی که در بین مجموعه مدیریتی استان وجود دارد، فرصتی برای حاشیه سازان نخواهیم گذاشت و حاشیه ها مانع ما برای رسیدن به اهدافی که در برنامه سه ساله در نظر گرفتیم، نمی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 617

به "خبرنگاران 2 هزار میلیارد تومان در بخش فرآوری سنگ ملایر سرمایه گذاری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار میلیارد تومان در بخش فرآوری سنگ ملایر سرمایه گذاری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید