خبرنگاران کردستانی ها سال گذشته 303 روز هوای پاک را تنفس کردند

به گزارش زرین گراف، سنندج- خبرنگاران- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: سال گذشته 303 روز هوای استان در شرایط پاک قرار داشت.

خبرنگاران کردستانی ها سال گذشته 303 روز هوای پاک را تنفس کردند

اقبال حمیدی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران به کیفیت هوای استان در سال 1399 اشاره نمود و گفت: بر اساس داده های ایستگاه های سنجش آلودگی هوا طی سال گذشته 303 روز هوای استان پاک، 62 روز قابل قبول و تنها یک روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه برطرف یا کاهش آلودگی های زیست محیطی از جمله رسالت های این اداره کل است، افزود: در این راستا همیشه به طور مستمر و آنلاین صنایع استان مورد پایش قرار می گیرد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اضافه نمود: آموزش، مشاوره و مشوق های قانونی لازم هم به صاحبان واحدهای صنعتی، خدماتی استان به منظور کاهش و برطرف آلودگی های زیست محیطی ارائه شده و می گردد.

حمیدی با بیان اینکه با آلودگی هایی که بهداشت عمومی مردم را به خطر بیندازد برخورد می گردد، گفت: سال گذشته 821 مورد نظارت و پایش از واحدهای تولیدی و خدماتی فعال استان انجام شد.

وی افزود: در نتیجه پایش هلی اجرا شده و آنالیز 150 شکوائیه مردمی 75 مورد اخطار به واحدهای تولیدی استان داده شد و 43 مورد دستور تعطیلی صادر و در نتیجه 9 واحد آلاینده پلمب شد.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل در امسال را یاری به توسعه پایدار و صنایع سبز خواند و یادآور شد: پایش و ترویج فرهنگ زیست محیطی و رعایت الزامات آن در زمان بهره برداری به منظور دستیابی به توسعه پایدار را در امسال هم دنبال می کنیم.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در شهرستان های سقز، بانه، مریوان قروه و سنندج دستگاه سنجش آلودگی و کنترل کیفیت شاخص هوا نصب نموده است.

بر اساس شاخص های سنجش کیفیت هوا، اگر شاخص کیفیت هوا کمتر از 50 باشد، هوا پاک، بین 51 تا 100 قابل قبول، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و بیشتر از 301 خطرناک تلقی می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 794

به "خبرنگاران کردستانی ها سال گذشته 303 روز هوای پاک را تنفس کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کردستانی ها سال گذشته 303 روز هوای پاک را تنفس کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید