خبرنگاران عدم استقبال مازندرانی ها از گوشت مرغ منجمد

به گزارش زرین گراف، ساری - خبرنگاران - مدیرکل پشتیبانی امور دام مازندران از توزیع یکصد تن گوشت منجمد با هدف تنظیم بازار طی هفته جاری در استان اطلاع داد و در عین حال گفت که به دلیل اختلاف کم قیمت آن با مرغ گرم ،تقاضا برای خرید مرغ منجمد در استان اندک است.

خبرنگاران عدم استقبال مازندرانی ها از گوشت مرغ منجمد

سید محمد جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران قیمت هر کیلو گرم مرغ منجمد تحویل در درب سردخانه را 12هزار و 900 تومان و قیمت برای مصرف کننده را 13هزار و 500 تومان اظهار داشت و شرح داد: به اندازه کافی مرغ منجمد در سردخانه های استان وجود دارد و هر زمان تقاضا افزایش بیابد ، می توانیم مرغ منجمد را در استان توزیع و عرضه کنیم.

وی اضافه کرد : با مصوبه تنظیم بازار، شرکت پشتیبانی از اواخر بهمن ماه سال گذشته برای تنظیم بازار، خرید گوشت مرغ مازاد بر مصرف بازارهای استان را آغاز کرد و بیش از هشت هزار تن مرغ خریداری و ذخیره شده است.

جعفری گفت : اگر چه با مشکلاتی در زمینه چگونگی قرارداد با سردخانه ها روبرو هستیم ، اما در خرید مرغ ها طبق ضوابط و استاندارد در اندازه محدودیتی نداشته ایم و امروز نیز با هدف تنظیم بازار محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

آنالیز های میدانی خبرنگار خبرنگاران نیز نشان می دهد امروز هر کیلو گرم گوشت مرغ گرم در مازندران با قیمت 17 هزار و 500 تا 18هزار و 500 تومان عرضه می گردد .

یکی از فروشندگان مرغ در شهرستان آمل به کاهش مصرف مرغ طی 10 روز اخیر اشاره نمود و گفت که فروش روزانه مرغ گرم مغازه اش از 300کیلو گرم به حدود 200 کیلو گرم کاهش یافته است.

عادل ذولفعلی پور با شرح این نکته که قیمت مرغ یکباره از متوسط 9 تا 11 هزار تومان تا 19 هزار تومان افزایش یافته بود ، اضافه کرد : اگرچه مصرف مرغ کم شده ، اما تقاضا برای مرغ منجمد نیز بسیار اندک است.

وی شرح داد : با توجه به فاصله قیمتی حداکثر چهار هزار تومانی بین مرغ گرم و منجمد ، مردم رغبتی به خرید و مصرف گوشت مرغ منجمد ندارند و به عبارتی اصلا سراغ مرغ یخ زده نمی فرایند.

استان مازندران با داشتن بیش از 2 هزار و 400 واحد مرغداری ، سالانه حدود 200 هزار تن گوشت مرغ فراوری می نماید که معادل حدود 11 درصد از احتیاج مصرفی کشور است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 294

به "خبرنگاران عدم استقبال مازندرانی ها از گوشت مرغ منجمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عدم استقبال مازندرانی ها از گوشت مرغ منجمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید