چگونه در کمتر از 10 دقیقه غذای کره ای بپزیم؟

به گزارش زرین گراف، وقتی به غذاهای کره ای فکر می کنیم، اکثرا ممکن است بیشتر با باربیکیو کره­ای (KBBQ)، کیمچی و بیبیم بپ آشنا باشند. اما غذاهای کره ­ای تنوع زیادی دارد. یک وعده غذایی کلاسیک کره­ای شامل برنج، بنچان (غذاهای فرعی)، کیمچی (ترشی) و سوپ است. مانند سایرغذاهای آسیایی، در تهیه غذاهای کره­ای از چاشنی هایی مانند سس سویا، روغن کنجد و سس ماهی استفاده می شود.

چگونه در کمتر از 10 دقیقه غذای کره ای بپزیم؟

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

در غذاهای کره ای موادی استفاده می شوند و به آن ها طعم بی نظیری می بخشند. گوچوژانگ (رب چیلی تخمیر شده)، دوآنژانگ (رب سویا)، گوچوگارو (پودر فلفل چیلی) و آنچوی خشک از جمله آن ها هستند. این مواد را می توانید در یک سوپرمارکت آسیایی مانند H-Mart پیدا کنید. در ادامه لیستی از غذاهای کره­ای معرفی کردیم که می توانید در کم تر از 10 دقیقه آن ها را آماده کنید. با ما همراه باشید.

با خرید آنلاین تور کره جنوبی خبرنگاران در هر ساعت از شبانه روز سفر خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به این کشور دیدنی آغاز کنید.

خورش توفو نرم کره ای (Sundubu-jjigae)

احتمالاً یکی از معروف ترین و راحت ترین غذاهای کره ای، خورش توفو نرم است. مواد این خورش مقدار زیادی توفوی ابریشمی، کیمچی، گوشت خوک و با یک تخم مرغ که در بالای خورش شکسته می شود هستند. استفاده مناسب از دانه های چیلی کره ای و تهیه مایه اصلی به شکل درست راز خوشمزه شدن این غذا است. باور کنید تهیه این غذا از آنچه فکر می کنید بسیار راحت تر است!

جاپچه (Japchae)

تهیه این نودل رنگارنگ برای فصل تابستان بسیار مناسب است. برای یک وعده غذایی سالم و تازه یک بشقاب نودل درست کنید و آن را سرد یا در دمای اتاق بخورید. رشته فرنگی شیشه ای کره­ای از نشاسته سیب زمینی شیرین درست شده است. یعنی همان دو کلمه جادویی: فاقد گلوتن!. تهیه این غذا بسیار ساده است و بیش از 10 دقیقه زمان نخواهد برد.

بیبیم بپ گوشت، معروف ترین غذای کره ای (beef bibimbap)

این غذا میان مردم کره بسیار محبوب است. برای تهیه آن کافی است که یک دسته مواد غذای سرد (banchan) به همراه پروتئین مورد علاقه خود در برنج مخلوط کنید. گوشت چرخ شده تهیه این غذا را برای شما آسان تر و لذت بخش تر می کند. می توایند سبزیجات این غذا را با گزینه های دلخواه خود جایگزین کنید.

اگز قصد سفر به کره جنوبی و تجربه غذاهای خوشمزه کره ای را دارید، با خرید بلیط هواپیما کره جنوبی و رزرو آنلاین هتل در کره جنوبی به صورت همزمان، هزینه های سفر خود را کاهش دهید و بهترین تعطیلات خود را سپری کنید.

برنج سرخ شده کیمچی (kimchi bokkeumbap)

یکی از معروف ترین ترشی های کره­ای که حتما بارها نام آن را شنیده اید کیمچی است. امکان ندارد بر سر میز غذاهای کره­ای خبری از کیمچی نباشد. می توانید به راحتی از هر فروشگاهی، کیمچی را تهیه کرده و برنج سرخ شده کیمچی درست کنید. برنج سرخ شده در عرض چند دقیقه پخته می شود و به راحتی می توانید در صورت نیاز آن را دو یا سه برابر کنید. برخی برای تنوع بیشتر از کنسروهای گوشت خوک، یک قاشق گوچوجانگ برای ادویه بیشتر و یک تخم مرغ سرخ شده در کنار غذا استفاده می کنند.

بولگوگی (Bulgogi)

بولگوگی، برنج و کیمچی یک وعده غذایی سریع و آسان است. این دستور تهیه مزه دار بولگوگی شیرین و شور به راحتی با برنامه غذایی گیاهخواران سازگار است، فقط کافی است گوشت را با توفو (پنیر سویا) یا قارچ شیتاکه عوض کنید. اگر عجله دارید و حسابی گرسنه هستید، به یک فروشگاه مواد غذایی آسیایی سر بزنید. احتمالاً می توانید گوشت گاو خرد شده آماده را خریداری کنید که شما را یک مرحله جلو می اندازد.

بانچان اسفناج (sigeumchi-namul)

این یکی از ساده ترین دستور العمل های غذاهای کره ای در این لیست است و در کنار بیبیم بپ عالی می شود. فقط اسفناج را پاک و خورد کرده و آن را با سیر و روغن کنجد میل کنید. این دستورالعمل همچنین می تواند با هر سبزیجات برگ سبز که در دست دارید جایگزین شود. بانچان اسفناج را می توانید با کلم پیچ، برگ چغندر، بوک چوی یا کلم نیز امتحان کنید.

بانچان جوانه سویا (kongnamul-muchim)

این غذا یک وعده غذایی اصلی نیست. اما آن را می توان جزو یک میان وعده سالم دانست. تهیه بانچان جوانه سویا بسیار آسان است. شما می توانید فقط در عرض 10 دقیقه یک کیلو جوانه سویا را بپزید! مواد اولیه بانچان جوانه سویا ساده و در عین حال خوش طعم هستند. مطمئن باشید با یکبار امتحان این غذای سالم، دوست خواهید داشت تمام روز آن را بخورید.

کاسه برنج جوانه سویا (kongnamulbap)

از نظر ترکیبات، یک کاسه برنج جوانه سویا بین بانچان جوانه سویا و بیبیم بپ قرار می گیرد. برای تهیه این غذای سالم کافی است همه چیز را درون پلوپز بیندازید. درکمتر از 10 دقیقه غذای شما آماده شود! می توانید در ابتدا گوشت را تفت دهید تا به خوبی بپزد و بعد به سایر ترکیبات غذا اضافه کنید.

سوپ جوانه سویا (kongnamulguk)

سوپ جوانه سویا از ساده ترین سوپ هایی است که می توانید از هرچیزی که در دست دارید درستش کنید. با این حال نیمی از زمانی که برای تهیه آبگوشت یا سوپ های دیگر می گذارید، صرف این غذا خواهید کرد. سوپ جوانه سویا را می توانید با هر ماده غذایی که دوست دارید، درست کنید. می توانید برای خوش طعم تر شدن غذا به آن ذرت شیرین یا کلم ناپا نیز اضافه کنید. اگر غذای تند را ترجیح می دهید، نسخه کیمچی آن نیز پیشنهاد می شود.

توفو شکم پر (Yubuchobap)

مانند ایناری ژاپنی، این توفو شکم پر، یک غذای سبک و راحت با ارزش غذایی بسیار بالا است. یوبوچوباپ معمولا به عنوان فینگر فود در مهمانی و جشن ها سرو می شود. این غذا از خمیرهای توفو درست شده است که به شکل پاکت هستند. معمولا از کلم بروکلی، ماهی تن و تخم مرغ برای پر کردن آن استفاده می شود. برخی توفو شکم پر را با برنج سرخ شده پر می کنند. شما می توانید با هر مواد غذایی که دوست دارید آن را پر کنید.

نودل سرد مخلوط تند، پر طرفدار ترین غذای کره ای (Bibim-naengmyun)

شاید بارهاخواسته اید که نودل سرد تند درست کنید. اما با دیدن دستور العمل طولانی آن منصرف شده اید. باید بگوییم دوباره فکر کنید. تنها چیزی که باید پخته شود نودل است. اگر با غذاهای آسیای شرقی آشنا هستید حتما با مواد غذایی ساده آن ها نیز آشنا هستید. این غذای لذیذ کره ای حداکثر در عرض 15 دقیقه تهیه می شود.

پیتزا کره ای (Korean pizza)

شاید بهترین پیتزا ها متعلق به کشور ایتالیا باشد، اما امتحان کردن پیتزا کره ­ای نیز خالی از لطف نیست، مطمئن باشید بسیار خوشمزه است. در زیر لایه پر از پنیر موزارلا لطیف این پیتزا، سس گوجه فرنگی، بولگوگی و سیب زمینی شیرین واقع شده است. در دستور تهیه پتیزا کره­ای فقط 5 ماده تشکیل دهنده وجود دارد، اما می توانید با افزودن ذرت طعم پیتزا کره­ای خود را فوق العاده کنید.

نودل لوبیای سیاه کره (Jajangmyeon)

نودل لوبیای سیاه دوست داشتنی یکی دیگر غذاهای خوشمزه کره ای با مقدار زیادی سبزیجات و گوشت شکم خوک تهیه می شود. معمولا نودل لوبیا سیاه را با پیاز سوخاری و خیار تازه، ترشی تربچه، و یک قاشق اضافی رب لوبیای سیاه سرو می کنند تا مزه دار شود.

کیمچی رامن (Kimchi ramen)

اگر عاشق طعم رامن فوری کره ای هستید اما اگر علاقه ای به نمک و MSG (نمک سدیم اسید گلوتامیک) زیاد ندارید، این کیمچی رامن خانگی سریع و آسان برای ذائقه شما عالی است. کافی است مقداری قارچ و مقدار زیادی کیمچی را با هم ترکیب کنید تا یک وعده غذایی فوق العاده لذیذ را داشته باشید. حتی می توانید مقداری سینه مرغ خرد شده یا گوشت خوک نیز اضافه کنید.

شکم گردیکره جنوبی

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 673

به "چگونه در کمتر از 10 دقیقه غذای کره ای بپزیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در کمتر از 10 دقیقه غذای کره ای بپزیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید