خبرنگاران سودان: ابتکار عمل امارات را برای تقسیم اراضی نمی پذیریم

به گزارش زرین گراف، تهران- خبرنگاران- مالک عقار عضو شورای حاکمیت انتقالی سودان ابتکار عمل امارات را برای حل و فصل بحران بین این کشور و اتیوپی در منطقه مرزی فشقه رد کرد.

خبرنگاران سودان: ابتکار عمل امارات را برای تقسیم اراضی نمی پذیریم

به گزارش روز آدینه خبرگزاری روسیا الیوم عقار گفت: امارات کشوری که در آن سوی دریاها واقع شده است میخواهد تا سرزمین ما را تقسیم کند و خارطوم آن را نمی پذیرد زیرا این موضوع پیامدهایی را برای این منطقه ایجاد می نماید.

سودانی ها پیشتر نیز به دلیل آنچه دخالت امارات متحده عربی در امور کشورشان خواندند در مقابل سفارت آن کشور در خارطوم تظاهرات نموده بودند.

عقار اضافه کرد: بحران کنونی این منطقه دستاورد دولت مخلوع عمر البشیر است و پیش از او هیچ مناقشه ای در این منطقه وجود نداشت.

از نوامبر (آذر) گذشته با استقرار مجدد ارتش سودان در منطقه مرزی فشقه و بازپس گیری 95٪ از زمین های حاصلخیز که توسط کشاورزان اتیوپیایی تحت حمایت شبه نظامیان مسلح مورد بهره برداری قرار می گرفت، تنش بین سودان و اتیوپی حاکم شده است.

ابتکار عمل امارات در خاتمه دادن به این درگیری ها ارائه راهکاری مبنی بر تقسیم اراضی کشاورزی این منطقه میان دو کشور سودان و اتیوپی بود که با واکنش تند سودان روبرو شد.

سودان این منطقه مرزی را جزء سرزمین خود می داند و امارات را به دخالت در آن متهم می نماید.

این منطقه در ماه های اخیر شاهد درگیری های مسلحانه میان نیروهای سودانی و اتیوپیایی بوده که هر دو طرف همدیگر را به تشدید تنش ها و خشونت متهم می نمایند. در ماه ژانویه دو کشور در خارطوم با یکدیگر گفت و گو کردند. اتیوپی در آن موقع اظهار داشت که تا پیش از خروج نیروهای سودان از مناطق مورد اختلاف هیچ گونه مذاکراتی با سودان نخواهد داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 763

به "خبرنگاران سودان: ابتکار عمل امارات را برای تقسیم اراضی نمی پذیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سودان: ابتکار عمل امارات را برای تقسیم اراضی نمی پذیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید