خبرنگاران سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

به گزارش زرین گراف، شهرکرد- خبرنگاران- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود یک سامانه بارشی به استان در روز دوشنبه، بسیاری از مناطق استان به ویژه نواحی غرب و شمالغربی را برف و باران فرا می گیرد.

خبرنگاران سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

مهرداد قطره سامانی شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این سامانه بارشی همراه با وزش باد شدید و وقوع رعد و برق است از همین رو به مردم محلی و مسافران توصیه می گردد تا از صعود به ارتفاعات و قرار دریافت در حاشیه رودخانه خودداری نمایند.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی تا اواخر وقت دوشنبه در استان فعال است و سپس از روز سه شنبه کاهش محسوس دما در استان پیش بینی می گردد.

قطره سامانی توضیح داد: پس از آن تا سرانجام هفته پدیده جوی خاصی در استان انتظار نمی رود و جوی آرام در استان حاکم می گردد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری میانگین بارش های سال آبی جاری استان را 323 میلیمتر گفت و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 38 درصد کاهش و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت 18 درصد کاهش دارد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش ها در این استان، استان های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 17

به "خبرنگاران سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید