خبرنگاران توئیت جنجالی ترامپ؛ تنش های نژادپرستانه دهه 60 میلادی تکرار می گردد؟

به گزارش زرین گراف، تهران- خبرنگاران- رسانه آمریکایی واشنگتُن اگزمینر با توجه به اوضاع این روزهای آمریکا نوشت: دونالد ترامپ در پی اعتراض های شدید در مینیاپولیس به دلیل مرگ مرد سیاهپوست به دست یک افسر پلیس، در توئیتی از شروع تیراندازی در هنگامه غارت نوشت؛ توئیتی که یادآور تنش های نژادپرستانه دهه 60 میلادی در آمریکاست.

خبرنگاران توئیت جنجالی ترامپ؛ تنش های نژادپرستانه دهه 60 میلادی تکرار می گردد؟

تارنمای خبری این رسانه در مطلبی با عنوان بایدن: خشونت بیشتر در مینیاپولیس، مرهم مرگ جورج فلوید نیست نوشت: جو بایدن (نماینده دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020)در اعتراض به تظاهرکنندگان در مینیاپولیس در پی قتل جورج فلوید توسط پلیس، به آن ها یادآوری کرد که ناآرامی و آشوب به تنش زدایی یاریی نمی کند.

بایدن روز آدینه(9 خرداد) به سی ان ان گفت: آن ها حق دارند عصبانی و ناامید شوند اما خشونت بیشتر، به مردم بیشتری صدمه می زند و این پاسخ سوالی نیست که به دنبال آن هستیم. اما آن ها کاملا حق دارند و حالا زمان توقف اعتراض هاست.

در پی قتل جرج فلوید توسط درک شووین افسر پلیسی که با گذاشتن زانوی خود روی گردن این مرد سیاهپوست 46 ساله سبب مرگ وی شده، شووین آدینه به وقت محلی(9 خرداد) بازداشت و ساعاتی بعد با وثیقه 500 هزار دلاری آزاد شد.

مایک فریمن دادستان شهرستان هنپین پس از این دستگیری در یک نشست خبری گفت: شووین به همراه سه افسر دیگر از اداره پلیس مینیاپولیس اخراج شدند. او اتهام شووین را قتل درجه سوم و قتل عمد بیان کرد.

پلیس فدرال آمریکا (FBI) و وزارت دادگستری به طور همزمان در حال تحقیق در خصوص نقض قوانین مربوط به حقوق مدنی فدرال توسط این افسران هستند.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا درخصوص اتهام های مطرح شده علیه افسر پلیس متهم به قتل گفت: این مرد به مدت 9 دقیقه زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داد؛ شواهد روشن است؛ من نمی دانم چه چیز دیگری می توان از این تصاویر و ویدئوها نتیجه گرفت.

معاون رئیس جمهوری پیشین آمریکا همچنین با مورد انتقاد قرار دادن دونالد ترامپ، مردی که بایدن امیدوار است در نوامبر آینده (آبان 99) جانشین او گردد، عملکرد او را کاملا غیرمسئولانه خواند.

پس از آنکه معترضان در مینیاپولیس به مغازه های شهر هجوم بردند و مقر پلیس را به آتش کشیدند، ترامپ با وعده یاری نظامی در صورت لزوم در توئیتی نوشت: هنگامی که غارت شروع می گردد، تیراندازی شروع می گردد.

والتر هاردلی رئیس پلیس پیشین میامی که منتقدانش او را مسبب ایجاد تنش های نژادی در دهه 1960 می دانند، صاحب این جمله معروفی است که ترامپ توئیت نموده. اما بایدن روز آدینه در اظهاراتی گفت: ترامپ کاملا، در اشتباه است. این شیوه ریاست جمهوری نیست. این عملکرد با آنچه رئیسان جمهوری انجام می دهند سازگار نیست. چنین چیزی با ارزش های ما سازگار نیست.

در فیلمی که سه شنبه هفته گذشته(6 خرداد) در شبکه های اجتماعی آمریکا منتشر شد، یک افسر پلیس سفیدپوست (درک شووین) در حالیکه یک مظنون سیاه پوست (جرج فلوید) را به روی شکم روی آسفالت خوابانده، زانویش را به مدت 9 دقیقه بر گردن این فرد می فشارد و همه وزن خود را به روی آن انداخته است. در نهایت پس از رساندن مرد سیاهپوست به بیمارستان، مرگ وی تائید شد.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 216

به "خبرنگاران توئیت جنجالی ترامپ؛ تنش های نژادپرستانه دهه 60 میلادی تکرار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توئیت جنجالی ترامپ؛ تنش های نژادپرستانه دهه 60 میلادی تکرار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید