خاموشی پیش از موعد چراغ های اکسپو دوبی

به گزارش زرین گراف، چراغ های هر اکسپوی جهانی در انتهای تاریخ برپایی آن، رأس ساعت صفر خاموش می گردد تا انتها 6 ماه گردهمایی 200 ملت مختلف اعلام گردد؛ این اتفاق اما برای اکسپوی دوبی چند روز مانده به انتهای آن و به احترام زمین نیز تجربه شد.

خاموشی پیش از موعد چراغ های اکسپو دوبی

به گزارش دنیای سفر، شامگاه گذشته، همزمان با آیین نمادین ساعت زمین (خاموشی خودخواسته چراغ های برق در ساعت 20:30 به وقت محلی هر نقطه از کره خاکی، به مدت یک ساعت و برای نفس کشیدن زمین) اکسپوی دوبی 2020 هم از این قاعده مستثنا نماند و خاموشی خودخواسته را پیش از خاموشی اصلی در چند روز دیگر، تجربه کرد.

البته با توجه به اینکه سایت اکسپو به علت همزمانی با آخرین شنبه تعطیل در ایام برپایی، حضور چشمگیر جمعیت را تجربه می کرد، این خاموشی تنها در نقطه هایی خاص صورت گرفت؛ از جمله میدان محوری الوصل با گنبد بزرگ همواره فعال و نورانی اش.

هرچند اماراتی ها بلافاصله پس از خاتمه یافتن ساعت احترام به زمین، چنان نورافشانی گسترده ای به راه انداختند که انگار قرار بود جبران مافات گردد.

این نخستین بار بود که آیین نمادین ساعت زمین با یک اکسپو تلاقی می یافت؛ چرا که تقویم رسمی و عمومی برگزاری هر اکسپو جامع جهانی از اواسط اردیبهشت تا اوایل آبان ماه است اما در این دوره، به علت برپایی آن در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، تصمیم بر این شد که این دوره، از نهم مهر تا یازدهم فروردین سال بعد، برگزار گردد؛ بعلاوه یک سال تاخیر در شروع این دوره از اکسپو به علت همه گیری ویروس کرونای نو، باعث شد که اکسپوی دوبی 2020 همچنان در سال 2022 در حال برگزاری باشد.

اکسپو جامع جهانی بعدی سال 2025 میلادی در ژاپن برگزار خواهد شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1239

به "خاموشی پیش از موعد چراغ های اکسپو دوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاموشی پیش از موعد چراغ های اکسپو دوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید