حریرچی: ملت و دولت با همکاری یکدیگر مقابل کرونا پیروز خواهند شد

به گزارش زرین گراف، تهران (پانا)- معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم به هیچ عنوان از بابت ویروس کرونا نگران نباشند تاکید نمود که ملت و دولت با همکاری یکدیگر در مقابل این بیماری پیروز خواهند شد.

حریرچی: ملت و دولت با همکاری یکدیگر مقابل کرونا پیروز خواهند شد

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی دوشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به موضوع تردد شبانه افراد در دوران ویروس منحوس کرونا اشاره نمود و گفت: افراد باید برای نابودی ویروس کرونا مشارکت نمایند و تنها مشاغل ضروری مجاز به تردد در ساعت 9 شب خواهند بود.

وی در ادامه با بیان اینکه انتظار داریم با همکاری همه افراد در آینده ای نزدیک شاهد کاهش آمار مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا باشیم، اضافه کرد: در حال حاضر در نقطه عطف کرونا در ایران هستیم و ملت و دولت با همکاری یکدیگر در مقابل این بیماری پیروز خواهند شد.

معاون کل وزیر بهداشت ادامه داد: مردم به هیچ عنوان از بابت ویروس کرونا نگران نباشند، فقط کافی است در هر شهری مقررات مربوط به آن شهر از نظر قرمز، نارنجی و یا زرد بودن را رعایت نمایند و نباید به فضای بیگانه توجه داشته و تنها اخبار رسمی و داخلی را دنبال نمایند.

حریرچی در ادامه گفت: آنالیز ها نشان داده است عامل 51 درصد ابتلا افراد به کرونا در آبان ماه تجمعات و دورهمی های خانوادگی بوده است و به همین دلیل منع تردد از ساعت21 تا 4 صبح با هدف کاهش تجمعات و رفت و آمدهای خانوادگی اجرا می گردد.

وی با تاکید براینکه افراد شاغل در مشاغل ضروری در ساعت 9 شب مجاز به تردد بوده و مابقی افراد برای کاهش این بیماری خطرناک باید در خانه بمانند و از رفتن به مهمانی های خانوادگی پرهیز نمایند، اضافه کرد: در شهرهای قرمز معمولا در ساعت 21 شاهد تجمعات افراد و تردد آن ها هستیم و با تمهیدات اندیشیده شده مانند استفاده افراد از وسایل نقلیه عمومی و با همکاری یکدیگر ترددها را کاهش خواهیم داد.

حریرچی گفت: در جلسه کمیته امنیتی و اجتماعی محدودیت ساعت مترو رفع و ساعت فعالیت مترو افزایش می یابد همچنین تاکسی و خودروهای عمومی بر اساس مجوز هدایت و رانندگی می توانند کار نمایند.

معاون کل وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه همچنین دانش آموزان در مناطق زرد، قرمز و نارنجی به شکل دورکاری آموزش می بینند، ادامه داد: کارمندان ستادی و پشتیبانی در آموزش و پرورش و وزارت علوم نیز بر اساس رنگ شهر خود دورکار خواهند بود.

حریرچی در ادامه به موضوع دورکاری کارمندان اشاره نمود و گفت: هیچ مدیری در هیچ رده ای حق ندارد مانع دورکاری کارمندان ادارات با توجه به رنگ هر شهر گردد و در صورت تخطی مدیران از ابلاغیه ستاد ملی، انفصال از خدمت و اعمال جریمه های سنگین برای مدیر متخلف پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: کارمندان در صورت ممانعت مدیران از دورکاری آنان موضوع را به فرمانداری ها یا شماره 190 اعلام نمایند تا به تخلف رسیدگی گردد و دادستان ها و فرمانداری ها مکلف به رسیدگی موضوع هستند.

معان کل وزیر بهداشت گفت: در همه شهرها مسول اجرای تعطیلی ها و نظارت بر حسن اجرای آن با فرماندار و در استان ها به عهده استانداران است.

حریرچی در سرانجام توضیح داد: اطلاعیه رسمی محدودیت های مربوط به کرونا تا صبح چهارشنبه اعلام خواهد شد و وزیر کشور در رسانه ملی جزئیات بیشتری از محدودیت ها و مقررات آمد و شد کرونا را اعلام خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 509

به "حریرچی: ملت و دولت با همکاری یکدیگر مقابل کرونا پیروز خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریرچی: ملت و دولت با همکاری یکدیگر مقابل کرونا پیروز خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید