جمهوریخواهان ارشد سنای آمریکا می خواهند هاسپل، مدیر سیا بماند

به گزارش زرین گراف، پایگاه اینترنتی هیل گزارش کرد، جمهوریخواهان ارشد سنای آمریکا از حفظ جینا هاسپل در سمت فعلی مدیریتش بر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دنبال مطرح شدن برآورد هایی درخصوص احتمال اخراج شدن وی توسط دونالد ترامپ حمایت نموده اند.

جمهوریخواهان ارشد سنای آمریکا می خواهند هاسپل، مدیر سیا بماند

پایگاه هیل نوشت، اخیرا برکناری مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا توسط دونالد ترامپ نگرانی ها درباره دست زدن این رئیس جمهور آمریکا به تغییرات بیشتر بعد از انتخابات را افزایش داده و حدس هایی درخصوص آینده هاسپل بالا گرفته است.

با این حال سناتورهای ارشد جمهوریخواه گفته اند، از نظر آنها دلیلی برای آنکه ترامپ، هاسپل را اخراج کند وجود ندارد مگر اینکه از روی ترجیح شخصی صورت بگیرد.

مارکو روبیو، رئیس موقت کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا نیز در پاسخ به سوالی درباره احتمال اخراج هاسپل گفت: من چیزی در این مورد نمی دانم به غیر از اینکه رئیس جمهور فرد دیگری را می خواهد. اگر نظر من در این مورد پرسیده گردد میگویم که از نظر من او (هاسپل) کارش را عالی انجام داده است.

روبیو که تصمیم گیری در این مورد را نهایتا مربوط به ترامپ دانست، همچنین بیان داشت: او (هاسپل) کارش را خیلی خوب انجام داده است و ماندنش در این سمت برای ثبات سازمان خوب خواهد بود.

جان کورنین، سناتور جمهوریخواه از تگزاس و عضو کمیته اطلاعاتی سنا که مشاور میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا نیز هست، گفت فکر نمی نماید که ضرورتی برای اخراج هاسپل وجود داشته باشد.

کورنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از نظرش کریستوفر رای، مدیر اف.بی.آی و هاسپل باید در سمتشان باقی بمانند، گفت: من معتقدم هر دوی آنها کارمندان خوب دولت بوده و کارشان را برای کشور خوب انجام داده اند.

هاسپل بعد از ظهر سه شنبه با اعضای کمیته اطلاعاتی سنا ملاقات کرد. این کمیته مرتبا در کنگره از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکا گزارش دریافت می نماید، هر چند که این گزارشها معمولا توسط مدیران سازمانها همچون هاسپل به آن ارائه نمی شوند.

هاسپل همچنین بعد از ظهر سه شنبه با مک کانل هم ملاقات کرد و این ملاقات به عنوان نشانه ای از حمایت مک کانل از حفظ هاسپل در مدیریت سیا تلقی شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 502

به "جمهوریخواهان ارشد سنای آمریکا می خواهند هاسپل، مدیر سیا بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوریخواهان ارشد سنای آمریکا می خواهند هاسپل، مدیر سیا بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید