جلسه مجازی وبنیار با موضوع آموزش مجازی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان برگزار شد

به گزارش زرین گراف، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در یک جلسه مجازی به همراه سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان و تعدادی از اساتید به مصاحبه در خصوص بستر های آموزش مجازی پرداختند.

جلسه مجازی وبنیار با موضوع آموزش مجازی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان برگزار شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در جلسه وبینار با موضوع ارزشیابی فرآیند یاددهی و یادگیری در بستر الکترونیکی به مناسبت هفته آموزش ویژه اساتید دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشگاه نسل چهارم است و در این نگاه باید بیش از پیش به صنعت و کشاورزی اتکا کرد و با نگاه متفاوت خدمات خود را به جامعه ارائه داد.

صالحی عمران با بیان اینکه تمام برنامه های آموزش عالی باید با موضوع نیاز روز جامعه باشد، بیان کرد: نگاه دانشگاه فنی توجه به بخش خصوصی است و برنامه ریزی ها به گونه ای است که بدنه دانشگاه بتواند با بخش خصوصی مرتبط شود. همچنین اساتید دانشگاه فنی و حرفه ای باید استادکار به معنای واقعی باشند و باید بر روی عناصری که مستقیماً بر روی یاد دهی و یادگیری دانشجویان تمرکز دارد، فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با بیان اینکه کیفیت آموزش عالی به محصول نهایی آن بستگی دارد، افزود: آموزش الکترونیکی یکی از رویکرد های دانشگاه فنی و حرفه ای است که باید به طور جدی پیگیری شود. آموزش الکترونیکی یک شایستگی است که باید در دانشجو و استاد ایجاد شده و استفاده از فناوری های نوین در ارائه دروس عملی به صورت الکترونیکی، موانع و مسائل پیشرو باید با شیوه های خلاقانه برطرف شود. توانایی بهره گیری فناوری اطلاعات یکی از مهارت های اشتغال پذیری است.

وی با عنوان این مطلب که یکی از شایستگی ها و مهارت های اشتغال پذیری که بسیار تاکید می شود، تحت عنوان به کارگیری توانایی فناوری اطلاعات است، افزود: متاسفانه در سال های گذشته به انتقال این شایستگی ها کمتر توجه شده است و اسیر یکسری محتوای خاص شده بودیم درواقع آموزش عالی، اساتید، برنامه های درسی ما کمتر به این شایستگی فناوری اطلاعات توجه می کردند، درصورتی که این شایستگی برای بازار کار و کارفرما بسیار مهم است.

صالحی عمران، توجه به آموزش مجازی را رویکرد جدید آموزشی این دانشگاه دانست و گفت: آموزش مجازی فرصتی است که می تواند آرزو های نظام آموزش عالی را تحقق بخشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به اهمیت بحث آموزش مجازی در نظام آموزش عالی کشور از منظر دانشجویی بیان کرد: وقتی درباره آنچه در دانشگاه ها و سیستم های آموزشی اتفاق می افتد قضاوت می کنیم، نتیجه و محصول نهایی بسیار مهم بوده و این امر در دانشگاه های مهارتی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رضا نقدی، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در جلسه وبینار با موضوع ارزشیابی فرآیند یاددهی و یادگیری در بستر الکترونیکی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، با بیان اینکه آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، به دلیل شیوع ویروس کرونا از نیمه دوم اسفندماه آغاز شد، گفت: 25 درصد از دروس دانشگاه با استفاده از بستر Adobe Connect، به صورت آنلاین آغاز شد.

نقدی افزود: به همین منظور، هفت کمیته فنی با موضوع معاونت آموزشی استان سمنان با سرفصل های کمیته ساماندهی کلاس های آنلاین، کمیته بررسی کیفیت محتوای آفلاین، کمیته رسانه ای و مستندسازی فعالیت های حوزه مجازی، کمیته انتخاب برترین آثار آفلاین، کمیته فنی برای مشاوره و بهبود کارایی نرم افزار، کمیته ارزیابی مشارکت دانشجویان و اساتید به همراه کمیته ساماندهی برگزاری دروس عملی، در واحد های استانی تشکیل شد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به اینکه در این نرم افزار امکان ارائه دروس به صورت آنلاین و آفلاین وجود داشته و به صورت مانا عمل خواهد کرد، بیان کرد: سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، در حوزه های بخش های مجازی، ویدیو کنفرانس، اتوماسیون اداری، تغذیه، خوابگاه، کتابخانه و انبارداری ظرفیت داشته و قابلیت بسط در سطح کشوری را نیز دارا می باشد.

سید علی اکبر صفوی مدیر گروه آموزش مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این وبینار، ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه فنی و حرفه ای که یکی از پیشگامان آموزش الکترونیکی می باشد، گفت: برنامه ریزی بلند مدت برای آموزش الکترونیکی و اینترنت رایگان برای آموزش مجازی که مستلزم معرفی IP سرور های آموزش مجازی دانشگاه ها به وزارت ارتباطات بود، انجام شده است.

صفوی با بیان اینکه برگزاری کلاس های عملی به صورت مجازی و با وجود نرم افزار های شبیه سازی و سایر فناوری ها قابل انجام است، افزود: لینک مربوط به آموزش مجازی از روز یکشنبه 24 فروردین در سایت وزارت علوم قرار گرفته است و تمامی بخشنامه ها و وبینار های انجام شده و ... نیز در آن واقع شده است.

عباس بازرگان، استاد و مدیر پیشین گروه سنجش و تحقیقات آموزشی دانشگاه تهران نیز در این وبینار، به ارائه مباحث آموزشی مربوط به موضوع وبینار از جمله مفاهیم اساسی ارزشیابی و نقش آن در فرآیند یاددهی و یادگیری، نقش رویکرد های یاددهی و یادگیری در ارزشیابی آموخته ها، تاثیر ارزشیابی آموخته ها در برانگیختن دانشجویان و تلاش بیشتر آنان در کلاس درس مجازی و ... پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 183

به "جلسه مجازی وبنیار با موضوع آموزش مجازی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان برگزار شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "جلسه مجازی وبنیار با موضوع آموزش مجازی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان برگزار شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه مجازی وبنیار با موضوع آموزش مجازی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید