توزیع زمین رایگان شروع شد ، چگونه زمین رایگان بگیریم؟

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران، اخیرا رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از اعطای زمین رایگان به مردم خبر داده و گفته که براساس برنامه ریزی اجرا شده تامین زمین رایگان برای ساخت مسکن ویژه افراد واجد شرایط پس از معین ساز و کارهای لازم عملیاتی خواهد شد.

توزیع زمین رایگان شروع شد ، چگونه زمین رایگان بگیریم؟

هرچند قاسمی از زمان دقیق شروع به کار این طرح صحبت ننموده اما محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفته است: به زودی برای افرادی که در دهک های پایین جامعه قرار دارند سامانه ای برای ثبت نام مسکن ایجاد و به مردم اطلاع رسانی خواهد شد. با کوشش های وزیر شش هزار هکتار زمین که قابلیت ساخت وساز دارد شناسایی شده و به عبارتی تقریبا زمین آماده است که بعضی از این زمین ها در داخل محدوده شهری و بعضی خارج از محدوده است.

با این حال با توجه به مسائل پیش از این دولت در تامین زمین برای طرح مسکن ملی به نظر می رسد دولت کار راحتی در پیش نداشته باشد.

اما اخیرا مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفته است: واگذاری زمین رایگان به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در این استان شروع شد. واگذاری زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن رایگان و در قالب اجاره عرصه با حق بهره برداری 99 ساله خواهد بود. واگذاری زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در قالب مجتمع های 3 و 4 واحدی در استان شروع شده است.

عبدالمجید نژادصفوی به ایلنا گفته است: متقاضیان این طرح می توانند در قالب گروه ساخت به صورت مجتمع های 3 یا 4 واحدی زمین دریافت و برای احداث مسکن اقدام نمایند. متقاضیان می توانند از افراد ثبت نامی در سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن گروه ساخت خود را انتخاب و از این اداره کل زمین دریافت نمایند و با مراجعه به شهرداری و نظام مهندسی ساختمان پروانه ساختمانی دریافت و طرح و نقشه تهیه نمایند.

این درحالیست که اخیرا معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام نموده بود که برای 10 هزار و 250 متقاضی مسکن ملی نمی توانیم اقدام اجرایی انجام دهیم، چرا که به اسم مثال برای شش هزار نفر زمین قطعی نشده که آن را تحویل دهیم. با وجود چنین تجربه ای اما قرار است طرح توزیع رایگان زمین شروع گردد و در گام احتمالا شش هزار هکتار زمین شناسایی شده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 997

به "توزیع زمین رایگان شروع شد ، چگونه زمین رایگان بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع زمین رایگان شروع شد ، چگونه زمین رایگان بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید