تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه؛ مجلس در حال آنالیز است

به گزارش زرین گراف، در راستای رونق و ارتقای گردشگری کشور و استفاده از منابع بی نظیری که در این راستا در ایران وجود دارد، احتیاج به یک وزارتخانه منسجم برای استفاده از فرصت ها لازم است.

تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه؛ مجلس در حال آنالیز است

دولت و مجلس در کوشش هستند که با تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه گردشگری از بخش خصوصی در این بخش بیشتر استفاده نمایند. امیر خجسته در واکنش به آنالیز طرح تشکیل وزارت گردشگری گفت:

ایران با برخورداری از تمدن و سابقه بشری یکی از چند کشور غنی از منابع و جاذبه های تاریخی در دنیا است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس توضیح داد:

بعلاوه موقعیت جغرافیایی بی نظیر و دسترسی به انواع منابع طبیعی موجب نمایش انواع فصول آب و هوایی در ایران شده، اما متأسفانه وقتی به آنالیز شرایط صنعت گردشگری ایران رسیدگی می گردد، شرایط قابل قبولی برای بیان نیست و نسبت به این صنعت سودآور و اشتغال زا ظلم شده است.

وی ادامه داد:

اگرچه مجلس در راستای اجرای سیاست های کلان نظام در جهت کوچک سازی دستگاه دولتی و حاکمیتی مخالف هرگونه ایجاد بخش به دولت است اما با توجه به تأثیر مهم این بخش در اقتصاد دنیای، تشکیل وزارتخانه ای منسجم و تخصصی برای ارتقای شرایط گردشگری ایران ضروری است.

خجسته در ادامه یکی از اهداف تشکیل این وزارتخانه تازه را حمایت از بخش خصوصی در صنعت گردشگری توصیف کرد و اضافه کرد:

اگر در پی رونق صنعت گردشگری باشیم باید زمینه های حضور بخش خصوصی در این حوزه را فراهم کنیم، برای تحقق این امر ضروری است دولت صرفا به عنوان یک مرجع تخصصی نسبت به انجام سیاست های حمایتی اقدام کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد:

البته مجلس نیز باید به وسیله ابزارهای نظارتی مانع از بروز انحصارات گردد، به همین علت با تشکیل این وزارتخانه دست دولت و مجلس برای یاری به بخش خصوصی باز می گردد.

وی ضمن اشاره به رویداد همدان 2018، برگزاری جشنواره ها و فستیوال های بین المللی را گام مهمی برای رونق سایر شهرها و تمرکززدایی مرکزی در ایران دانست و خاطرنشان کرد:

استان همدان در امسال میزبان دو رویداد بین المللی در حوزه گردشگری است که می تواند نسبت به معرفی ظرفیت های گردشگری استان و بعلاوه کشورمان نقش بسزایی داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در انتها گفت:

برگزاری این جشنواره و فستیوال ها موجب رونق و توسعه سایر شهرها شده و از طرفی موجب تمرکززدایی حضور خارجیان در مرکزیت کشور می گردد، لذا ضروری است بخش های مرتبط با گردشگری در دولت نسبت به حمایت از این صنعت سودآور اهتمام بیشتری خرج نمایند.

منبع: کجارو / icana.ir
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1151

به "تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه؛ مجلس در حال آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه؛ مجلس در حال آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید