به قوانین احترام بگذارند، تیم های سقوط کننده در حال یارگیری هستند!

به گزارش زرین گراف، به گزارش خبرنگاران، سی و چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر والیبال اسفندماه سال گذشته با قهرمانی تیم فولاد سیرجان به خاتمه رسید. با آغاز سال جدید و در اتفاقی مثبت بعضی از تیم های مطرح از جمله سایپا، سپاهان، سیرجان، پیکان، شهرداری ورامین، هراز آمل و شهداب یزد به جذب و حفظ بازیکنان مد نظر خود پرداختند تا با برنامه ریزی مناسب برای فصل جدید پر قدرت تر ظاهر شوند.

به قوانین احترام بگذارند، تیم های سقوط کننده در حال یارگیری هستند!

اقدام مثبت تیم ها در حالی نوید بخش رقابت هایی تماشایی همچون فصل پیش را می دهد که رئیس فدراسیون والیبال در اقدامی قابل تامل خبر از 16 تیمی شدن رقابت ها داد.

محمدرضا داورزنی در حالی این خبر را رسانه ای کرد که هنوز مشورتی با تیم های حاضر در لیگ انجام نشده است. تصمیم داورزنی نه تنها بر خلاف آیین نامه کمیته رویدادها و مسابقات است بلکه رئیس فدراسیون در مصاحبه با خبرنگاران اعلام نموده بود: به اعتقاد من لیگ برتر ایران ظرفیت 12 تا 14 تیم را دارد. شرایطی را باید به وجود آوریم که تیم ها به سختی وارد لیگ برتر شوند اما می طلبد که لیگ دسته یک به خوبی کارش را انجام دهد تا در آنجا نیز شاهد تیم های خوب باشیم. برای استان ها جذابیت لیگ برتر بیشتر است.

علاوه بر داورزنی تعداد زیادی از کارشناسان نیز اعتقاد دارند ظرفیت لیگ برتر والیبال ایران بین 8 تا 12 تیم است.

در تبصره 8 آیین نامه نیز آمده است: بر حسب شرایط و با صلاحدید فدراسیون تعداد تیم های لیگ برتر تا 14 تیم می تواند افزایش یابد و در خاتمه فقط تیم های اول تا دهم امتیاز بندی می شوند و 4 تیم آخر به دسته اول نزول می نمایند.

آیین نامه در ابتدای فصل گذشته بارها نقض شد و حتی مصوبه هیات رئیسه نادیده گرفت شد. هنوز تکلیف تیم های صعود نماینده و سقوط نماینده تعیین نیست و با اعلام رئیس فدراسیون هیچ تیمی سقوط نخواهد کرد و دو تیم دیگر اضافه می گردد.

خبرنگاران برای آنالیز بیشتر این تصمیم مصاحبهیی را با رحمان محمدی راد، سرمربی تیم والیبال سپاهان انجام داده است که مشروح این مصاحبه در ادامه می آید:

باید به کیفیت مسابقات توجه کرد

رحمان محمدی راد در گفت و گو با خبرنگاران، درباره 16 تیمی شدن رقابت های لیگ برتر والیبال گفت: باید به کیفیت مسابقات توجه کرد. هر چه تعداد تیم ها بالا می رود تجربه سال های گذشته نشان می دهد تفاوت زیادی در سطح تیم ها به وجود می آید. ممکن است بازی ها از نظر کیفیت افت نمایند. سال گذشته دو تیم انتهای جدول با تمام احترامی که برایشان قائل هستم اما از نظر کیفیت قابل قیاس با سایر تیم ها نبودند.

تکلیف را هر چه سریعتر روشن نمایند

سرمربی تیم والیبال سپاهان ادامه داد: طبق آیین نامه ای که مصوبه هیات رئیسه است 4 تیم باید سقوط نمایند و دو تیم از دسته اول صعود و مسابقات با 12 تیم برگزار گردد. اما رئیس فدراسیون اعلام نموده مسابقات با 16 تیم برگزار خواهد شد! به عنوان مربی خواهش می کنم تکلیف را هر چه سریعتر روشن نمایند چرا که باشگاه ها بر اساس برنامه اعلام شده باید برنامه ریزی نمایند به همین دلیل باید اطلاعات کافی داشته باشند.

باید به قوانین احترام گذاشته گردد

وی در پاسخ به این سوال که چرا ارزشی برای لیگ برتر قائل نمی شوند، گفت: باید به قوانین احترام گذاشته گردد تا ارزش رقابت های لیگ تعیین باشد. بهتر است تیم ها ابتدا از دسته یک آغاز نمایند مدارج را طی و سپس سهمیه لیگ برتر را کسب نمایند. در حال حاضر دو تیم به لیگ برتر صعود کردند که بسیار قابل احترام هستند و قطعا مدیران این تیم ها می دانند برای حضور در لیگ برتر باید کیفیت خود را افزایش دهند.

تیم های سقوط نماینده به دنبال یارگیری هستند

محمدی راد ادامه داد: اینکه تیم های سقوط نماینده در حال حاضر به دنبال یارگیری هستند از ارزش لیگ برتر می کاهد و این اتفاقات در شان صندلی امروز والیبال ما در دنیا نیست. ایتالیا از جمله کشورهایی است که برنامه ریزی خوبی برای مسابقات لیگ دارد و همین به اعتبار آنها می افزاید.

پتانسیل لیگ برتر 12 تیم است

سرمربی تیم والیبال سپاهان گفت: علاوه بر این هنوز شیوه برگزاری مسابقات تعیین نیست، اگر آیین نامه به تصویب هیات رئیسه رسیده است که رقابت ها با 12 تیم برگزار گردد حتما در این زمینه کار کارشناسی اجرا شده و با تجربه و تحقیق آن را تصویب کردند. علاوه بر آن پتانسیل رقابت های لیگ برتر والیبال ایران 12 تیم است. تا به امروز نیز حداقل 10 تیم وارد جابجایی شده اند و بازیکنان مورد نظر خود را جذب نموده اند، نمی دانم سایر تیم ها چگونه می خواهند بازیکنان خود را جذب نمایند، دیگر بازیکنی باقی نمانده است. شیوه برگزاری مسابقات نیز بسیار اهمیت دارد، سال نخست شرایط کرونایی که رقابت ها نیمه تمام باقی ماند در سال دوم نیز تحت شرایطی برگزار گردید که بعضی باشگاه ها ذی نفع و بعضی متضرر شدند. امیدوارم فرمولی اعمال گردد که شرایط یکسان و جوانمردانه باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 791

به "به قوانین احترام بگذارند، تیم های سقوط کننده در حال یارگیری هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به قوانین احترام بگذارند، تیم های سقوط کننده در حال یارگیری هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید