برگزاری برنامه جشن سال نو و نور و صدا در تخت جمشید

به گزارش زرین گراف، مسعود رضایی منفرد به خبرنگاران گفت: برای برنامه ریزی برنامه های ایام نوروز، هفت کارگروه تشکیل دادیم که در آن افراد مختلفی از جمله باستان شناسان، همیاران میراث فرهنگی و فعالان گردشگری حضور داشتند. همچنین برنامه ریزی نموده ایم که در ایام نوروز سال جاری راهنمای افتخاری نیز داشته باشیم.

برگزاری برنامه جشن سال نو و نور و صدا در تخت جمشید

وی اضافه کرد: برنامه نور و صدا مدتی است که به دلیل بارندگی و مسائل دیگر در تخت جمشید برگزار نمی شد. سال جاری در کوشش هستیم تا آن را اجرا کنیم اما هنوز قطعی نشده است. برگزاری این برنامه به شرطی است که بارندگی نباشد.

سرپرست پایگاه میراث جهانی تخت جمشید ادامه داد: مدتی پیش کارشناسان با همکاری دانشگاه صنعتی شریف بر روی گل سنگ های آثار تخت جمشید تحقیقاتی انجام دادند. نتیجه مطالعات و پژوهش های آنها در دست مطالعه است و پس از ارائه نتیجه مطالعاتشان، راهکارهای اجرایی برای مقابله با گل سنگ انجام خواهیم داد. آنها مدتی پیش آزمایش های مختلفی انجام داده و نمونه برداری کردند.

رضایی منفرد همچنین توضیح داد: سال جاری برنامه مراسم سال نو، بیرون مجموعه تخت جمشید با حضور افراد مختلف برگزار می گردد؛ این برنامه نیز در دست آنالیز است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 11

به "برگزاری برنامه جشن سال نو و نور و صدا در تخت جمشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری برنامه جشن سال نو و نور و صدا در تخت جمشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید