بدهی جهانی در آستانه رسیدن به 200 تریلیون دلار

به گزارش زرین گراف، موسسه رتبه بندی اس اند پی (S&P) از افزایش 14 برابری بدهی جهانی (دولت ها، شرکتها و اشخاص حقیقی) نسبت به سال قبل اطلاع داد.

بدهی جهانی در آستانه رسیدن به 200 تریلیون دلار

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، موسسه رتبه بندی اس اند پی 500 در تحلیلی پیش بینی کرد تا سرانجام سال جاری مجموع حجم بدهی دنیای از 200 تریلیون دلار عبور کند که این مقدار حدود 265 درصد بیشتر از مجموع حجم فراوری ناخالص داخلی دنیا است. شیوع کرونا در دنیا از یک طرف و کاهش شدید فعالیت های اقتصادی از سوی دیگر باعث شده است حجم بدهی ها با سرعت بسیار زیادی رو به افزایش باشد.

موسسه رتبه بندی اس اند پی در ادامه گزارش خود، کرونا را بحرانی جدی برای اقتصاد دنیای دانسته و افزوده است: مدیریت بدهی و توان اقتصادی باید به اولویت اصلی کسب وکارها تبدیل گردد اما هنوز زود است که انتظار وقوع یک بحران بدهی نظیر آن چه سال 2009 رخ داد داشته باشیم. در مقایسه با سال قبل اکنون دنیا 14 درصد بیشتر بدهکار شده است و اگر فرایند توسعه واکسن با سرعت بیشتری دنبال پیدا نکند شرایط بدهی ها از این هم بدتر خواهد شد چرا که با قرار داشتن نرخ بهره در سطح بسیار پایین فعلی موجب می گردد شرکت ها بیش از پیش دست به استقراض بزنند.

به نوشته اس اند پی، حتی پس از سرانجام کرونا نیز فرایند صعودی بدهی ادامه پیدا خواهد نمود.

پیش از این نیز موسسه اقتصادی بین الملل که یکی از زیرمجموعه های بانک دنیای محسوب می گردد، اعلام نموده بود تنها در سه ماهه نخست سال 2020 میزان بدهی دنیای شامل بدهی دولت ها، شرکتها و اشخاص حقیقی 9 تریلیون دلار افزایش داشته است.

دلار کماکان محبوب ترین ارز خارجی مورد تقاضا برای دریافت وام باقی مانده است و 85 درصد وام های خارجی جدید بر حسب دلار دریافت شده اند.

آمریکا و چین کشورهایی هستند که بیش تر از هر کشور دیگری در دنیا بدهی دارند؛ به گونه ای که 60 درصد کل بدهی های دنیا مربوط به این دو کشور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 547

به "بدهی جهانی در آستانه رسیدن به 200 تریلیون دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی جهانی در آستانه رسیدن به 200 تریلیون دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید