آچاره چاره ساز همه مسائل خانه

به گزارش زرین گراف، زمانی برای دریافت خدمات تخصصی در حوزه های مختلف، احتمالا در محله خودمان یک سرویس کار باتجربه حضور داشت که همه او را می شناختیم یا به وسیله دوستان و آشنایان پرس وجو می کردیم تا فرد ماهری را برای انجام کار پیدا کنیم.

آچاره چاره ساز همه مسائل خانه

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

هنوز هم وقتی لوله کشی ساختمان دچار مشکل گردد شاید اولین فکری که به ذهن بسیاری از ما می رسد، پرس وجو از اطرافیان برای پیداکردن یک لوله کش حرفه ای باشد که دیگران از مهارت و تخصص او تعریف نموده اند؛ اما امروزه در دنیای فناوری، راه های بهتری هم برای پیداکردن متخصصان برگزیده حوزه خدمات در کمترین زمان و با نازل ترین هزینه وجود دارد. آچاره از اپلیکیشن های خوشنامی است که این روزها در حوزه معرفی خدمات دهندگان متخصص فعالیت می نماید.

حامد تاج الدین، هم بنیان گذار و مدیرعامل شرکت سانا گستر سبز، در مورد ماجرای شکل گیری اپلیکیشن آچاره به جام جم می گوید: من فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در رشته برق از دانشگاه صنعتی شریف بودم که تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا و در رشته تجارت، سال 2011 میلادی به شهر تورنتو در کانادا مهاجرت کنم. در همان سال همراه با یکی از دوستانم که در دانشگاه استنفورد ایالات متحده تحصیل می کرد، اقدام به راه اندازی یک کسب وکار استارت آپی کردیم که بعد از مدتی با شکست روبه رو شد.

سال 2015 حین تحصیل سفری به ایران داشتم و در همان سفر با دو نفر از دوستانم که قبلا با آنها در دانشگاه شریف هم رشته بودم، تماس گرفتم. یکی از آنها بهمن امام بود که پس از فارغ التحصیلی از رشته برق، مدرک دکترایش را در رشته اِم بی اِی (MBA) گرفته بود و در ایران مشغول به کار بود؛ دیگری هم حسام صلواتی بود که پس از دریافت کارشناسی ارشد، برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا به لوزان سوئیس رفته بود و در رشته علوم کامپیوتر تحصیل می کرد.

تاج الدین در ادامه می گوید: باتوجه به این که می دانستم پس از پایان دوره تحصیل به کشورم برمی گردم، با دوستانم ایده راه اندازی یک کسب وکار استارت آپی در ایران را مطرح کردم و خوشبختانه با استقبال آنها روبه رو شدم. به این ترتیب یک سال بعد از آن هم به پرورش ایده و تحقیق و مطالعه سپری شد. در این دوران به وسیله تماس تصویری از سه نقطه دنیا با هم در تماس بودیم و پایان در سال 2016 که من و حسام با پایان تحصیلات مان به ایران برگشتیم، درکنار بهمن هسته اصلی تیم را تشکیل دادیم و در فرآیند تأسیس شرکت سانا گستر سبز در سال 95، هم بنیان گذاران این شرکت بودیم.

تعمیرات و خدمات خانه با آچاره

مدیرعامل اپلیکیشن آچاره، در مورد ماهیت این پلتفرم و حوزه خدمات آن می گوید: آچاره پلتفرمی برای ارائه خدمات حرفه ای است. افراد با هر تخصصی که دارند می توانند عضو گروه خدمات دهندگان این اپلیکیشن شوند؛ صاحبان مشاغلی مانند بنایی، نقاشی، نجاری، لوله کشی، نصابی، برق کاری، بازسازی ساختمان، تعمیرات خودرو و ... با عضویت در آچاره، به جای این که ساعت ها در مغازه یا محل کارشان بنشینند و منتظر مراجعه مشتری باشند، می توانند در پرداخت هزینه هایی مثل اجاره مغازه و تبلیغات صرفه جویی نمایند و به راحتی سفارش های موجود را آنالیز نموده و براساس حجم و نوع کار و همچنین قیمت و محل ارائه خدمات، سفارش مدنظرشان را انتخاب نمایند.

این شیوه باعث می گردد خدمات دهندگان بتوانند برای زندگی شغلی شان برنامه ریزی بهتری داشته باشند و در هزینه و وقت شان صرفه جویی قابل ملاحظه ای نمایند. درواقع کاری که آچاره می نماید، این است که دو سمت بازار خدمات حرفه ای را به هم متصل می نماید.

تاج الدین در ادامه می افزاید: ما در پلتفرم آچاره، یک بستر مجازی برای خدمات دهندگان ایجاد نموده ایم که علاوه بر ارائه خدمات تخصصی شان در این بستر، به انبوهی از مخاطبان آچاره به عنوان دریافت نمایندگان خدمات نیز دسترسی پیدا می نمایند. ما به عنوان صاحب این بستر، معمولا در فرآیند ارائه و دریافت خدمات که بین متخصص و مشتری صورت می گیرد دخل وتصرفی نداریم، اما نقش ما در تنظیم این بازار بسیار

پُر رنگ است.

نقش نظارتی و تنظیم گری مدیران در بازار خدمات آچاره

هم بنیان گذار مجموعه سانا گستر سبز، درباره قیمت گذاری روی خدمات ارائه شده در پلتفرم آچاره، می گوید: در حوزه مشاغل خدماتی معمولا امکان معین قیمت کلی وجود ندارد و در بسیاری از مواقع، حتی در حین انجام کار هم بسته به شرایطی که پیش می آید، ممکن است هزینه آن تغییر پیدا کند؛ برای مثال تصور کنید تلویزیون شما خراب شده است و روشن نمی گردد. اگر از یک تعمیرکار حرفه ای بخواهید قیمتی برای درست کردن تلویزیون اعلام کند، قطعا به شما خواهد گفت تا زمانی که آنالیز ننموده و علت روشن نشدن تلویزیون تعیین نشده، نمی تواند قیمتی قطعی برای برطرف این مشکل اعلام کند.

عوامل بسیاری می توانند منجر به روشن نشدن تلویزیون شده باشند؛ از خراب شدن یک فیوز ساده گرفته تا سوختن کامل برد الکترونیک، هرکدام هزینه تعمیر تلویزیون را به شدت تغییر می دهد. پس می توان گفت ذات خدمات تعمیری این است که از پیش قابل قیمت گذاری نیستند. اما برای خدماتی مانند نظافت منزل، خشک شویی لباس ها، قالیشویی و ... که امکان معین قیمت در آنها وجود دارد، ممکن است در جهت تنظیم بازار، اقدام به معین قیمت نموده و متخصصانی که با ما همکاری می نمایند را ملزم به رعایت

آن کنیم.

تاج الدین در پایان، ضمن اشاره به افق هایی که برای گسترش فعالیت آچاره در خارج از مرزهای کشور ترسیم شده است، خاطرنشان می نماید: تا به امروز، ما در تیم آچاره شاید یک درصد از راستا را پیموده ایم. اهداف ما زمانی محقق می گردد که اگر هر ایرانی به دریافت خدمتی حرفه ای احتیاج داشته باشد، بتواند آن را با بهترین کیفیت ممکن، از هموطنش دریافت کند. تنها به این شرط که ارائه دهنده خدمت و دریافت نماینده آن، هر دو از کار با اپلیکیشن آچاره تجربه ای لذت بخش و ماندگار خواهند داشت.

ویژگی های اختصاصی آچاره

هم بنیانگذار اپلیکیشن آچاره درباره ویژگی های منحصربه فرد اپلیکیشن آچاره می گوید: متخصصان برای به عضویت درآمدن در پلتفرم آچاره، از فرآیند گزینش عبور می نمایند تا مطمئن شویم هر فردی نتواند با اهداف و مقاصدی غیر از ارائه خدمات، وارد این بازار گردد. ب

رای ورود متخصصان به فرآیند گزینش، اولین قدم ما کسب استعلام سوء پیشینه از پلیس است؛ به این صورت که نهاد انتظامی کشور سوابق همه متقاضیان را آنالیز نموده و فهرستی از افراد تأیید شده را به ما اعلام می نمایند. پس از این مرحله، افراد واجد صلاحیت وارد فرایند گزینش ما می شوند و علاوه بر آنالیز مدارک حرفه ای، دوره های آموزش رفتاری نیز برایشان برگزار می کنیم تا نحوه برخورد با مشتری را آموزش ببینند؛ همچنین با برگزاری دوره های آموزش تخصصی، نحوه کارکردن با اپلیکیشن آچاره و موارد تخصصی متناسب با حرفه هر شخص، به او آموزش داده می گردد.

تاج الدین می افزاید: یکی دیگر از ویژگی های متمایزنماینده آچاره، کیفیت خدمات پشتیبانی و امورمشتریان آن است. دغدغه اصلی ما در طراحی و راه اندازی این پلتفرم، ایجاد تجربه ای متفاوت و دلپذیر برای جویندگان خدمات بوده است. به همین دلیل، یکی از اقدامات متفاوت ما، بیمه کردن تمام خدماتی هستند که در پلتفرم آچاره ارائه می شوند. ایده انجام این کار از آنجایی به وجود آمد که متوجه شدیم مطابق با قانون کشورمان، اگر خدای ننموده اتفاقات و حوادث غیرمترقبه ای در حین انجام کار پیش بیایند که منجر به وقوع آسیب های جانی یا اقتصادی برای فرد ارائه دهنده خدمات شوند، مشتری یا کارفرما در قبال آن مسئول خواهد بود؛ بنابراین تقریبا یک سال با بیشتر شرکت های بیمه در کشور مذاکره کردیم و با توجه به خلائی که در این بخش از خدمات بیمه ای وجود داشت، پیروز شدیم مدل اصلاح شده و جدیدی را به وجود بیاوریم که طبق آن مشتریان ما نسبت به متخصصانی که ارائه دهنده خدمات به آنها هستند، بیمه شوند.

این کارآفرین در ادامه می گوید: در اپلیکیشن آچاره، حتی متخصصان هم در مقابل مشتریان بیمه هستند؛ به این معنا که اگر عملیات یک متخصص سهوا منجر به آسیب به جان یا مال مشتری گردد، غرامت ناشی از آن را شرکت بیمه پرداخت خواهد نمود. به طور نمونه اگر در حین کار یک متخصص، دست او به شیء ارزشمندی بخورد و باعث شکستن آن گردد، کارفرما می تواند از بیمه گر خسارت دریافت کند.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 799

به "آچاره چاره ساز همه مسائل خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آچاره چاره ساز همه مسائل خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید