شروع واکسیناسیون بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای 18 سال

به گزارش زرین گراف، رییس کلینیک فوق تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی سرور از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از شروع تزریق واکسن کرونا به بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای 18 سال طبق جدول نوبت دهی تنظیم شده اطلاع داد.

شروع واکسیناسیون بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای 18 سال

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی؛ دکتر زهرا بدیعی در حاشیه برنامه واکسیناسیون کرونا به بیماران تالاسمی و هموفیلی اظهار کرد: از تاریخ 13 اردیبهشت واکسیناسیون بیماران هموفیلی و تالاسمی بالای 18 سال به تعداد 1500 نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می گردد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این برنامه به مدت یک هفته با همکاری انجمن تالاسمی و کانون هموفیلی در کلینیک سرور اجرا می گردد.

رییس کلینیک فوق تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی سرور با بیان اینکه واکسن کرونا به بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای 18 سال طبق جدول نوبت دهی تنظیم شده تزریق می گردد، اعلام نمود: انجام تمامی تزریق ها طبق نوبت دهی بوده تا هیچگونه ازدحامی در محل ایجاد نگردد، در زمان مراجعه بیماران تالاسمی و هموفیلی قبل از تزریق واکسن توضیح حال آنان توسط پزشک گرفته می گردد و در کنار آن مراقبت های خاص ناشی از عوارض احتمالی هم به مراجعان آموزش داده می گردد.

دکتر بدیعی توضیح داد: زمان تزریق با توجه به تعداد نفرات یک هفته پیش بینی شده و برای موارد شهرستانی هم واکسن ها به شهر مربوطه جهت تزریق ارسال می گردد تا افراد در شرایط قرمز کرونایی صرفاً برای تزریق واکسن راهی مشهد نشوند.

وی با ذکر این نکته که بیماران تالاسمی و هموفیلی دریافت نماینده خون، پلاسما یا کرایو و پلاکت باید خون و فرآورده خونی موردنیاز خود را دو هفته قبل یا بعد از تزریق واکسن دریافت نمایند تا دچار عوارض منفی و فاقد اثرپذیری واکسن نشوند، تاکید نمود: از مسئولان مربوطه تقاضا داریم که در این خصوص مدیریت زمان را داشته باشند تا مسئله ای برای بیماران تالاسمی و هموفیلی دریافت نماینده واکسن کرونا ایجاد نگردد.

رییس کلینیک فوق تخصصی بیماران تالاسمی و هموفیلی سرور بیان نمود: کسانی که بیماری کرونا مبتلا بودند و بهبود یافتند نباید بلافاصله برای واکسن مراجعه نمایند و بهترین زمان برای آنان بین 15 تا 30 روز پس از بهبودی کامل است.

دکتر بدیعی گفت: به بیماران هموفیلی و تالاسمی واکسن سینوفارم تزریق می گردد و زمان تزریق دوز دوم 28 روز بعد خواهد بود که به وسیله پیامک به افراد اطلاع رسانی می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 843

به "شروع واکسیناسیون بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای 18 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع واکسیناسیون بیماران تالاسمی و هموفیلی بالای 18 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید