5 پل معلق و ترسناک دنیا را بشناسید

به گزارش زرین گراف، پل های معلق، سازه های حیرت انگیز و غول پیکری هستند که از بسترهای آبی و روستاها عبور می نمایند و دو ناحیه دوردست را به یکدیگر اتصال می دهند.

5 پل معلق و ترسناک دنیا را بشناسید

عبور از پل معلق برای هر کسی، حتی با کم ترین ترس از ارتفاع می تواند چالش عظیمی باشد. اگر فکر می کنید شجاعت این کار را دارید، پیاده روی و رانندگی روی ترسناک ترین و طولانی ترین پل های معلق دنیا را امتحان کنید. در خبرنگاران با 5 تا از این پل ها آشنا شوید.

پل شیشه ای ژانگجیاجی

مکان: ژانگجیاجی، چین

پل معلق ژانگجیاجی، عظیم ترین و بلندترین پل معلق کف شیشه ای در دنیا است که در سال 2016 در چین افتتاح شد. هرکس می تواند در بالاترین ارتفاعات از شیشه پنجره بیرون را دیدن کند. اما ایستادن بر سطح شیشه ای معلق در ارتفاع تقریبی 305 متر شجاعت می خواهد و عادت به آن کمی زمان می برد.

پل معلق منطقه زیبای هونگیاگو

مکان: شیجیاژوانگ، چین

درست زمانی که همه فکر می کردند، پل ژانگجیاجی، طولانی ترین پل کف شیشه ای در دنیا است و از آن طولانی تر وجود نخواهد داشت، چینی ها با ساخت پل معلق منطقه هونگیاگو رکورد جدیدی را ثبت کردند.

پل منطقه هونگیاگو در سال 2017 با طول بیش از 488 متر بازگشایی شد و طولانی ترین پل معلق کف شیشه ای در دنیا است و از بالای آن چشم انداز زیبای کوه ها، آبشارها و معابد باستانی در استان هبی واقع در شمال شرقی چین قابل مشاهده است.

پل معلق کاپیلانو

مکان: ونکنوور شمالی، بریتیش کلمبیا

اگرچه پل اصلی در سال 1889 با استفاده از طناب کنفی و تخته های چوب سرو ساخته شده بود، اما مدت ها پیش با کابل های سیمی و بتن مقاوم سازی شده است. عبور از پل معلق کاپیلانو در ارتفاع 70 متر در بالای رودخانه کاپیلانو، آن قدر هیجان انگیز است که حتی آرام ترین و خونسردترین عابران هم هنگام عبور از آن کمی مضطرب می شوند.

پل معلق تنگه رویال

مکان: کلورادو، آمریکا

پل رویال، برای اولین بار در سال 1929 افتتاح شد و هنوز بعد از گذشت 90 سال، بلندترین پل معلق آمریکا است.

پل تنگه رویال، بیش از 70 سال به اسم مرتفع ترین پل دنیا، یکی از بهترین جاذبه های کانن سیتی در کلورادو بوده است و از زمانی که پروژه های پل سازی چین شروع شد، این پل اسم خود را از دست داد. این پل در کمتر از 6 ماه با هزینه ای حدود 350 هزار دلار، تقریبا 100 دلار بیش از هزینه برآورد شده، در سال 1929 ساخته شد و یکی از پل های معلق معروف دنیا است.

پل معلق چارلز کونن

مکان: رندا، سوئیس

زمانی که پل معلق چارلز کونن در ماه ژوئیه 2017 افتتاح شد، گردشگری زرمات آن را طولانی ترین پل عابرپیاده معلق در دنیا نامید؛ این تعریف آن قدر مناسب بود که هیچ هیئت گردشگری در سرتاسر آلپ سوئیس نتوانست آن را رد کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه های گردشگری مطلب وادی روم اردن؛ مریخ روی زمین را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 953

به "5 پل معلق و ترسناک دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پل معلق و ترسناک دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید