تور ارزان استانبول: 10 چای خانه معتبر استانبول که حتما باید امتحان کنید

به گزارش زرین گراف، به هر جایی از ترکیه که بروید، ابتدا با یک فنجان نوشیدنی مثل چای از شما پذیرایی می نمایند. در همه شهرها جاهایی وجود دارد به نام چای باغچه سی که مردم برای نوشیدن چای و قهوه آنجا دور هم جمع می شوند. اما می دانید کدام یک از این چای خانه ها بهتر و معتبرتر است؟

تور ارزان استانبول: 10 چای خانه معتبر استانبول که حتما باید امتحان کنید

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

اگر تجربه تور ترکیه را داشته باشید، متوجه شده اید که چای باغچه سی یا چای خانه (جایی که در آن چای و انواع نوشیدنی مثل قهوه سرو می گردد)، بخش جدانشدنی از زندگی اجتماعی مردم در ترکیه است. چای خانه ها معمولا در هر جایی از شهر وجود دارد و غالبا فضای آن ها شیک و لوکس نیست و می توانید خوشمزه ترین چای را با قیمت های بسیار معقول نوش جان کنید؛ این چای خانه ها نشان می دهند که لذت بخش ترین دلخوشی ها، ساده ترین آن ها می تواند باشد.

چای خانه ها را می توانید از موقعیت شان شناسایی کنید، چون سرویس یا مبلمان آن چنانی در فضای باز ندارند. پرطرفدارترین چای خانه های استانبول منظره دیدنی و فضای صمیمی دارد. اگر دوست دارید در تور استانبول سری هم به چای خانه های این شهر بزنید و با مردم محلی مراوده داشته باشید، ادامه مقاله را دنبال کنید تا بهترین و معتبهترین چای خانه های استانبول را به شما معرفی کنیم.

ببک کاهوه (Bebek Kahve)

بدون شک ببک کاهوه یکی از بهترین مکان های استانبول برای هم نشینی با مردمی از طبقه های اجتماعی بالا است. مشتری های خوش پوش و لوکس آن ها با موقعیت عالی و باشکوه این چای خانه در ساحل تنگه بسفر در محله ای آرام و ساکت مطابقت دارد. منوی غذای ببک کاهوه می تواند علت خوبی برای نشستن طولانی مدت در این چای خانه باشد؛ اینجا مردم می نشینند و به کشتی هایی که در بسفر رفت و آمد می نمایند، نگاه می نمایند.

محله ببک شاید بیشتر از سایر بخش های تنگه بسفر، در هر دو طرف آب زیبایی طبیعی با خانه های بزرگ و کاخ های عجیب و غریب داشته باشد.

Cengelkoy Cinaralti

Cengelkoy Cinaralti درست کنار بسفر قرار گرفته است و ممکن است آب امواج روی مشتریانی که کنار آب نشسته اند، بپاشد. این کافه به خاطر اینکه لوکیشن چندین فیلم آبکی (اپرای صابونی) بوده است، معروفیت دارد و ظرفیت آن برای پذیرایی از مشتریان زیاد است. این کافه در طول روز باز است. نام کافه نیز از چند درخت چنار که چند صد سال عمر دارند و بر قسمت زیادی از زمین سایه انداخته اند، گرفته شده است.

دلماباغچه چای باغچه سی (Dolmabahce Cay Bahcesi)

شاید چای خانه دلماباغچه گران تر از چای خانه های معمولی باشد، اما کاخ دلماباغچه قیمت های بالای خود را با فضای سلطنتی و ساحل خصوصی اش توجیه می نماید.

این چای خانه در سایه برج ساعت زیبای مرمری در دروازه کاخ دلماباغچه قرار گرفته است و مکانی ایدئال برای دیدنی طلوع آفتاب از پشت افق دریای مرمره و جزایر پرنس در دوردست است.

چای خانه دلماباغچه بعلاوه جای فوق العاده برای بودن در فضایی آرامش بخش است؛ جایی که نتیجه کوشش های اولیه پادشاهان عثمانی برای ساخت کاخی به سبک غربی در کرانه بسفر است.

Firuzaga Kahvesi

شاید شیک ترین مکان در استانبول برای نوشیدن چای، باغ شلوغی باشد که پشت مسجد 500 ساله Firuzaga قرار گرفته است. مردم محلی اینجا را با نام چایچی می شناسند. Firuzaga Kahvesi در گوشه ای از شلوغ ترین تقاطع های شهر قرار گرفته است که محله جهانگیر (Cihangir) را به میدان تکسیم متصل می نماید.

بعضی معتقد هستند که Firuzaga Kahvesi شاید تنها جایی در محله جهانگیر باشد که نوشیدنی ها را به قیمت معقول و مناسب عرضه می نماید؛ سایر رستوران ها، کافه ها و آرایشگاه های این محله بسیار شیک و مدرن است و هزینه های زیادی از مشتریان شان دریافت می نمایند. ساکنان محله قدیمی، ترک های جوان شیک و بیشتر مهاجران خارجی استانبول برای صرف چای به این باغ می فرایند.

مدا چای باغچه سی (Moda Cay Bahcesi)

چای خانه مدا در بالای تپه ای مشرف بر تنگه بسفر قرار گرفته است و یکی از پرطرفدارترین مقاصد مردم شهر برای صرف یک فنجان چای است. یک قایق مسافربری از مراکز شلوغ شبه جزیره تاریخی، گالاتا و تکسیم دور می گردد و مدا و اطراف آن جایگزین خوبی برای بخش مرکزی شلوغ استانبول محسوب می گردد و چای خانه اش شاید یکی از ساکت ترین بخش های داخلی شهر باشد. مدا چای باغچه سی مثل محله ای که در مجاورت آن قرار گرفته است، اگرچه محله ای شیک و بین المللی است، اما ساکت و بی سروصدا است که در غرب آن می توان به دیدنی دریای مرمره نشست و مکان ایده آلی برای دیدن غروب خورشید و گذراندن بعدازظهر یکشنبه محسوب می گردد.

کافه امیرگان چنارالتی (Emirgan Cinaraltı Cafe)

پارک امیرگان که متعلق به قرن 17 میلادی است و به یکی از فرماندهان ارتش ایران در دوران صفوی اهدا شده بود، از آن موقع تا به امروز مکانی آرامش بخش برای فرار از دغدغه های زندگی شهری است. امروزه فضای تاریخی این پارک و چای خانه اش با منظرهی بر دومین پلی که از تنگه بسفر عبور می نماید، در دسترس مردم قرار گرفته است. موزه ساکیب سابانجی در نزدیکی پارک امیرگان واقع شده است و به خاطر مجموعه ای از هنرهای سنتی ترکیه که در آن به نمایش درآمده، معروفیت دارد.

سارای بورنو چای باغچه سی

معنی نام این چای خانه دماغه کاخ است و از بالای شبه جزیره تاریخی، مشرف بر تنگه بسفر است. سارای بورنو چای باغچه سی (Sarayburnu Cay Bahcesi) در نزدیکی کاخ توپکاپی قرار گرفته است و تقریبا به جاهای توریستی نزدیک است. با این وجود این باغ یکی از نادرترین منظره ها شبه جزیره تاریخی را دارا است و برای بازدیدنمایندگان خسته و کسانی که می خواهند تنگه بسفر را از هر زاویه ای دیدن نمایند، مکان فوق العاده ای محسوب می گردد.

اسکله اوسکودار (Uskudar)

برای دیدنی نمای پانورامیک از استانبول از کنار تنگه بسفر، چه جایی بهتر از اسکله اوسکودار. پله های که وسط جاده و دریا قرار گرفته است، در نهایت به مکانی پر از پشتی های سنتی منتهی می گردد که برای راحتی هرچه بیشتر مشتریان فراهم شده است تا روی سیمان ننشینند و از آن ها با نوشیدنی ها و میان وعده های ساده پذیرایی می نمایند. این چای خانه دقیقا رو به روی شبه جزیره تاریخی و برج کالات قرار گرفته است و از اینجا می توانید برج دختر، مسجد ایاصوفیه، برج گالاتا و در نهایت میدان تقسیم را دیدن کنید که در پس زمینه ای از چراغ های آسمان خراش ها قرار دارند.

Kir Kahvesi پارک ییلدیز

Kir Kahvesi در عمارت سفید رنگی در نزدیکی ییلدیز سارای یا کاخ ستاره قرار گرفته است و زیاد از مرکز استانبول دور نیست و در فضایی پردار و درخت و سرسبز واقع شده است. کاخ و باغ اطراف آن در اواسط قرن نوزدهم میلادی برای سلطان عبدالعزیز ساخته شد و شامل چند حوض بزرگ و مسیرهای پیاده رو می گردد که با دقت و به زیبایی طراحی شده اند. این چای خانه در کنار یکی از حوض ها قرار گرفته است و فضای آن بسیار خلوت، آرام و به دور از سر و صدای زندگی شهری است.

کافه پیر لوتی (Pierre Loti)

کافه پیر لوتی در یکی از تاریخی ترین و فرهنگی ترین منطقه ها استانبول قرار گرفته است و هم به خاطر چای خانه اش معروفیت دارد و هم به این علت که رمان نویس فرانسوی به همین نام در این محل زندگی می کرد. هیچ چیز نمی تواند محیط و فضای متضاد اینجا را توصیف کند: در پایین تپه مسجد ایوب واقع شده است که یکی از مهم ترین اماکن زیارتی مسلمانان ترکیه است، جایی که گفته می گردد در قرن هفتم میلادی یکی از همراهان حضرت محمد (ص) در آن دفن شده است. از طرف دیگر پیر لوتی هم فضایی مدرن است که هیچ ارتباطی نمی توان بین آن و مسجد ایوب پیدا کرد. امروزه کافه پیر لوتی در بالای یک قبرستان با سنگ قبرهای مرمری که زیر درختان سرو قرار دارند، خود به یک مقصد گردشگری تبدیل شده است.

علاوه بر این ها در سطح شهر کافه های زیادی وجود دارد که می توانید برای در کردن خستگی، نوشیدنی موردعلاقه تان را نوش جان کنید. شما می توانید لیست کاملی از کافه ها و رستوران های استانبول را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و تصاویر آن ها دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / quiltripping.com / theculturetrip.com
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1145

به "تور ارزان استانبول: 10 چای خانه معتبر استانبول که حتما باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان استانبول: 10 چای خانه معتبر استانبول که حتما باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید