10 جاذبه مهم مسکو که باید ببینید

به گزارش زرین گراف، مسکو یکی از مرکز های فرهنگی جهان، میزبان تعداد زیادی موزه، گالری و بنای یادبود و آثار تاریخی است. آثار به جا مانده در مرکز روسیه، همگی نشانی از تاریخ پرفراز و نشیب این شهر دارند. فضای هنری و معماری مجذوب کننده از ویژگی های آثار دیدنی مسکو است.

10 جاذبه مهم مسکو که باید ببینید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در سفر به مسکو حتما برای تماشا این جاذبه ها وقت بگذارید.

متروی مسکو

برای کسانی که می خواهند سفری مقرون به صرفه را تجربه نمایند، یکی از تفریحات جالب، گشت و گذار با متروی مسکو است. با این روش می توانید بدون پرداخت هزینه های سنگین بهترین های شهر را مشاهده کنید.

تزیینات هر ایستگاه به نحوی طراحی شده است که ویژگی های خاص همان ایستگاه را نشان دهد. سفر با متروی مسکو، تنوع شگفت انگیز موجود در این شهر را به نمایش می گذارد. تندیس ها، لوسترهای زیبا و موزاییک کاری های شگفت انگیز، تنها گوشه کوچکی از زیبایی های ایستگاه های متروی مسکو است.

متروی مسکو یکی از عمیق ترین خطوط متروی جهان است. 196 ایستگاه و بیش از 300 کیلومتر راستا دارد.

بازدید از حمام روسی یا بانیا

اگر می خواهید تجربه ای خاص و اصیل در سفر به روسیه داشته باشید، حتما بانیا یا حمام های بخار روسی را تجربه کنید. در زمان های دور در روسیه، رفتن به بانیا صرفا برای تمیز کردن بدن از آلودگی ها نبوده است بلکه آن را می توان یک رویداد اجتماعی به حساب آورد. گفت و گوها و پیک نیک های بعد از بانیا، هنوز هم یک سنت رایج بین مردم است که می توانید در آنها شرکت کنید و از این تجربه بومی لذت ببرید.

کرملین

اگر می خواهید تصویری از گذشته امپراتوری روسیه را ببینید، حتما به کرملین سر بزنید. کرملین یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی مسکو است که فرصت بازدید از آن را نباید از دست بدهید. کرملین در واقع پرتره ای زیبا و دقیق و جزیی از تاثیر تزارهای روسیه بر معماری و تاریخ شهر است. شکوه کاخ های کرملین که اکنون مقر قدرت در این کشور است، تا به امروز ادامه پیدا نموده است.

از بالای برج ناقوس مجموعه می توانید چشم اندازهای بسیار زیبا و پانوراما از کل شهر ببینید.

میدان سرخ و کلیسای جامع سنت باسیل

سفر به مسکو بدون بازدید از دو جاذبه نمادین روسیه، کامل نمی گردد. گنبدهای رنگارنگ کلیسای جامع سنت باسیل، یکی از نمادهای گردشگری روسیه است. میدان سرخ هم در مرکز شهر قرار گرفته است و مرکز پررفت و آمد شهر و میزبان رویدادهای اجتماعی، بازارچه ها، فستیوال ها و جشن های مختلف است.

وقتی به این جاذبه ها سر می زنید، بازدید از آرامگاه لنین را از قلم نیاندازید. ولادیمیر لنین اولین رهبر سوسیالیست روسیه بود و به اسم یکی از شخصیت های نمادین و تاریخی روسیه در سراسر جهان مشهور است.

خرید در GUM

دپارتمان استور GUM یکی از پاتوق های محبوب اهالی شهر برای خرید محصولات به روز و شیک است. این دپارتمان استور اختصاصی، میزبان بوتیک های طراحان برتر، کافه های مجذوب کننده و زیباترین تزیینات کریسمس در کل شهر است. یک درخت کریسمس بسیار عظیم و زیبا و یک پیست اسکیت روی یخ در این فروشگاه عظیم هر سال برپا می گردد.

نمای بیرونی این مجموعه شب ها از بیرون بسیار تماشای و حذاب است. نمای بنا با هزاران لامپ چشمک زن، نورپردازی می گردد. این مرکز خرید در مرکز شهر مسکو قرار گرفته است و به خاطر دسترسی راحت، پاتوق گردشگران در فصل های سرد سال است.

اسکیت در پارک گورکی

برای اینکه یک تجربه زمستانی رویایی در مسکو داشته باشید، به پارک مشهور گورکی سر بزنید و از اسکیت بازی لذت ببرید.

در فصل زمستان، یک پیست فضای باز در میان درختان و باغچه های پارک برپا می گردد. چشم انداز های زمستانی زیبا و کافه ها و رستوران های دنج و گرم، تنها گوشه کوچکی از این تجربه زمستانی مجذوب کننده است.

صدای ملایم موسیقی، حرکت آرام دانه های برف و زیبایی تزیینات کریسمس، حال و هوای خاصی در این پارک دارد که نباید فرصت لذت بردن از آن را از دست بدهید. در کافه ها می توانید یک فنجان نوشیدنی داغ و اسنک ها و غذاهای لذیذ محلی را نوش جان کنید و زیباترین خاطره سفرتان را رقم بزنید.

بازار Izmailovsky

برای کسانی که محدودیت اقتصادی در سفر دارند، دپارتمان استور GUM گران است. اگر می خواهید گشت و گذار و خرید در جای مقرون به صرفه تری را تجربه کنید به این بازار که بهترین بازار محلی روسیه است سر بزنید. در غرفه های این بازار می توانید چانه بزنید و بهترین سوغات و صنایع دستی را با قیمت های مناسبی بخرید. کلاه های سنتی خز، صنایع دستی بومی، عروسک های ماتریوشکا، یادگاری هایی از دوران شوروی و زیورآلات دست ساز تنها گوشه ای از محصولاتی است که در غرفه های این بازار برای فروش عرضه می گردد.

در این بازار، چند کافه هم وجود دارد که در آنها می توانید نوشیدنی، دسر و اسنک های محلی را نوش جان کنید و لذت ببرید.

موزه هنرهای زیبای پوشکین

این موزه به اسم بهترین گالری شهر شناخته می گردد و عظیمترین موزه هنر اروپایی در موسکو است. خود بنای موزه به تنهایی جاذبه ای است که باید ببینید. ستون های عظیم و نمای کلاسیک بنا، مجذوب کنندهیت خاصی به این مجموعه داده است.

مجموعه های ارزشمندی از هنر امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم از هنرمندانی چون پیکاسو، مونه، ون گوگ و ماتیس در این موزه به نمایش درآمده است. صنایع دستی و تندیس هایی از دوران مختلف و جنبش های مختلف هنری، بخش دیگری از آثار موزه را تشکیل داده اند. اگر از علاقه مندان به هنر باشید، ساعت ها از گشت و گذار در این بهشت هنری، لذت می برید.

تالار نمایش بالشوی

تالار نمایش بالشوی یکی از نمادین ترین و مهم ترین جاذبه های مسکو در میدان مشهور تئاتر قرار گرفته است. این مجموعه، گردشگران مشتاق را از سراسر جهان به سوی خود دعوت می نماید. ساختمانی که امروزه در این میدان می بینید، در سال 1856 ساخته شده است و یکی از بهترین آثار معماری روسیه است.

این مجموعه میزبان تعدادی از بهترین و ارزشمندترین اجراهای هنری طول تاریخ بوده است. اینجا تالاری است که در آن می توانید از تماشا بهترین تئاترها، اپرا و باله لذت ببرید. بلیط های این مجموعه از ماه ها قبل پیش فروش می شوند. بنابراین اگر فرصت تماشا آثار اجرا شده برایتان پیش نیامد، بازدید از نمای باشکوه بیرونی و دکور داخلی مجموعه را از دست ندهید.

کلیسای جامع مسیح منجی

این جاذبه نمادین در افق شهری مسکو، به زیبایی خودنمایی می نماید. این کلیسا، بلندترین کلیسای ارتدکس مسیحی در کل جهان است. در کنار رود قرار گرفته است و موقعیت جغرافیایی آن به همراه گنبد طلایی زیبا، باعث شده یکی از تماشای ترین جاذبه های شهر باشد. قرار بود در دوران شوروی، این کلیسا تخریب گردد و به جای آن کاخ هایی ساخته گردد ولی این پروژه اجرا نشد.

امروزه، گردشگران از تماشای معماری بی نظیر کلیسا لذت می برند. این کلیسا که در سال 1883 ساخته شده است دارای 4900 مترمربع مساحت و 79 متر طول است.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 941

به "10 جاذبه مهم مسکو که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه مهم مسکو که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید