یک نانوواکسن ضدکرونا در هند آزمایش می گردد

به گزارش زرین گراف، شرکت نوواواکس که پیش از این در چند کشور اقدام به انجام کارآزمایی بالینی نموده بود، در حال تدارک برای انجام فاز سوم کارآزمایی بالینی در هند است.

یک نانوواکسن ضدکرونا در هند آزمایش می گردد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، موسسه سرم سازی هند اعلام نمود که برای شروع آزمایش واکسن ضدکرونای شرکت نوواواکس (Novavax) به دنبال دریافت مجوز از دولت هند است. به گفته مسئولان موسسه سرم سازی هند، آن ها می توانند با دریافت تأییدیه سازمان تنظیم مقررات هند، آزمایش های خود را از ژانویه 2021 شروع کند.

این دومین واکسن ضدکرونای موسسه سرم سازی هند است که آزمایش های انسانی روی آن ها در این کشور انجام می گردد. اولین توافق نامه موسسه سرم سازی هند با شرکت استرازنکا و دانشگاه آکسفورد برای واکسن ضدکرونای Covishield بود. موسسه سرم سازی هند برای مجوز استفاده اضطراری از Covishield منتظر تاییدیه مرکز کنترل دارو در هند (DCGI) است. فاز سوم آزمایش های انسانی واکسن Covishield در هند در حال اتمام است.

توسعه واکسن شرکت نوواواکس دو ماه عقب تر از واکسن شرکت آسترازنکا (AstraZenca) است.

موسسه سرم سازی هند برای فراوری واکسن ضدکرونای نوواواکس موسوم به NVX-CoV 2373 با این شرکت توافق نموده است. هدف آن ها فراوری 1 میلیارد دوز از این واکسن در سال 2021 است. نوواواکس توافق نامه ای را با موسسه سرم سازی هند در ماه سپتامبر امضا کرد، و میخواهد تمام ظرفیت برنامه ریزی شده را تا اواسط سال 2021 برای فراوری این واکسن به کار گیرد.

در ماه مه سال 2020، موسسه سرم سازی هند در یک معامله کاملاً نقدی، امکانات و تجهیزات فراوری خود را در اروپا به قیمت 167 میلیون دلار به نوواواکس فروخت. این شرکت اقدام به خرید شرکت پرا ها واکسینز، مستقر در جمهوری چک نموده و بخشی از گروه سایروس پوناوال را با ظرفیت فراوری سالانه 1 میلیارد دوز آنتی ژن واکسن ضدکرونا خریداری نموده بود. خرید پرا ها واکسنیز با یاری بودجه سازمانی موسوم به ائتلاف برای ابتکارات آمادگی برای اپیدمی (CEPI) اجرا شده است.

با این خریدها، نواواکس قادر خواهد بود ظرفیت فراوری جهانی خود را در سه قاره به بیش از 2 میلیارد دوز در سال برساند. این شرکت 2 میلیارد دلار بودجه برای برنامه جهانی واکسن ویروس کرونا دریافت نموده است که از آن جمله می توان به یاری 388 میلیون دلاری CEPI اشاره نمود.

آدار پوناوال، مدیرعامل موسسه سرم سازی هند، هنگام امضای توافق نامه گفته بود تخصص این موسسه برای فراوری انبوه NVX-CoV 2373 به کار گرفته خواهد گردد.

NVX CoV 2373 یکی از گزینه های موجود برای واکسن ضدکرونا است که از توالی ژنتیکی ویروس کرونا در آن استفاده شده است. این ماده با استفاده از فناوری نانوذرات نوترکیب نوواواکس برای فراوری آنتی ژن مشتق شده از پروتئین سنبله کرونا ویروس (S) استفاده می گردد.

Novavax ماه گذشته اعلام نموده بود که فاز سوم آزمایش روی واکسن ضدکرونا این شرکت در آمریکا، مکزیک و بریتانیا شروع می گردد. انتظار می رود داده های بعضی از این آزمایش ها در سه ماهه اول سال 2021 برای درخواست مجوز در بریتانیا، اتحادیه اروپا و سایر کشور ها استفاده گردد.

نوواواکس 1.6 میلیارد دلار بودجه از طرف دولت آمریکا برای تسریع در تحویل واکسن ضدکرونا دریافت نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 538

به "یک نانوواکسن ضدکرونا در هند آزمایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نانوواکسن ضدکرونا در هند آزمایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید