کلاس های درس دبستان های همدان به کتابخانه مجهز می گردد

به گزارش زرین گراف، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: کلاس های درس مدارس ابتدایی به کتابخانه کلاسی مجهز می گردد.

کلاس های درس دبستان های همدان به کتابخانه مجهز می گردد

محمود نقوی امروز در مراسم افتتاحیه طرح یار مهربان که در دبستان پویندگان دانش 2 ناحیه دو همدان برگزار گردید، گفت: طرح یار مهربان به طور همزمان با سراسر کشور برای نخستین بار در استان همدان شروع شده و عمده ترین رسالت این طرح نهادینه ساختن فرهنگ کتابخوانی از همان دوران کودکی است.

او گفت: این طرح به شکل نمادین در دبستان پویندگان دانش شروع شده و امید است با مشارکت مسئولان استانی و سایر دستگاه های اجرایی و مساعدت خیّران در مراحل بعد در سایر مدارس به ویژه مدارس روستایی نیز اجرایی گردد که با اجرای کامل این طرح، کلاس های درس مدارس ابتدایی به کتابخانه کلاسی مجهز می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: کتاب های مورد احتیاج برای عملیاتی کردن طرح بر اساس ساحت های شش گانه سند تحول و با درنظر گرفتن مسائل آموزشی و تربیتی انتخاب می گردد.

نقوی با اشاره به ضرورت و اهمیت افزایش سرانه مطالعه کتاب در بین دانش آموزان به ویژه دانش آموزان ابتدایی گفت: طرح یار مهربان با هدف ارتقاء سرانه مطالعه، تحقق اهداف سند تحول بنیادین، اهداف بالادستی، تحقق تربیت تمام ساحتی، ارتقاء سواد خواندن و درک مطلب و افزایش رشد شناختی دانش آموزان ابتدایی نسبت به پدیده های پیرامونی و محیطی اجرا می گردد.

او گفت: در اجرای این طرح آموزگاران محترم در هر هفته، سه بازه زمانی 15 دقیقه ای از وقت کلاس درس را به امر کتاب خوانی و استفاده از کتابخانه کلاسی اختصاص می دهد.

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1401 بروزرسانی: 4 آذر 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1357

به "کلاس های درس دبستان های همدان به کتابخانه مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاس های درس دبستان های همدان به کتابخانه مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید