کدام مودم ایسوس از قابلیت مش وای فای یا AiMesh پشتیبانی می کند؟

به گزارش زرین گراف، همان طور که می دانیم؛ مش وای فای فناوری است که اجازه می دهد چندین نود یا روتر وای فای را به یکدیگر وصل کرد و شبکه ای از تجهیزات درست کنیم تا به هم وصل بوده و از یکدیگر پشتیبانی کنند. در این صورت، وای فای بسیار قوی تر، سریع تر، پایدار و با پوشش دهی بسیار وسیعی خواهیم داشت.

کدام مودم ایسوس از قابلیت مش وای فای یا AiMesh پشتیبانی می کند؟

راه کار مش وای فای برای اپارتمان های بزرگ، خانه های ویلایی، ساختمان های چند طبقه و محیط های کاری با مساحت بالا و کاربر زیاد، خیلی خوب جواب می دهد.

شما کافی است یک مودم روتر یا روتر بی سیم داشته باشید که از مش وای فای پشتیبانی می کند. با خرید چند نود مش وای فای یا روتر دیگر می توانید یک سیستم مش وای فای راه اندازی کنید.

در ایسوس، تجهیزاتی که از پشتیبانی می کنند؛ قابلیت وصل شدن به یک شبکه مش وای فای را دارند. یعنی اگر شما در خانه چند محصول از برند ایسوس داشته باشید که دارای فناوری AiMesh هستند؛ با اتصال آن ها به یکدیگر می توانید مش وای فای بسازید.

تنها مودم ایسوس با فناوری AiMesh

حالا، چند روز پیش، یک خواننده عزیز سوال کرد کدام مودم VDSL ایسوس از فناوری AiMesh پشتیبانی می کند تا بتوان برای آن نود خرید و یک سیستم مش وای فای ساخت.

واقعیت این است که فناوری AiMesh ایسوس بیشتر برای روترهای بی سیم، روترهای گیمینگ و برخی تجهیزات اینترنت اشیا مانند بلندگوهای هوشمند Lyra Voice عرضه شده است. ایسوس، چندین سیستم مش وای فای جداگانه مانند و هم دارد ولی به سختی می توان یک مودم ایسوس ADSL/VDSL با فناوری مش وای فای یافت.

با مراجعه به و بررسی فهرست دستگاه هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند؛ تنها به یک مودم ADSL/VDSL می رسیم که از AiMesh پشتیبانی می کند و آن DSL-AC68U است.

ایسوس DSL-AC68U جدیدترین و پیشرفته ترین مودم VDSL این شرکت نیست ولی یکی از بهترین مودم های ایسوس است و آوازه بلندی در میان بهترین مودم های دنیا دارد. پیش تر، در سایت شبکه چی، داشتیم.

تنها مودمی که می توانید از برند ایسوس خریداری کنید و با آن اینترنت ADSL یا VDSL را روی مش وای فای به اشتراک بگذارید؛ مودم مدل 68u است. با این مودم می توان روترها یا سیستم های مش وای فای دیگر ایسوس که از AiMesh پشتیبانی می کنند را پیکربندی کرد و مش وای فای بسیار پرقدرت ساخت.

چگونه با یک مودم ساده ایسوس مش وای فای بسازیم؟

حالا اگر بودجه ما به خرید مودم ایسوس DSL-AC68U نرسد؛ چگونه می توان یک مش وای فای با اینترنت ADSL یا VDSL داشت؟

راه حل این است که ابتدا یک روتر مش وای فای ایسوس را خریداری کنیم. بعد یک مودم ساده ADSL/VDSL (از برند ایسوس یا هر برند دیگری) را از طریق درگاه WAN به روتر ایسوس وصل کرده و اینترنت را به اشتراک بگذاریم. در گام بعدی، می توانید دیگر روترها یا وسایلی که از ایسوس دارید را به ترتیب به شبکه مش وای فای وصل کرده و اینترنت را روی آن ها استفاده کنید.

در واقع، اگر برای یک شبکه مش وای فای، مودم پرقدرتی نداشتید یا اینکه نتوانستید تهیه کنید؛ راه حل جایگزین، خرید یک روتر مش وای فای و بعد اتصال مودم کابلی به روتر است تا اینترنت در سراسر شبکه مش وای فای در دسترس باشد.

مثلا، شما می توانید روتر RT-AC68U یا RT-AC68W یا RT-AC1900U یا RT-AC86U را خریداری کرده و مودم ADSL ساده خود را به آن وصل کنید.

اگر یک سیستم مش وای فای مانند Lyra Trio هم خریداری کنید؛ می توانید مودم ADSL/VDSL را به یکی از روترهای این بسته متصل کرده و از دو نود دیگر در بخش های مختلف خانه استفاده کنید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 939

به "کدام مودم ایسوس از قابلیت مش وای فای یا AiMesh پشتیبانی می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مودم ایسوس از قابلیت مش وای فای یا AiMesh پشتیبانی می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید