چگونه ترکیب چای سبز و عسل باعث تقویت سلامتی می گردد

به گزارش زرین گراف، چای سبز در بین تمام مردم دنیا شناخته شده است و تمام مردم از نوشیدن آن لذت می برند. مردم معتقد هستند که نوشیدن این چای از مرگ به علت بیماری های مزمن جلوگیری می نماید. البته هنوز تحقیقات علمی دقیقی در این مورد انجام نشده است اما نمی توان گفت که نوشیدن چای سبز در سلامتی عمومی بدن بی تاثیر است. چای سبز معمولا با عسل شیرین می گردد و خواص ضد میکروبی و ضد التهابی عسل هم به خواص چای سبز اضافه می گردد.

چگونه ترکیب چای سبز و عسل باعث تقویت سلامتی می گردد

در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است درباره ترکیب چای سبز با عسل و تقویت سیستم ایمنی بدن صحبت کنیم.

ارزش غذایی چای سبز

دم نموده چای سبز بدون کالری و غنی از مواد مغذی مثل پلی فنل ها و مواد معدنی مختلف است که تاثیر مثبتی بر سلامتی عمومی بدن می گذارند. این چای به دو صورت کافئین دار و بدون کافئین در بازار موجود است و شما می توانید با توجه به واکنشی که بدنتان نسبت به دریافت کافئین از خود نشان می دهد از آن ها بهره ببرید. جالب است بدانید که مصرف کافئین به اندازه میانه تمرکز را افزایش داده و از ابتلا به بیماری های مزمن جلوگیری می نماید. اما اگر بدن شما نسبت به کافئین حساس است بهتر است از چای سبز بدون کافئین بهره ببرید.

چای سبز و ماچا (محصولی گیاهی که از برگ های چای سبز تهیه می گردد) سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیباتی است که خواص ضد سرطانی، کاهش بیماری های قلبی عروقی، کاهش خطر ابتلا به دیابت و کاهش ابتلا به بیماری های تخریب نماینده سیستم عصبی آن ثابت شده است. بعلاوه نوشیدن چای سبز، به علت وجود ال -تینین، می تواند در کاهش استرس موثر بوده و بر سلامت روان تاثیر مثبت داشته باشد. تحقیقات اولیه روی ال -تینین نشان داده است که در کاهش اضطراب و استرس مفید بوده، فواید بسیار زیادی برای سلامت روان دارد.

ارزش غذایی عسل

عسل شیرین نماینده ای طبیعی است که قدمت استفاده از آن تقریبا به اندازه طول تاریخ بشر است. این ماده از کربوهیدرات های مختلف تشکیل شده و هر قاشق چای خوری آن 21 کالری دارد. در طب سنتی از عسل برای درمان بیماری های مختلف از عفونت گلو و آسم گرفته تا اگزما و زخم ها استفاده می گردد. تحقیقات اجرا شده روی عسل نشان داده است که در درمان عفونت های تنفسی فوقانی و اگزما موثر است.

امروزه عسل، مخخصوصا عسل خام، به علت آنتی اکسیدان هایی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. البته هنوز تحقیقات علمی دقیقی روی محتوای آنتی اکسیدانی این ماده شیرین و دوست داشتنی انجام نشده است. نباید این نکته را فراموش کرد که عسل هم باید مثل شکر در حد اعتدال استفاده گردد چون حاوی قند و کالری زیادی است. یک مطالعه نشان داده است که عسل اثر متابولیکی مشابه شکر سفید بر بدن دارد، پس نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

مزایای سلامتی نوشیدن چای سبز و عسل

همانطور که خواندید چای سبز و عسل هر کدام مزایایی برای سلامتی دارند اما اینطور به نظر می رسد که بعد از ترکیب با هم خواص بیشتری از خود نشان می دهند.

چای سبز و عسل ممکن است به کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا یاری کند

چای سبز و عسل بعد از ترکیب با هم می توانند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش دهند. بعلاوه چای داغ و عسل هم می تواند علائم گلو درد را از بین ببرد. البته محتمل است نوشیدن این ترکیب غیر از کاهش احتمالا ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا و تسکین گلو درد، فواید سلامتی بیشتری داشته باشد.

تحقیقاتی که در ارتباط با کاتچین های موجود در چای سبز (کاتچین: یک فلاوان-3-ال، یک نوع فنل و آنتی اکسیدان طبیعی و متابولیت ثانویه در گیاه) اجرا شده معین شده است که در کنار عسل می تواند علائم سرماخوردگی و آنفولانزا را مدیریت نموده و در صورت ابتلا باعث بروز علائم کمتری گردد.

بعلاوه معین شده است که نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سبز می تواند برای بدن مفید باشد. افزودن عسل به چای سبز اندازه تلخی را کم نموده و به نوشیدن بیشتر یاری می نماید. همین موضوع از کم آبی بدن در زمان بیماری جلوگیری می نماید.

چای سبز و عسل می تواند برای دندان ها مفید باشد

بله، نوشیدن چای سبز می تواند خطر پوسیدگی دندان ها را کاهش دهد. یک مطالعه محدود نشان داده است که این ترکیب باعث کاهش باکتری استرپتوکوکوس موتانس (یکی از عوامل پوسیدگی دندان) در دهان پسران جوان می گردد. بعلاوه مطالعات دیگر نشان داده است عسل نسبت به شکر سفید آسیب کمتری به دندان ها می زند.

چای سبز و عسل ممکن است به مدیریت دیابت یاری کند

وقتی درباره مدیریت قند خون صحبت می کنیم می دانیم که نوشیدنی های بدون شیرین نماینده برترین انتخاب هستند اما نوشیدن یک فنجان چای سبز و عسل ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر و حتی مفید باشد.

آنالیز 17 مطالعه اجرا شده در این خصوص نشان داده است که چای سبز می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشیده و نشانگرهای خونی مهم برای دیابت (گلوکوز ناشتا و HgA1C) را کاهش دهد. بعلاوه معین شده است که عسل می تواند نسبت به دیگر شیرین نماینده ها برای افراد مبتلا به دیابت بهتر باشد. البته این موضوع همچنان احتیاج به تحقیقات بیشتری دارد و اگر شما مبتلا به دیابت هستید حتما برای مصرف عسل با پزشک متخصص مشورت کنید.

چند توصیه برای نوشیدن چای سبز و عسل

همانطور که خواندید چای سبز و عسل فواید زیادی برای سلامتی دارد، فرقی ندارد آن ها را جدا از هم مصرف کنید یا با هم ترکیب کنید. در این قسمت چند توصیه و نکته برای مصرف این ترکیب شفابخش برای شما داریم:

  • چای سبز حاوی کافئین است. اغلب مردم اندازه کمی از کافئین را به خوبی تحمل می نمایند اما اگر به کافئین حساس هستید یا باردار هستید بهتر است نوشیدن آن را به 1 یا 2 فنجان در روز محدود کنید. بعلاوه می توانید از چای سبز بدون کافئین بهره ببرید.
  • کافئین موجود در چای سبز ممکن است خواب را مختل کند پس بهتر است از مصرف آن در بعدازظهر یا عصر خودداری کنید یا به اندازه کم مصرف کنید. البته اگر از چای سبز بدون کافئین استفاده می کنید نوشیدن آن در عصر و شب هیچ مسئله ای ندارد.
  • مصرف شکر یا عسل همراه با چای سبز را به 10% اندازه مورد احتیاج روزانه محدود کنید. مراقب باشید چقدر عسل به چای خود اضافه می کنید و روزانه چند فنجان می نوشید.

مرور کلی

چای سبز و عسل هر کدام مزایای زیادی برای سلامتی دارند و وقتی با هم ترکیب می شوند این مزایا بیشتر می گردد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و سرطان را کاهش دهد. بعلاوه گزینه مناسبی برای بهبود کیفیت سلامت روان است. عسل هم شیرین نماینده ای است که از دیرباز مصارف دارویی داشته و هنوز هم برای تسکین گلودرد و درمان اگزما از آن استفاده می گردد. با وجود تمام مزایایی که عنوان شده است باید به اندازه کافئین و قندی که در طول روز به واسطه نوشیدن چای سبز و عسل مصرف می کنید توجه کنید. اگر به کافئین حساس هستید سراغ چای سبز بدون کافئین بروید و روزانه فقط 1 یا 2 فنجان چای سبز را با کمی عسل شیرین نموده و بنوشید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: healthline

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1265

به "چگونه ترکیب چای سبز و عسل باعث تقویت سلامتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ترکیب چای سبز و عسل باعث تقویت سلامتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید