پنتاگون برای اوکراین بسته یاری نظامی 150 میلیون دلاری ارسال می نماید

به گزارش زرین گراف، پنتاگون برنامه های خود برای ارسال یاری نظامی 150 میلیون دلاری به اوکراین را اعلام نمود که شامل رادار ضد توپخانه، تکنولوژی ضد پهپاد و تجهیزات جنگ الکترونیک خواهد بود.

پنتاگون برای اوکراین بسته یاری نظامی 150 میلیون دلاری ارسال می نماید

به نقل از پایگاه آکسیوس، این اقدام در بحبوحه افزایش تنش ها میان روسیه و اوکراین و بعلاوه چند روز پیش از نشست ولادیمیر پوتین و جو بایدن، رهبران روسیه و آمریکا در ژنو صورت می گیرد.

دولت مسکو در سال 2014 میلادی به منطقه کریمه اوکراین حمله و آن را تصرف کرد و از یک شورش جدایی طلبی حامی روسیه در شرق اوکراین که جان بیش از 14 هزار تن را گرفته، حمایت نموده است.

اوکراین و روسیه در ماه های اخیر در بحبوحه افزایش درگیری ها در منطقه دونباس، دست به تبادل آتش زده اند. روسیه در عملیاتی که آن را یک عملیات دفاعی خوانده، نیروهایی را در مرز خود با اوکراین و در کریمه مستقر نموده است.

این بسته یاری نظامی نو که در حال حاضر کنگره متعهد ارائه آن شده است، به بسته 125 میلیون دلاری که در حال حاضر برای اوکراین در نظر گرفته شده بود، اضافه می گردد.

پنتاگون خاطرنشان کرد: این یاری نظامی شامل توانایی هایی برای تقویت کشندگی، فرماندهی و کنترل و بعلاوه آگاهی موقعیتی نیروهای اوکراین می باشد.

آمریکا بعلاوه به منظور تقویت پایگاه های نیروی هوایی اوکراین، دوره های آموزشی و تجهیزات فراهم خواهد نمود.

جو بایدن روز دوشنبه بار دیگر به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اطمینان خاطر داد که از حاکمیت اوکراین دفاع خواهد نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 892

به "پنتاگون برای اوکراین بسته یاری نظامی 150 میلیون دلاری ارسال می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون برای اوکراین بسته یاری نظامی 150 میلیون دلاری ارسال می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید