تور آفریقای جنوبی ارزان: پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی

به گزارش زرین گراف، کشور آفریقای جنوبی به داشتن طبیعت شگفت انگیز و حیات وحش خارق العاده شناخته می گردد. پس جای تردیدی نیست که پارک ملی پیلانسبرگ (Pilanesberg National Park)، یکی از اصلی ترین مقصدها و جاذبه های آفریقای جنوبی باشد. سالانه میلیون ها توریست تور آفریقای جنوبی به پارک ملی پیلانسبرگ سفر می نمایند تا حیواناتی مانند فیل، شیر، پلنگ و … را از نزدیک دیدن نمایند.

تور آفریقای جنوبی ارزان: پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

اگر شما نیز دوست دارید با یکی از بزرگترین و هیجان انگیزترین پارک های ملی جهان آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

درباره پارک ملی پیلانسبرگ

موقعیت مکانی پارک ملی پیلانسبرگ

آب و هوا و برترین زمان برای سفر به پارک ملی پیلانسبرگ

آمار و حقایقی درباره پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی

گونه های جانوری ساکن در پارک ملی پیلانسبرگ

فعالیت های گردشگری در پارک ملی پیلانسبرگ

درباره پارک ملی پیلانسبرگ

پارک ملی پیلانسبرگ یکی از برترین جاذبه های آفریقای جنوبی است که به علت دسترسی آسان و بعلاوه امکانات و زیرساخت های مناسب، به یکی از مقصدهای اصلی گردشگران تور آفریقای جنوبی بدل شده است. در پارک ملی پیلانسبرگ حیوانات متعددی از قبیل 5 حیوان بزرگ آفریقا (شیر، پلنگ، فیل، کرگدن و بوفالو) و دیگر گونه های جانوری از قبیل یوزپلنگ، تمساح، گورخر، زرافه و … زندگی می نمایند. وجود جمعیت فراوانی از این گونه های جانوری باعث شده تا پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی مقصدی فوق العاده برای برگزاری سافاری و تورهای طبیعت گردی باشد.

بعلاوه پارک ملی پیلانسبرگ نسبت به دیگر پارک های آفریقای جنوبی مانند پارک کروگر از مساحت کمتری برخوردار است و به همین علت، تراکم جمعیت حیوانات بیشتر است و راحت تر می توانید آنها را پیدا کنید. شاید به همین علت است که پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی نسبت به دیگر پارک های ملی و منطقه ها حفاظت شده این کشور از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

موقعیت مکانی پارک ملی پیلانسبرگ

همانگونه که گفتیم یکی از مزیت های اصلی پارک ملی پیلانسبرگ، موقعیت مکانی و دسترسی آسان به آن برای گردشگران تور آفریقای جنوبی است. این پارک ملی در 150 کیلومتری شمال غرب شهر ژوهانسبورگ واقع شده است و با حدود 3 ساعت رانندگی، می توانید از ژوهانسبورگ یا پرتوریا خود را به پارک ملی پیلانسبرگ برسانید.

فرودگاه بین المللی ژوهانسبورگ نزدیک ترین فرودگاه به پارک ملی پیلانسبرگ به شمار می رود.

بعلاوه شهر سان سیتی که یکی از مهمترین جاذبه های آفریقای جنوبی و مرکز تفریحات این کشور به شمار می رود، دقیقا در کنار پارک ملی پیلانسبرگ تاسیس شده است. بنابراین بسیاری از گردشگران این دو مقصد را در کنار هم تجربه خواهند کرد.

این موقعیت مکانی عالی باعث دسترسی فوق العاده آسان به پارک ملی پیلانسبرگ شده است و بنابراین بسیاری از گردشگران می توانند از این پارک برای سفرهای کوتاه و حتی سافاری های شبانه استفاده نمایند.

جالب است بدانید که پارک ملی پیلانسبرگ در محل یک آتشفشان قدیمی ایجاد شده است که 1.2 میلیارد سال پیش فوران نموده است و امروزه دیگر وجود ندارد. با اینحال پارک ملی پیلانسبرگ یکی از بزرگترین مجموعه های آتشفشانی در سرتاسر جهانست. همین موضوع باعث شده است تا علاوه بر اینکه پیلانسبرگ یک مقصد طبیعت گردی بینظیر باشد، بسیاری از زمین شناسان و باستان شناسان نیز برای مطالعات خود به این منطقه سفر نمایند.

آب و هوا و برترین زمان برای سفر به پارک ملی پیلانسبرگ

پارک ملی پیلانسبرگ در فصل تابستان (از ماه اکتبر تا مارس) شاهد بیشترین اندازه بارش است. در این فصل دمای هوا بین 26 تا 30 درجه سانتیگراد نوسان دارد و سرسبزترین زمان این پارک ملی است.

اما با این وجود برترین زمان بازدید از پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی، اواخر زمستان، بهار و اوایل تابستان است (جولای تا اکتبر). در این مواقع از سال، پوشش گیاهی کمتر است و می توانید حیوانات را بهتر پیدا و مشاهده کنید. بعلاوه حیوانات نیز کمتر در پی فرار از گرما هستند.

در زمستان روزها دمای هوا مناسب و آسمان صاف است اما شب های دمای هوا به شدت کاهش می یابد و سافاری شبانه چندان مناسب نیست. بعلاوه اواخر ماه فوریه تا نیمه ماه مارس زمان مناسبی برای بازدید از پارک ملی پیلانسبرگ است زیرا این فصل زمان جفتگیری حیوانات است و موقع مناسبی برای بازدید از حیات وحش این منطقه به شمار می رود.

آمار و حقایقی درباره پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی

پارک ملی پیلانسبرگ از برترین منطقه ها حفاظت شده آفریقای جنوبی برای سافاری و دیدنی حیوانات است که حدود 572 کیلومتر مربع (یا 57200 هکتار) مساحت دارد. این پارک در مقابل مساحت 2 میلیون هکتاری پارک ملی کروگر بسیار کوچک است و به همین علت شانس مشاهده حیوانات در آن بسیار بیشتر است.

علاوه بر این، در پارک ملی پیلانسبرگ بیش از 200 کیلومتر جاده وجود دارد که امکان سافاری و بازدید از حیوانات را بسیار آسان می سازد.

پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی در سال 1979 تاسیس شده است و تا پیش از آن، یک منطقه کشاورزی به شمار می رفت. 15 سال عملیات بازسازی و بازپروری حیات وحش و محیط زیست در آن انجام گرفت تا امروزه پارک ملی پیلانسبرگ به یکی از برترین منطقه ها حفاظت شده در سرتاسر جهان بدل گردد.

جالب است بدانید که این پارک با 110 کیلومتر حصار محافظت می گردد تا گونه های جانوری در آن بدون هیچ مسئله ای زندگی نمایند.

گونه های جانوری ساکن در پارک ملی پیلانسبرگ

علاوه بر وجود جمعیت قابل توجهی از 5 حیوان بزرگ آفریقا (شیر، پلنگ، فیل، کرگدن و بوفالو)، پارک ملی پیلانسبرگ محل زندگی 6000 حیوان مختلف آفریقایی از جمله تمام پستانداران بزرگ این کشور است.

شما در این پارک می توانید زرافه، گورخر، گاو وحشی آفریقایی و انواع آهو و غزال را در این پارک مشاهده کنید. پس اگر این اندازه از حیوانات گیاهخوار در این پارک وجود دارد، باید انتظار دیدن گوشتخواران و شکارچیان را نیز داشته باشیم.

اگر برای دیدنی شیرهای آفریقایی به پارک ملی پیلانسبرگ سفر می کنید، باید از تورهای سافاری صبحگاهی بهره ببرید. اما اگر دوست دارید پلنگ ها را دیدن کنید، بهتر است تورهای سافاری شبانه را انتخاب کنید. دیگر گوشتخواران مانند کفتار و کاراکال نیز در هر دوی این سافاری ها قابل مشاهده هستند. بعلاوه برای دیدن یوزپلنگ ها یا همان چیتاها نیز بهتر است تورهای صبحگاهی را انتخاب کنید.

در کنار این موارد، پارک ملی پیلانسبرگ میزبان تعداد زیادی از سگ های وحشی آفریقایی در حال انقراض است که اگر خوش شانس باشید، آنها را خواهید دید.

یکی دیگر از حیواناتی که به راحتی در پارک ملی پیلانسبرگ قابل مشاهده است، گله های بزرگ فیل های آفریقایی هستند که در این پارک زندگی می نمایند. علاوه بر فیل ها، بوفالوهای آفریقایی نیز از ساکنان اصلی این پارک به شمار می فرایند که تعداد زیادی از آنها را در تور خود خواهید دید.

اگر سری به دریاچه ها و آبگیرهای پارک ملی پیلانسبرگ بزنید، بی شک با اسب های آبی ساکن در این پارک روبرو خواهید شد. علاوه بر آن، کرگدن های سیاه و سفید نیز در این پارک وجود دارند که دیدن آنها کمی دشوارتر است و باید حسابی خوش شانس باشید.

در کنار تمام این موارد، دیدنی گله های بزرگ بابون ها و میمون های بازیگوش نیز می تواند حسابی شما را سرگرم کند. اما تا اینجا تنها از پستانداران پارک ملی پیلانسبرگ گفتیم، در حالیکه این منطقه حفاظت شده محل زندگی انواع مختلفی از پرندگان نیز هست و تورهای پرنده نگری متعددی در این پارک برگزار می گردد.

علاوه بر وجود جمعیت قابل توجهی از 5 حیوان بزرگ آفریقا (شیر، پلنگ، فیل، کرگدن و بوفالو)، پارک ملی پیلانسبرگ محل زندگی 6000 حیوان مختلف آفریقایی از جمله تمام پستانداران بزرگ این کشور است.

فعالیت های گردشگری در پارک ملی پیلانسبرگ

پارک ملی پیلانسبرگ یکی از زیباترین جاذبه های آفریقای جنوبی است که انواع مختلفی از فعالیت های گردشگری را می توانید در آن انجام دهید. بی شک تورهای سافاری اصلی ترین فعالیت در این پارک است، اما باید بدانید که تورهای سافاری پارک ملی پیلانسبرگ نیز بسیار متنوع هستند.

علاوه بر خودروهای مسقف مخصوص که در این پارک وجود دارند، می توانید از تورهای سافاری با موتورهای چهار چرخ، تورهای سافاری پیاده و بعلاوه با دوچرخه بهره ببرید. ضمن اینکه همانگونه که پیشتر گفتیم، تورهای سافاری در دو نوبت صبح و شب در این پارک برگزار می گردد که هر کدام از آنها لذت منحصر به فردی دارد و می توانید گونه های جانوری متعدد را دیدن کنید.

یکی دیگر از تفریحات پارک ملی پیلانسبرگ، تورهای عکاسی است که در آنها با پنهان شدن در موقعیت های خاص، می توانید عکس های بینظیری از حیوانات ساکن در این منطقه بگیرید.

اما شاید شگفت انگیزترین فعالیت گردشگری در پارک ملی پیلانسبرگ، بالن سواری بر فراز این پارک باشد. با استفاده از این بالن ها علاوه بر دیدنی چشم انداز ای شگفت انگیز، می توانید گونه های جانوری ساکن در این پارک را از نمایی متفاوت دیدن کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: zarringraph.ir شناسه مطلب: 1077

به "تور آفریقای جنوبی ارزان: پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آفریقای جنوبی ارزان: پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید